zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Effectieve reclame moet emotioneel én rationeel zijn

Ten onrechte denken veel adverteerders dat reclame ofwel een emotionele ofwel een rationele reactie opwekt bij de consument. Effectieve reclame kan echter niet zonder één van beide bestaan. Emotie zonder na te denken of nadenken zonder emotionele component bestaan simpelweg niet in de reclamewereld.

Unilever

Om uit te zoeken hoe emotie werkt in reclame en welke interactie er bestaat met rationele componenten onderzocht Ameritest in detail hoe een aantal recente reclamecampagnes van Unilever welk effect bereikten. Er werd gewerkt met 98 beelden uit acht campagnes voor en na blootstelling aan de reclame. Deelnemers werd gevraagd de beelden te rangschikken op basis van relevantie voor het merk, de mate van herinnering aan de reclame en het gevoel dat de reclame opriep.
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10