zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Assortiment en distributie belangrijker dan advertentie

Niet advertenties en kortingen bepalen op de lange termijn het succes van een merk, maar het assortiment en de distributie ervan. Merken met een breed assortiment verkopen eerder en meer dan merken die weinig alternatieven bieden. Kortingen zorgen voor snelle groei, maar slechts op korte termijn. Dit stelt Berk Ataman in zijn proefschrift Managing brands, waarop hij vandaag aan de Universiteit van Tilburg promoveert.

Marketeers doen er volgens hem dus goed aan hun distributiekanalen te verbreden. Nieuwe merken moeten door fabrikanten worden ontwikkeld en bestaande moeten worden onderhouden, wat een doordachte planning en een langetermijnstrategie vereist. Zij moeten tastbare en niet-tastbare merkprestaties zien te managen met de klassieke marketingmix - prijs, promotie, product en plaats.
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10