zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Werknemers denken meer carrièrekansen te hebben dan ooit

Verticuteermachine   |    |  25 juni 2020
Reactie: Ik denk dat mensen die verwachten dat het vroeger eenvoudiger was om verder te komen in hun carrière niet verder kijken dan hun neus lang is. De kansen liggen, nu zeker online, voor het oprapen. Je moet ze alleen wel grijpen. Bedenk eerst eens zelf wat je eraan gedaan hebt om carrière te maken, in plaats van te wachten tot jouw 'kans' op een presenteerblaadje voorbij komt waaien.
 

Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's

peter boekhouder-zzper   |    |  23 juni 2020
Reactie: Met ingang van 1 januari 2020 is de bijtelling voor het privégebruik van elektrische auto’s naar 8 procent (2019: 4 procent) gestegen over de eerste 45k.

Koopt u een auto die duurder is dan € 45.000, dan betaalt u over het meerdere 22 procent bijtelling.
 

Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats

Mauritz   |    |  23 juni 2020
Reactie: Bij grote banken verdwaalt de individuele klant in de data-mist. Individuele of aparte noden kunnen vaak beter met een tussenpersoon worden benaderd. Banken zijn nu vooral commissie-jagers die hun fondsen moeten slijten.De medewerkers zijn verlamd door een opgelegd script - verkopers geen adviseurs.
 

Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats

peter boekhouder-zzper   |    |  22 juni 2020
Reactie: Een tussenpersoon is niet altijd de oplossing. Hoe onafhankelijk is zo'n iemand. Bij welke partij krijgt hij de hoogste commissie etc.

Maar in de praktijk zijn zij wel beter bereikbaar dan de grotere partijen. Daar krijg je als je naar Amsterdam belt een callcenter in Limburg of Brabant aan de lijn en dan word je tig keer doorverwezen. En dien je alles keer op keer uit te leggen.

Klanten voelen zich bij de grotere gezien en gehoord voordat zijn hun contract hebben getekend, daarna is het een stuk minder.
 

Thuiswerken & flexibiliteit: Nederlander verwacht blijvende impact op werk door pandemie

peter zzp boekhouder   |    |  19 juni 2020
Reactie: Het voordeel van alle draconische maatregelen ivm corona is het veelvuldig op afstand werken. Dat is al 10-15 jaar mogelijk, maar angstige managers, controlfreaks in de organisatie wilden uiteraard elke dag hun personeel zien en checken.

Thuiswerken was en is vaak veel efficienter. Je hoeft he gezeur op de werkvloer niet aan te horen, drinkt eindelijk eens lekkere koffie en kan je eigen tijd in delen.

Je kan werken op het moment dat je lichaam het productiefst is. Voor de een is dat om 6.00 in de ochtend, voor de ander om 1.00 's nachts.

Goed om te lezen dat er aanhoudende groei van vacatures is waarin om thuiswerkers wordt gevraagd.

Het gaat om effectief werken. En die sociale contacten zijn ook best mogelijk met een of twee keer per week een bezoekje aan de 'oude' werkplek.
 

Het Nieuwe Werken werkt niet voor alle werknemers

Locker shop   |    |  18 juni 2020
Reactie: Wij zien nu juist in deze tijd dat er weer enorm veel vraag is naar thuiswerkplekken. Tijd dus voor een nieuw onderzoek in de markt. :)
 

SEO meer dan alleen de juiste keywoorden

Caroline van Aart   |    |  18 juni 2020
Reactie: SEO is in de loop der jaren veranderd. Inmiddels zijn we weer aantal stappen verder en blijft Google zich ontwikkelen.
 

Feedbackcultuur door thuiswerken significant toegenomen

peter boekhouder-zzp   |    |  18 juni 2020
Reactie: Des te meer afstand des de beter en meer de feedback is. Als je een resultaat gericht bedrijf bent en feedback is een belangrijk onderdeel dan ligt de oplossing voor de hand, thuiswerken.

‘offline’ lijkt het ook makkelijk er om feedback te geven omdat je op de werkvloer ook te maken kan hebben met onderlinge verhouden in de groep, groepsdruk.

Bovendien is een view van afstand en vanuit een andere omgeving soms heel verhelderend.

Meerdere dagen thuiswerken en maar een of twee dagen per week op de zaak zijn zou op termijn een positief effect kunnen hebben.
 

Tijdgebrek grootste drempel voor starten nieuwe opleiding

Merel   |    |  17 juni 2020
Reactie: Bedrijven en de overheid zouden nóg beter een poging moeten doen om de belemmeringen of uitdagingen, die er toe leiden dat mensen geen extra scholing of cursus doen, weg te nemen of te minimaliseren.
Ze zullen daar geen spijt van krijgen.
 

Tijdgebrek grootste drempel voor starten nieuwe opleiding

peter zzp-boekhouder amsterdam   |    |  17 juni 2020
Reactie: Door een goede studie wordt u waarschijnlijk meer waard qua salaris. Al is praktijkervaring wellicht nog belangrijker. Je kan op de training wel alle ballen raak schieten, het gaat er toch om hoe u presteert als de wedstrijd is begonnen.

Toch zijn er als manager zeker cursussen waarin ook praktijkvoorbeelden worden getraind. Stap ook eens buiten je comfortzone en leer van je medecursisten.

Ik ben zelf ook een fan van online leren, maar in een meerdaagse cursus leer je ook veel van praktijkvoorbeelden van je mede-cursisten.
 

Thuiswerken levert meer risico’s op voor het bedrijfsnetwerk

peter zzp en boekhouding   |    |  16 juni 2020
Reactie: Beveiliging van de werkomgeving is wel een heel belangrijk item inzake het thuiswerken. Wellicht de belangrijkste. Op twee staat volgens mij ook een goede werkplek. Een rondvraag langs vrienden die thuis moesten werken was dat ze enthousiast aan de keukentafel aan de slag gingen. Of van achter het bureau. Waar ze op de werkplek een ergonomische bureaustoel hebben, was dat thuis niet het geval.

Om die stoel over te laten hevelen voor die paar dagen/weken was ook niet nodig. De eerste weken hadden ze ook geen klachten. Maar na zes weken begon toch hun rug en nek op te spelen.

Een bezoek aan de kraker was vanwege corona niet mogelijk. Na drie maanden waren de klachten nog erger. Om kosten van ziekte, herstel, afwezigheid, bezoek fysio etc te voorkomen is het zorgen voor een goede werkplek thuis ook een vereiste. Wellicht dat een flexibelere/uitgebreidere werkkostenregeling hierbij kan helpen.
 

Digital recruitment: meten is weten

Good Company Recruitmentbureau   |    |  16 juni 2020
Reactie: Online marketing blijft belangrijk. Ook bij het vinden van personeel.
 

Sales, marketing en corona: licht aan het einde van de tunnel?

Peter van der Schaar   |    |  16 juni 2020
Reactie: Wij zien door de huidige situatie een grotere focus op kosten én het verschuiven van investeringen. Naar mijn mening dient marketing nu minder gericht te zijn op leads maar meer op het verwerven van voldoende vraag door middel van relevante content. Hierdoor ben je goed gepositioneerd indien de vraag na de zomer weer aantrekt.
 

Welkom in het anderhalvemeterkantoor

Evelien Janssens   |    |  15 juni 2020
Reactie: In de huidige omstandigheden is het moeilijk voor te stellen dat samenwerken op afstand niet altijd normaal was.
 
< vorige 47 48 49 50 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10