zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Managers moeten de werkvloer op

Managers van grote bedrijven zien zelden klanten. Jammer, want vanuit de ivoren toren nemen ze vaak geen of de verkeerde beslissingen.De Zwitserse bank Credit Suisse huurde daarom de Amerikaanse consultant David McQuillen in. Hij zou de bankiers wat meer begrip voor consumentengedrag moeten bijbrengen. Hij schopte de bankiers meteen de vestigingen in, met een aantal opdrachten.

Ze moesten geld wisselen, een rekening openen en andere klanten vragen naar hun ervaringen. Daarnaast moesten ze via hun eigen website zien te achterhalen welke actuele hypotheekrente hun bank vroeg en welke pinpassen in het buitenland gebruikt mogen worden. En ze moesten een creditcard aanvragen. Het viel allemaal niet mee. De schellen vielen hen van de ogen. Een manager die lang had moeten wachten, startte meteen een programma om de wachttijden voor klanten in te korten.
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10