zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

CMMI voor acquisitie biedt ondersteuning bij outsourcing


het inrichten van goed opdrachtgeverschap.

Het CMMI voor acquisitie bestaat uit 22 procesgebieden: 16 kernprocesgebieden en 6 procesgebieden die specifiek zijn voor acquisitie. Deze laatste processen zijn: de acquisitie eisenontwikkeling; de leveranciersselectie en overeenkomstontwikkeling; het overeenkomstmanagement; acquisitie technisch management; acquisitie validatie en ten slotte acquisitie verificatie. Het CMMI voor acquisitie benoemt de verantwoordelijkheden van de opdrachtgever in een outsourcingrelatie helder en eenduidig. Daardoor is het een goed hulpmiddel om opdrachtgeverschap in te vullen.

In tegenstelling tot sommige andere methoden voor het beheersen van outsourcing of het aanpakken van leveranciers beslaat het CMMI voor acquisitie het hele traject van outsourcing. Sterker nog, het is onafhankelijk van de fase waar de outsourcing zich op dat moment in bevindt. Daarbij behoudt het de sterke punten van volwassenheidsmodellen.

Bron(nen):
Informatie (juni 2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10