zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Beursblik: traditiegetrouw minder abonnees voor Netflix in tweede kwartaal

(ABM FN-Dow Jones) Netflix heeft in het tweede kwartaal waarschijnlijk minder nieuwe abonnees erbij gekregen dan in de verslagperiodes ervoor. Dit is de verwachting van de Amerikaanse online videodienst en van geraadpleegde analisten. 
Traditiegetrouw is het tweede kwartaal zwakker qua aanwas van nieuwe leden. Vorig jaar kwam het aandeel van Netflix nog flink onder druk te staan toen er een aantal van 1,7 miljoen nieuwe abonnees werd gerapporteerd over de verslagperiode, terwijl het concern zelf een verwachting had uitgesproken van 2,5 miljoen. De voornaamste reden was toen een stijging van de abonnementstarieven maar CEO Reed Hastings erkende destijds ook dat het kwartaal seizoensgebonden gezien meestal wat minder sterk is.
Voor het tweede kwartaal van 2017 rekent Netflix op een abonneegroei van 3,2 miljoen, wat minder zou zijn dan de stijging van bijna 5 miljoen abonnees in het eerste kwartaal van dit jaar en ruim 7 miljoen in het vierde kwartaal van 2016.
Analist Doug Mitchelson van UBS rekent voor het afgelopen kwartaal op een aanwas van 2,6 miljoen. De marktvorser voorziet dankzij de hogere investeringen in originele content door Netflix vooral internationaal meer abonneegroei. 
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10