zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Resultaten Bpost onder druk

Bpost heeft in de eerste drie maanden van 2016 een lagere omzet en nettowinst gerapporteerd, maar zag de winstmarge wel toenemen als gevolg van kostenbesparingen. Dit maakte het Belgische postbedrijf maandag nabeurs bekend.
"De resultaten van het eerste kwartaal tonen de veerkracht van ons businessmodel aan", aldus CEO Koen van Gerven. De topman benadrukte daarbij de stijging van de rendabiliteit als gevolg van een "gerichte kostenaanpak". 
Bpost boekte in het eerste kwartaal een omzet van 605 miljoen euro, een daling van 2,0 procent op jaarbasis. Volgens het postbedrijf waren de stijgingen bij de pakketactiviteiten en de prijsverhogingen bij binnenlandse post onvoldoende om de lagere volumes bij de binnenlandse post te compenseren. 
De bedrijfskosten daalden met 15,2 miljoen tot 428,7 miljoen euro, wat grotendeels te danken was aan lagere personeelskosten.
Het bedrijfsresultaat (EBITDA) steeg met 1,8 procent van 173 miljoen naar 176 miljoen euro. De EBITDA-marge verbeterde daarbij van 28,0 naar 29,1 procent.
De nettowinst daalde afgelopen kwartaal evenwel van 96,6 miljoen naar 95,9 miljoen euro. Onder meer een lichte stijging van de belastingen drukte de winstgevendheid in het afgelopen kwartaal.
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10