Reactie: Positief artikel, goed om te lezen dat het steeds meer medewerkers bevalt om vanuit huis te werken. Ik denk dat men inziet dat ze veel efficiënter hun tijd kunnen indelen. Je mist tenslotte de filetijd, die kun je gebruiken om meteen aan het werk te gaan. Je kunt tussendoor even lekker wandelen of sporten en daarna weer fris & fruitig verder werken. Daar heeft het bedrijf alleen maar baat bij. Ik denk dat dit straks de norm wordt en mensen 1 of 2 keer per week bij elkaar komen op kantoor om samen een project te werken of om een soort teambuilding te doen. De rest van de werkzaamheden zullen vanuit huis gebeuren.
Reactie: Dat zal in 2020 en 2021 niet anders zijn natuurlijk. Door de wereldwijde pandemie zullen mensen ongetwijfeld weer meer geld in hun huis gaan steken. Wat mij betreft een slimme investering al doet het de huizenprijzen natuurlijk geen goed.
Reactie: Ik denk niet dat de gevolgen ernstig zullen zijn voor de thuisbedrijven, maar voor die grote bedrijven is het erg moeilijk te voorspellen. Misschien stijgen de prijzen voor commercieel onroerend goed tot de hemel en misschien dalen ze. Voor zover ik weet, is de rente drastisch gedaald ten opzichte van de vorige maand, maar voor nu, zoals we kunnen zien, begint deze geleidelijk te groeien naar de vorige niveaus (zoals voorheen). Dus alles zal uiteindelijk weer normaal worden.
Reactie: Niet alleen Iphone gebruikers, maar elke Android-gebruiker is verslaafd geraakt aan het kijken naar seks online. Mensen ruïneren hun leven door verslaafd te raken aan fysieke verlangens en weg te gaan van spirituele en zuivere hartgevoelens.
Reactie: Het is toch niet te geloven dat na alle ophef en voorbeelden dat het verkeerd is afgelopen dat Nederlanders blijkbaar nog steeds zo laks zijn...
45% zit op apparatuur van het werkt te mailen en 19% te daten..!?
Reactie: Het mooie aan deze bijzonere Corona periode is dat nu blijkt dat je helemaal niet meer hoeft te reizen voor je werk. Je kunt overal en nergens werken. Kantoren zijn straks alleen nog ontmoetingsplekken voor medewerkers. Ik denk dat het thuiswerken / flexwerken blijvend is. Dit is niet alleen maar even noodzakelijk vanwege Corona. Ik denk dat veel werknemers niet meer terug willen en dat werkgevers nu zien hoe productief mensen zijn.
Reactie: Vivienne, er is inderdaad heel veel dat je zelf kunt doen! Zeker voor lokale vindbaarheid, dat in deze tijd erg belangrijk is zijn er veel mogelijkheden!
Reactie: De teamspelers zelf het doel laten bepalen zorgt voor veel commitment en dan je ze als manager er ook op aanspreken. Hockeycoach Marc Lammers beschrijft dit mooi in zijn boek.Waar in het begin van de coronacrisis de productiviteit bij thuiswerkers hoog lag en iedereen daar positief over was, was het voor de manager vooral een taak van loslaten en coachen op afstand.Anno nu sijpelen er ook klachten door en is de onderlinge cohesie in teams verzwakt door bellen op afstand en het weinige sociale en fysieke contact. Het niet kunnen interpreteren van lichaamstaal via Zoom.
Teams verzinnen via Teams minder spontaan nieuwe ideeën dan in een zaaltje waar ze ook non-verbaal met elkaar communiceren. Vanaf afstand weet je niet hoe een collega psychisch en fysiek in zijn vel zit, of ie aan de keukentafel met een fles whisky binnen handbereik zijn werk doet om de eenzaamheid niet te voelen. Zelf kan ik goed omgaan met het thuiswerken omdat ik niet anders gewend be, tussendoor plan ik ook sociale activiteiten. Vorige week was ik bij een bevriend echtpaar die allebei de spin het web zijn, manager. Zij slepen zich van de ene na de andere videomeeting en hebben het echt zwaarder dan voorheen om het team te laten presteren en te laten samenwerken. Daar weegt het voordeel van de besparing van reistijd niet tegenop, zeiden ze.
Dank je wel voor dit artikel, het is eigenlijk onbegrijpelijk dat reclame/ en, of propaganda nog mag. Het is natuurlijk al jaren bekend dat dit middelen zijn die gebruikt worden om mensen te manipuleren. Racisme is iets, waar het merendeel van de mens slachtoffer van is. (ontslaat ons niet van onze eigen indivudiéle acties) Wij zijn allemaal ingeprent met denkbeeld en idealogien van reclame makers en propaganda programma's en wij vinden het dus '' normaal'' wat daarin getoond woord/werd.
Dat we nu intelligenter zijn geworden en ook wakker schikken doordit soort opmerkingen is een goed teken, een programma zoals married with children, is ook een voorbeeld van veranderde tijd en inzichten, en wat nu niet meer gemaakt zal worden. Gelukkig dat we kunnen veranderen en ons kunnen aanpassen ten goede maar ook ten slechtte. zolang het geld boven de mens staat zal dit nooit op grote schaal veranderen.
Een voorbeeld van huidige reclame / manupilatie
De milieu campagne dat we nu de eerst generatie zijn die weten dat we de aarde aan het verkloten zijn en dat we ook de laatste zijn die hier iets aan kunnen doen. Dat is onzin want in de jaren 70 werd mij dit ook al verteld door mijn leraar.
Misschien nog actueler is wel de hele heisa rondom het CORONA. wat is hier allemaal waarvan, en ook hier wordt je flink gemanipuleerd, je hoort er veel van dus het zal wel waar zijn etc.
Reactie: Veel bedrijven en organisaties hebben geen inzicht in de informatiestromen. En dat is best lastig als je nu ineens toegang tot informatie moet hebben vanaf een andere werkplek. Denk eens aan een 5 S werkplekorganisatie voor digitale informatie. De verbetermogelijkheden zullen je verbazen. Of zoals wij in onze blog al aangaven, maak van dit risico een kans!