zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

JC Penney brengt verlies terug

JC Penney heeft een kleiner nettoverlies geleden dan een jaar terug in het tweede kwartaal en handhaafde de verwachtingen voor heel 2016. Dit maakte de Amerikaanse warenhuisketen vrijdag voorbeurs bekend.
"We blijven marktaandeel winnen", aldus CEO Marvin Ellison.
Het nettoverlies halveerde van 117 miljoen dollar vorig jaar naar 56 miljoen dollar afgelopen kwartaal, of 0,18 dollar per aandeel. Zonder een eerder aangekondigde afschrijving op leningen verbeterde het aangepaste resultaat per aandeel van 0,40 dollar negatief naar 0,05 dollar in het rood.
Het bedrijfsresultaat (EBITDA) steeg met bijna 60 procent tot 229 miljoen in het tweede kwartaal en de vergelijkbare omzet groeide dik 2 procent. De omzet dikte met 1,5 procent op jaarbasis aan naar ruim 2,9 miljard dollar.
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10