zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Vlaams Mediahuis en Van Puijenbroek doen bod op Telegraaf Media Groep

(ABM FN-Dow Jones) Het Vlaamse Media Huis en VP Exploitatie hebben een ongevraagd niet-bindend bod uitgebracht op Telegraaf Media Groep. Dit maakte TMG woensdagmiddag bekend, nadat eerder al de handel in het aandeel op last van de toezichthouder werd stilgelegd.
Het bod van 5,25 euro per aandeel TMG waardeert het mediaconcern op ongeveer 243 miljoen euro. Daarmee ligt het bod circa 50 procent hoger dan de laatste koers van 3,48 euro.
De raad van commissarissen en het bestuur van TMG overwegen en beoordelen het bod.
Inmiddels is aan de bieders toegang gegeven tot bepaalde informatie die van belang is om de onderneming te kunnen waarderen.
"De interactie heeft nog niet het stadium bereikt dat overleg heeft plaatsgevonden over het [overname]voorstel als geheel", zo liet TMG weten.
Mocht de deal doorgaan dan verdwijnt TMG mogelijk van de beurs. Het Mediahuis heeft geen beursnotering. Het ontstond in 2013 door een combinatie van Concentra en Corelia en is uitgever van onder meer de Belgische kranten als De Standaard, De Gazet van Antwerpen en Het Nieuwsblad, maar ook de Nederlandse kranten NRC Media en het Limburgs Dagblad en De Limburger, die zijn verenigd in Media Groep Limburg.
VP Exploitatie is de investeringsmaatschappij van de familie Van Puijenbroek. Via Bech houdt de familie volgens het register van substantiële deelnemingen van de Autoriteit Financiële Markten per 30 november 2015 een belang van 41,31 procent in TMG.
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10