Reactie: Arbeidsmarktanalyse is een essentieel onderdeel van het rekruteringsproces van een organisatie, omdat het niet alleen helpt bij het vinden van de best gekwalificeerde werknemers voor de banen die het aanbiedt, maar het zorgt er ook voor dat het haar werknemers een competitief beloningspakket biedt.
Reactie: In het algemeen is het best om je koffiegebruik te beperken tot 2-3 kopjes per dag. Door de vocht afdrijvende werking moet je veel water drinken om je vochtbalans op pijl te houden. Te weinig vocht kan hoofdpijn veroorzaken. Daarbij is de eerste koffie bij het opstaan en dus bij het begin van de dag eigenlijk overbodig want je lichaam maakt cortisol (stresshormoon) aan toch energiek aan de dag te beginnen. Om een echte koffieboost te krijgen, neem je die best rond 9u-10u. Geniet maar ook hier met mate.
Reactie: Koffie drinken is de meest geaccepteerde verslaving ter wereld. Ik drink het nooit. En is die hoofdpijn niet een reactie van het lichaam als er op een dag minder of pas later koffie wordt gedronken ? Een ontwenningssignaal misschien?
Reactie: Het is waar dat de vergrijzing een groeiend fenomeen is en dat de oudere generatie steeds belangrijker wordt voor de economie. Er zijn verschillende redenen waarom 50-plussers als een belangrijke markt worden gezien:
Bevolkingsgroei: Het aantal senioren neemt toe, waardoor hun potentieel als consumentenmarkt groter wordt. In Nederland wordt verwacht dat het aantal senioren tot 2020 met 40 procent zal stijgen.
Toename van inkomen: Senioren zien hun inkomen sneller stijgen dan gemiddelde huishoudens. Dit betekent dat ze meer te besteden hebben en daardoor een belangrijke doelgroep vormen voor bedrijven.
Reactie: het verbaast me niet dat Nederlanders koffie drinken als ze gestrest of angstig zijn. Koffie is immers een geweldige manier om een snelle energieboost te krijgen
Reactie: Interessant artikel dat de snel veranderende consumptietrends en de toenemende waarde van kwaliteit boven kwantiteit onder de jongere generatie belicht. Het is bemoedigend om te zien dat Gen Z de nadruk legt op bewuste consumptie en kwaliteit, wat zowel de duurzaamheid als de algemene kwaliteit van producten ten goede kan komen.
Reactie: Ik probeer toch wel tijd te maken voor klachten en deze serieus te behandelen. In bepaalde situaties kaats ik de bal terug en vraag ik wat zij als mogelijke oplossing zien voor de klacht. Gehoord worden is al de helft van de oplossing.
Reactie: ondanks deze enorme berg aan fraudeurs die ouderen kapot maken, doet politie en justitie NIETS. Er is een ''fraudehelpdesk'' en die registreert alleen statistiekjes.
Terwijl het zo gemakkelijk zou zijn als je een centraal punt hebt waar je frauduleuze emails, whatsappjes en SMSjes naar kon doorsturen, is de verzender binnen een paar uur te grijpen.
nu is het kennelijk nog lonend omdat je toch niet gepakt wordt. schandalig.