zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Lonen stijgen, koopkracht blijft achter

Heleentje   |    |  13 maart 2018
Reactie: Al die theoretische koopkrachtmodellen zijn heel erg aardig maar ik denk dat de meeste ''gewone''Nederlanders onder de streep per maand minder overhouden i.c.m. met de verhoging van de maandelijkse lasten zoals zorgpremie en energiebelasting.
 

'Vertrouwenspersoon moet stevigere positie krijgen'

Hans Visser   |    |  13 maart 2018
Reactie: Er is een duidelijke relatie tussen organisaties die de functie van vertrouwenspersoon niet serieus nemen en de omvang van Collectief Mentaal Verzuim in die organisaties. Commerciële organisaties straffen zichzelf daarmee. Overheidsorganisaties die de vertrouwenspersoon niet gewenst laten functioneren hebben iets te verbergen wat mensen schaadt. Zij zien de vertrouwenspersoon vaak als 'venster in hun facade' waarachter een onveilige en ongezonde bedrijfscultuur schuil gaat die het daglicht niet mag zien. Want dat zou managers kunnen schaden én zou zichtbaar kunnen worden dat die organisaties bakken met geld verspillen als gevolg van hoog Collectief Mentaal Verzuim.
 

In zes stappen naar meer arbeidsvreugde

Nick   |    |  12 maart 2018
Reactie: Leuk om te lezen. Als werkgever moet het geluk van je werknemers een prioriteit zijn. Dit komt immers de productiviteit ten goede. En een goede bedrijfsschoonmaak behoort daar ook bij.
 

Hoe beďnvloedt een hoge beloning de prestaties?

Franklin   |    |  12 maart 2018
Reactie: Het probleem wordt door burgers niet zozeer ervaren door het harde werken maar het toenemend besef dat niet het harder werken van de top een veel hogere beloning legitimeert maar juist het inzicht dat er minder hard wordt gewerkt en dat de tijd wordt gevuld door je te omringen met het juiste exclusieve netwerk. Het begrip ''Hard werken'' moet voorbehouden blijven aan de operationele medewerkers en adequater beloond.
 

Lonen stijgen, koopkracht blijft achter

Said - RVS Rioolservice   |    |  12 maart 2018
Reactie: Aan de lokale lasten kan zeker wat worden gedaan en ik denk dat de energierekeningen van veel mensen ook de spuigaten uitloopt.
 

Hoe beďnvloedt een hoge beloning de prestaties?

Jan   |    |  12 maart 2018
Reactie: Op dit soort bedrijfsmatige graaierij zit maar 1 ding. Onze rekeningen bij ING opzeggen.
 

Organisatiecultuur ondersteunt welzijn medewerkers onvoldoende

Ellen   |    |  10 maart 2018
Reactie: Lichamelijke gezondheid is voornamelijk de verantwoordelijkheid van jezelf. Je geestelijke gezondheid mag wel meer in de gaten worden gehouden door werkgevers. Het is niet voor niets dat werkgerelateerde stress en burn-outs zoveel voorkomen. Daar ligt toch echt een taak voor de werkgever.
Voor een klein deel is de werkgever ook wel verantwoordelijk voor lichamelijke gezondheid, meer beweging bij de meer en meer zittende beroepen, maar ook juiste arbo voor de medewerkers op de werkvloer.

Al met al heeft ieder een bepaalde verantwoordelijkheid. En natuurlijk is gezondheid in de eerste plaats eigen verantwoordelijkheid, maar de werkgever is wel verantwoordelijk voor de werknemer tijdens werktijd en daar gebeuren toch nog behoorlijk veel ongezonde dingen. (Zoals dus te hoge psychische belasting, te hoge lichamelijke belasting of juist te weinig mogelijkheden tot beweging.)
 

Drie win-winsituaties waarmee HR talenten beter kan ontplooien

jamila   |    |  6 maart 2018
Reactie: Goed artikel.
 

Zonder Interne Agile coaches is doorontwikkeling Agile kansloos

Annick van Leeuwen   |    |  5 maart 2018
Reactie: Interessant om te zien dat de meningen zo verdeeld zijn over het wel of niet opleiden van Agile Champions. Wellicht is het belang van zo'n coach nog niet voor iedere organisaties duidelijk.
 

Eén op drie Europese werknemers ervaart discriminatie

Rob Berg   |    |  5 maart 2018
Reactie: De meeste voorkomende vorm van discriminatie is onderscheid op basis van leeftijd.

Maar ondertussen janken en jengelen werkgevers wčl dat ze maar geen personeel kunnen vinden.

Wordt het nu eens geen tijd dat jullie (werkgevers etc) daar nu eindelijk eens mee stoppen. Het is oer doem en super a-sociaal. Hoe kun je nou zo dom zijn om mensen met 25 - 30 jaar ervaring, opgebouwde kennis en vaardigheden aan de kant schuiven alleen maar omdat ze ouder zijn dan 45 jaar. Het is ook nog eens super a-sociaal want je zadelt de werkenden op met de kosten van levensonderhoud van hen die door jullie toedoen aan de kant staan.
 

Hoe wij beslissingen nemen

Nanno   |    |  5 maart 2018
Reactie: Inspirerend artikel!
 

Hoe wij beslissingen nemen

Caroline Heymans   |    |  5 maart 2018
Reactie: Geweldig artikel.
 

Organisatiecultuur ondersteunt welzijn medewerkers onvoldoende

Sandra Brandt   |    |  28 februari 2018
Reactie: Werknemers die zich niet gestimuleerd voelen door werkgevers. Werkgevers die er álles aan doen maar ja die werknemer he, die wil maar niet, die moet zelf verantwoordelijkheid nemen.

Tja. Moeten we wachten op een ander voor we onze gezondheid upgraden? Wijzen naar (klagen over) de ander kan een positief sneeuwbaleffect hebben maar ik zie vooralsnog vooral het gemak ervan bij zowel werkgever als werknemer.

Zeggen dat de ánder verwantwoordelijkheid moet nemen (en dat allebei blijven zeggen) is vanuit een houding van onbegrip en veroordeling in plaats vanuit eigen verantwoordelijkheid en nieuwsgierigheid.

Stop met klagen over de ander en over jezelf. Kijk naar je onderliggende behoefte, neem een klein stapje, iedere dag weer en blijf nieuwsgierig naar elkaar.



 

Organisatiecultuur ondersteunt welzijn medewerkers onvoldoende

H.J. Jong   |    |  28 februari 2018
Reactie: Wat zijn wij in NL toch een landje van aan het handje geworden!!!!
Geen eigen verantwoordelijkheid, geen eigen initiatief. Nee, anderen moeten ervoor zorgen dat het voor ons geregeld wordt.
Als dit de instelling van onze mensen is of wordt, dan houd ik mijn hart vast.
Mensen hebben een eigen verantwoordelijkheid voor hun gezondheid en motivatie. Dit kom ik nergens tegen. Het moet altijd maar van een ander komen!
Grow up en pak je eigen verantwoordelijkheid in dit land van pappen en nat houden.......
 
< vorige 97 98 99 100 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10