zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Selfservice verhoogt efficiency en omzet

Wie denkt dat bedrijven selfservice alleen maar inzetten om kosten en voor hun minst waardevolle klanten, zit er naast. Bedrijven zetten selfservice juist in als extra service. Bovendien verhoogt het de efficiency en ontstaan er zo meer klantcontactmomenten. Dat laatste resulteert in meer verkoopmomenten en dus meer winst. Dit blijkt uit onderzoek van MarketResponse in opdracht van VODW Marketing onder ruim 100 bedrijven uit de top 500 van adverteerders.

85 procent van de ondervraagde bedrijven geeft dan ook aan selfservice functionaliteiten in te zetten richting consumenten. Zo kunnen we op de website van Ikea vragen stellen aan Anna, een computergestuurde live agent en stuurt Eneco ons actief naar internet voor het stellen van een vraag of het doorgeven van een meterstand. Ook Philips stofzuigerzakken kunnen we via een 'interactive voice response systeem' (IVR) bestellen.
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10