Reactie: Zowel bij de voorspelling van de duur van de Nederlandse economische recessie als bij de stijging van de huizenprijzen, zijn de Rabobank economen uitgegaan van de veronderstelling, dat de virusuitbraak in het tweede kwartaal van 2002 wordt bezworen. Persoonlijk vind ik dit een uiterst discutabel uitgangspunt. Wij mogen blij zijn, indien onze Nederlandse economie tijdens deze ernstige wereldwijde crisis, in de loop van het derde kwartaal van 2020 op een voorzichtige stabilisatie mag rekenen, maar pas het stadium ‘bezworen’ tijdens het eerste kwartaal 2021 zal bereiken.
Reactie: Als virtual assistant werk ik eigenlijk elke dag thuis. Voorheen zat ik net als zoveel mensen 'gewoon' aan de keukentafel maar dat was niet zo ergonomisch verantwoord. Daarom heb ik nu thuis ook gewoon een goede werkplek.
Als je nu tijdens de Corona crisis tijdelijk thuis werkt probeer dan een apart beeldscherm en toetsenbord op je laptop aan te sluiten. Je kunt op die manier al zoveel meer ergonomisch verantwoord werken. Ik heb ook nog een blog geschreven met een aantal praktische tips om efficiënt thuis te werken. Wil je dit blog lezen ga dan even naar de link boven dit bericht.
Reactie: Zo’n 80 procent van de bedrijven waar thuiswerken onmogelijk is, heeft geen goede oplossing om effectief en consistent met personeel te communiceren. Het gaat om sectoren als transport, detailhandel, horeca en de zorg. Veel bedrijven in die sectoren werken met privé e-mail of Whatsapp en dat is volgens Quinyx eigenlijk ongewenst. Het bedrijf maakt zijn workforce management app gedurende de coronacrisis de komende zes maanden gratis beschikbaar voor bedrijven.
Reactie: Onze ervaring bij optimalisatie van websites is dat bij 8/10 websites eenvoudige verbeteringen mogelijk zijn waarmee de snelheid (mn. op mobiele apparaten) enorm verbeterd kan worden. Enorm onderschat!
Reactie: Het aantal aanpassingsmogelijkheden verschilt sterk per sector.
Voor veel ondernemers is dit het moment om te reflecteren op het businessmodel en voor velen blijkt daarbij dat er meer mogelijkheden zijn dan gedacht en is nu de urgentie daar om écht te investeren in nieuwe verdienmodellen en/of distributiekanalen.