zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Cadeaubonnen zijn strategisch verkoopmiddel voor retailers en bedrijven



Bij het Britse luxe warenhuis Harrods zijn gift cards onderdeel van de bedrijfsstrategie in de business-to-business sector. Bedrijven geven hun werknemers gift vouchers van Harrods als incentive of beloning. Voor Harrods zelf vormen de cadeaubonnen een manier om de merkervaring van de ontvangers te verhogen. Verder dragen de gift cards van Harrods bij aan de omzetcijfers. Voor elke 25 pond die via een gift card uitgegeven wordt, spendeert de klant nog eens 6 pond extra.

In de Britse markt voor cadeaubonnen gaat jaarlijks 3,8 miljard pond om. Hiervan betreft 40% de b-to-b markt. De waarde van de vouchers varieert van 25 tot 20.000 pond. Een voucher van Harrods voegt een aanzienlijke belevingscomponent aan een cadeaubon toe.

Bron(nen):
Marketing Week (11-6-2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10