zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Misvattingen over klantgedrag en de klantreizen die ze maken

Ingrid Archer   |    |  28 juni 2018
Reactie: Beste Michel, Je titel, vooral het woord 'misvattingen', wakkerde mijn interesse aan en ik begrijp dat de onderzoeksresultaten over de klantreis enig nuance behoeven.

Zo geldt bijvoorbeeld voor het onderzoek van Sirius Decisions dat dit is gebaseerd op onderzoek onder grote, met name Amerikaanse IT-bedrijven. Maar goed, stel dat het klopt, dan nog heeft mijns inziens nut om een klantreis in kaart te brengen. Deels met touchpoints inderdaad, dat wordt vooral gedaan als je het stuk 'klant zijn' in kaart wilt brengen. Touchpoints in kaart brengen is vooral nuttig omdat je beeld krijgt van welke momenten in de interactie er echt toe doen. Handig voor een organisatie om op die manier focus aan te brengen in verbeteringen.

Daar waar je het hebt over het koopproces en dat veel gebeurt buiten die bekende touchpoints om, ben ik helemaal met je eens.

En juist daarom stel ik ook altijd voor om inzicht in de koper en het koopproces te creëren door te praten met kopers en klanten. En zo achter het koopproces met alle ins en outs te komen in 1-1 gesprekken. Inderdaad een 'buyer persona' dus. Een manier om in ieder geval goede waardevolle content te kunnen maken en de juiste leads te nurturen.

Dat brengt meer dan de touchpoints in kaart en is waanzinnig nuttig. Je krijgt op die manier inzicht in hoe de koper koopt, waar hij/zij wakker van ligt en waar informatie wordt gehaald.

Ik snap dat uiteindelijk Sales niet moet blindvaren op algemeenheden, maar de rol die een marketeer in het bedrijf kan pakken door inzicht in koper en klant te gebruiken voor een efficiënte leadgeneratie of nurture strategie, moet je echt niet onderschatten. Sales kan daar goed door geholpen worden is mijn ervaring.

Yes, experimenten moeten we inderdaad blijven doen. Dank voor je artikel! Leuk om te lezen,
Ingrid

 

Een op vijf Nederlanders wil minder loon voor rokers

i.vd.steen@rocmondriaan.nl   |    |  28 juni 2018
Reactie: Sinds 2003 gestopt met roken, in werktijd heb ik nooit gerookt en was er toen al een voorstander van dat de rokers langer door moeten werken dan de niet rokers. Zeker met het mooie weer staan de rokers vaak en lang buiten. Als ik om me heen kijk dan wordt er per dag gemiddeld meer dan een uur verrookt. In de winter korter dan in de zomer. Niet eerlijk. De niet-rokers mogen het werk afmaken...
Van meer loon ben ik niet zo'n voorstander. Het zijn de uren die ze verroken, de kennis en kunde is niet minder wanneer je rookt.
 

Geen dure leaseauto of bonus voor de millennial

DS   |    |  27 juni 2018
Reactie: Interessant artikel. Zelf werk ik voor een corporate en we lopen bij HR tegen exact dit probleem aan. Ook behoor ik tot de generatie Y en ja, purpose vinden in je werk is belangrijk. Het zal voor een deel van deze generatie een tijdje duren voordat ze realiseren dat je toch echt moet kiezen. Werken bij een start-up, lekker agile. Of gewoon geld verdienen. De schoorsteen moet roken, dat is ook een purpose.
 

Bram Schot

Autowinkel Woerden   |    |  27 juni 2018
Reactie: Zou toch wel leuk zijn als Bram Schot officieel CEO zou worden. Kunnen we als Nederlanders trots op zijn.
 

Studenten kiezen liever voor ontwikkeling dan hoog salaris

peter zzp-boekhouder   |    |  26 juni 2018
Reactie: Investeren in jezelf betaalt zich altijd terug, is het niet in salaris dan zeker in je eigen persoonlijke ontwikkeling.

Alleen werken voor het geld daarvan krijg je op de lang termijn toch fysieke of lichamelijke/geestelijke problemen mee. Je kan beter tijd en energie steken in cursussen en opleidingen. Op jeugdige leeftijd maak je daar vaak ook makkelijker tijd voor dan als je ouder bent.
 

Voorkom dat de printer het lek is binnen de organisatie

VPN   |    |  25 juni 2018
Reactie: Tegenwoordig zit iedereen toch gewoon op een VPN abonnement? Of zijn er nog gebruikers die dit niet kennen?
 

Toyota Camry

Elwin   |    |  25 juni 2018
Reactie: ''..de Europeaanse autokoper''
Zelf vertaald? De meeste mensen noemen dit waarschijnlijk gewoon een Europese autokoper ;-)
 

Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen?

annette   |    |  25 juni 2018
Reactie: Wat zijn je verwachtingen? spreken jullie dezelfde taal?
Spreek over een weer uit wat zijn jullie verwachtingen mbt werkzaamheden.
Wat verwacht jij van een ''professionele houding''?
Mijn ervaring in coaching is dat het duidelijk maken van wensen en behoefde en een belangrijk vertrekpunt is.
Hoe komt het dat iemand zich aangevallen voelt? De ''jij'' boodschap is erg persoonlijk.
Als je het over gedrag heb en het benoemen van feiten kan het inzichten geven dat het niet persoonlijk is maar over de inhoud van het werk gaat.


 

Drie tips om uw werk los te laten op vakantie

Anne van der Kooij   |    |  25 juni 2018
Reactie: En de 3e tip?
 

Nederlander heeft liever geen expat als collega

Jan-Pieter   |    |  25 juni 2018
Reactie: Het komt zoals in de eerste zin van het artikel al gezegd wordt waarschijnlijk door het feit dat mensen niet of nauwelijks Engels kunnen of durven te spreken. Niet zozeer dat Nederlanders niet openstaan voor buitenlanders, wat hier wordt aangedragen als reden.
 

Drie win-winsituaties waarmee HR talenten beter kan ontplooien

Agence Netref   |    |  24 juni 2018
Reactie: Bedankt, goed artikel !
 

Werknemers voelen zich te verantwoordelijk om zich ziek te melden

Ellen   |    |  24 juni 2018
Reactie: Werkstress verergerd het (gevoel) om je niet ziek te mogen melden, waardoor de stress verergerd, etc...
 

Salaris niet belangrijkste reden om van baan te wisselen

Erik van Vliet   |    |  22 juni 2018
Reactie: Geld verdienen is leuk. Maar waardering is toch echt veel belangrijker! Eens dus!!
 

Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man

Jan Beuckens   |    |  22 juni 2018
Reactie: Allereerst vind ik het een heel interessant artikel en moet ik bekennen dat ik altijd dacht dat mannen het salaris belangrijker vonden dan vrouwen. Echter kun je zien op CBS dat het aantal vrouwen op de werkvloer blijft groeien en hierdoor ook meer te eisen valt. Een positieve gebeurtenis naar mijn mening.
 
< vorige 89 90 91 92 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10