zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

CEO hecht meer belang aan intuďtie dan aan cijfers

62 procent van de CEO's vertrouwt bij het nemen van bedrijfsbesluiten eerder op hun intuďtie dan op gegevensanalyses en kwantitatieve informatie. Dat blijkt uit het zesde jaarlijkse CEO-onderzoek van PRWeek/Burson-Marsteller. Aan interne cijfers en financiële informatie hechten ze minder belang (44 procent).

Ook concurrentieanalyses worden lager ingeschat (41 procent). Bij het beoordelen van de resultaten van hun acties letten de CEO's vooral op de reacties van klanten (79 procent), financiële langetermijn prestaties (74 procent) en de bedrijfsreputatie (73 procent).
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10