zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

De midlife-generatie: kans en bedreiging tegelijk

In de meeste organisaties zijn ze verreweg de grootste groep werknemers. Ze werken hard, zijn loyaal en betrokken en vormen een belangrijke kweekvijver voor het toekomstig (top)management. Maar ze zijn niet gelukkig, zo blijkt uit recent Amerikaans onderzoek onder 7.700 werknemers, deze groep werknemers van tussen de 35 en 55 jaar. 

Deze midlife-generatie verveelt zich, raakt overspannen en voelt zich gehinderd om vooruit te komen. Slechts 33 procent heeft plezier in het werk. 36 procent heeft het idee niet meer vooruit te komen. Eén op de vijf werknemers in de midlife-generatie oriënteert zich op een andere baan, schrijven de onderzoekers in Harvard Business Review.

Frustratie en verwarring
Net als in de adolescentiefase van het leven, kan de midlife-generatie vervallen in frustratie, verwarring en vervreemding. Maar het kan ook een periode zijn van zelfontdekking, een nieuwe richting en een frisse start. Hoe dan ook: deze werknemers zullen op zoek gaan naar verandering. De vraag is of ze dat ze dat bij hun huidige werkgever doen of elders.
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10