zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Update: Vlaams Mediahuis en Van Puijenbroek doen bod Telegraaf Media Groep

(ABM FN-Dow Jones) Het Vlaamse Media Huis en VP Exploitatie hebben een ongevraagd niet-bindend bod uitgebracht op Telegraaf Media Groep. Dit maakte TMG woensdagmiddag bekend, nadat eerder al de handel in het aandeel op last van de toezichthouder werd stilgelegd.
Het indicatieve bod van 5,25 euro per aandeel TMG waardeert het mediaconcern op ongeveer 243 miljoen euro. Daarmee ligt het bod circa 50 procent hoger dan de laatste koers van 3,48 euro.
"Wij bieden TMG-aandeelhouders de mogelijkheid op een aantrekkelijke premie tegenover de beurskoers", zei CEO Gert Ysebaert van Mediahuis woensdag.
De raad van commissarissen en het bestuur van TMG overwegen en beoordelen het bod.
Inmiddels is aan de bieders toegang gegeven tot bepaalde informatie die van belang is om de onderneming te kunnen waarderen.
"De interactie heeft nog niet het stadium bereikt dat overleg heeft plaatsgevonden over het [overname]voorstel als geheel", zo liet TMG weten.
Mediahuis en VP Exploitatie gaven aan al in augustus 2016 TMG te hebben benaderd met een uitgewerkt voorstel en voegden daaraan toe met TMG een reeks van gesprekken te hebben gehad over het voorstel.
De bieders hebben de intentie om in goed overleg met de raad van commissarissen en het het bestuur tot een door hen ondersteund bod te komen.
Met enkele aandeelhouders spraken Mediahuis en VP Exploitatie ook al, en die zouden hun steun voor de overname hebben uitgesproken.
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10