zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

'Marketingafdelingen kunnen kleiner'

Marketingafdelingen kunnen kleiner, maar moeten dan tegelijkertijd specialistischer en invloedrijker zijn. Dat stelt John Koster, de nieuwe hoogleraar Marketing Implementatie en Organisatie aan Nyenrode Business Universiteit. John Koster doet deze uitspraak in zijn inaugurele rede die aanstaande donderdag zal plaatsvinden. De titel van de rede: 'Ask for the order! Over de complexiteit van het vanzelfsprekende'.

Marktgericht
De traditionele, grote full-service marketingafdeling is aan het verdwijnen, aldus Koster: 'Marketing verkeert in een midlife crisis: budgetten worden geknepen, de invloed van marketing in de boardroom neemt af, marketeers slagen er onvoldoende in de onderneming marktgericht te maken, en kunnen niet aantonen wat het rendement van hun uitgaven is.'
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10