(ABM FN-Dow Jones) GoPro heeft in de laatste maanden van 2016 de omzet stevig zien stijgen, maar is wel nog steeds verlieslatend. Dit bleek donderdag nabeurs uit de kwartaalcijfers van de fabrikant van actiecamera's.
CEO Nick Woodman stelde zich te willen focussen op het verbeteren van de efficiëntie en het actief beheren van de kosten om GoPro winstgevend te maken.
In het vierde kwartaal boekte GoPro een omzet van 541 miljoen dollar, maar liefst 23,8 procent meer dan de 437 miljoen dollar een jaar eerder. Dit is wel minder dan de 600 miljoen tot 650 miljoen dollar waar GoPro in november vorig jaar nog vanuit ging.
Ondanks de gestegen omzet, bleven er onder de streep rode cijfers staan. Het nettoverlies kwam uit op 116 miljoen dollar, mede door herstructureringskosten. Een jaar eerder verloor de fabrikant nog krap 35 miljoen dollar.
Over heel 2016 kwam de omzet uit op bijna 1,2 miljard dollar, 26,8 procent minder dan in 2015. GoPro hield zelf vooraf rekening met een omzet van 1,25 miljard tot 1,3 miljard dollar.
De winst daalde van 36,1 miljoen naar 419 miljoen dollar negatief.