Managers hebben een heel ander idee over wat succes op de werkvloer betekent dan hun werkgevers. Uit onderzoek van het Chartered Management Institute bleek dat managers vooral waarde hechten aan goed werk leveren, plezier hebben in het werk en anderen helpen bij hun ontwikkeling. Werkgevers daarentegen hebben meer interesse in winstverhoging en marktleider worden.
Bijna de helft van de ondervraagde managers zegt dat ze hun succes afmeten aan de teamprestaties, maar slechts een derde heeft het gevoel dat de onderneming daar net zo over denkt. Een kwart gelooft dat een 'flexibele levensstijl' een kenmerk van succes is, maar slechts zes procent denkt dat zijn werkgever die mening deelt. Drie van de vijf managers beschouwt 'plezier in het werk' cruciaal om als succesnummer beschouwt te worden; slechts zes procent denkt dat de werkgever dat ook vindt. Bijna tweederde noemt 'zinvol' werk bepalend voor succes, één op de vijf spreekt vindt succes synoniem met 'iets goeds doen voor de maatschappij'. Een tiende is vooral uit op status onder collega's en acht procent vindt dat succes afgemeten kan worden aan 'publieke erkenning'.