zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Onderneming heeft microvisie nodig om te groeien



Om die blinde vlek te omzeilen en die zakelijke kansen te identificeren, moet het management de markt en de eigen operationele resultaten onder een microscoop te bekijken. Om de onderneming te laten groeien, kan het management drie concrete stappen nemen. Allereerst moeten de meest vitale microsegmenten aan klanten, geografische markten en producten in kaart gebracht worden. Vervolgens moeten investeringen in bijvoorbeeld onderzoek, ontwikkeling en marketing op die microsegmenten worden ingezet. Ten slotte moet de organisatie geherstructureerd worden om voldoende aandacht te kunnen besteden aan het toenemende aantal prioriteiten.

Een fijnmaziger aansturing betekent niet het opknippen van de organisatie in nog meer units, maar impliceert bestaande structuren en processen van betere informatie voorzien en ze vervolgens aan de hand van die informatie verfijnen.

Bron(nen):
Holland Management Review (juli/augustus 2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10