zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Merken moeten momenteel optimisme en vertrouwen uitstralen



1) De meest voor de hand liggende strategie draait om prijs. Zie bijvoorbeeld de lancering van de 1.000 dollar kostende Tato Nano auto, die precies op het juiste moment op de markt komt. Prijsconcurrentie is echter niet voor alle bedrijven de beste strategie. 2) Optimisme en opwaartse dynamiek kunnen een tegenwicht vormen voor de neerwaartse spiraal. Inspiratie, visie en de kleine dingen die gelukkig maken passen bij deze strategie.

3) Escapisme kan effectief zijn waar bemoediging en optimisme niet helpen. Sterke beelden met metaforische verwijzingen en ontsnappen aan de realiteit staan centraal. 4) Soliditeit is het tegendeel van de onzekerheid van nu. Merken die betrouwbaarheid uitdragen kunnen de angst voor een algehele `melt-down` verminderen. 5) Het merk als bondgenoot speelt ook in op de huidige onzekerheid. Een supermarkt die meedenkt kan heel overtuigend zijn. 6) Tegen de heersende negatieve sfeer ingaan kan verfrissend zijn.

Bron(nen):
Admap (juli/augustus 2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10