zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Werknemers op training sturen loont

Als een ondernemer meer investeert in bedrijfsopleidingen dit kan leiden tot een hogere arbeidsproductiviteit. Voorwaarde is wel dat deze investeringen worden afgestemd op de bedrijfsstrategie. Als er 1 procent meer werknemers op cursus gaan, stijgt de arbeidsproductiviteit met circa 2,3 procent. Dat heeft het EIM becijferd in het onderzoek Bedrijfsopleidingen geen weggegooid geld.

Differentiatiestrategie
De formule gaat overigens niet voor alle bedrijven op. Met name voor bedrijven die sterk onderscheidende producten of diensten aanbieden (differentiatie-strategie) halen rendement uit bedrijfsopleidingen. Ondernemingen die vooral zo goedkoop mogelijk willen zijn, kunnen hun personeel beter niet teveel op cursus sturen, adviseert het EIM. En als ze het al doen, dan vooral om ze op korte termijn efficiënter te laten werken of één bepaalde vaardigheid te verbeteren. Bedrijven die een differentiatiestrategie hebben kunnen hun werknemers het beste naar opleidingen sturen die gericht zijn op meerdere onderwerpen of vaardigheden, gericht op de groep en op de lange termijn.
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10