Reactie: Interessante kijk op het bedrijfsuitje, maar ik ben het er absoluut niet mee eens dat het weggegooid geld is. Wij merken dat het organiseren van een leuk bedrijfsuitje bijdraagt aan het creëren van een goede band tussen de werknemers. Deze band is erg belangrijk en draagt bij aan de goede prestaties van het team.
Reactie: Fijn dat de olie- en gassector zo snel hersteld is van de vorige klap. Echter is de olieprijs daarna in een daling terecht gekomen. Ook wordt er al heel lang gesproken over de top van het gebruik van olie. Ik verwacht dan ook dat de klassieke olie- en gasbedrijven de overstap zullen gaan maken naar groene energie.
Reactie: Vreemd dat nu blijkt dat het maken van prijsafspraken gewoon in de bouw-CAO blijkt te staan. Hiervan is de afnemer vaak de dupe. Ik hoop dan ook dat er snel wat veranderd, aangezien we de bouw hard nodig hebben voor de bouw van nieuwe huizen en wegen.
Reactie: Jammer dat de Europese banken niet bij machte zijn om deze investering te doen. Op deze manier krijgt China steeds meer invloed binnen de scheepvaart. Ik hoop dat de Europese banken op de lange termijn weer in staat zijn om zelf dit soort investeringen te bekostigen.
Reactie: Wij adviseren vaak aan onze klanten video Marketing in te zetten. Met name bij onze dienstverlenende klanten merken wij een flinke toename in het aantal conversies. Met videomarketing laat je bezoekers van je website op andere manier kennis maken met je bedrijf. Wel is natuurlijk belangrijk om goede video's te laten maken!
Reactie: Persoonlijk merk ik dat de gastvrijheid van de horeca best goed is. Toen ik nog vaak naar een restaurant ging, vond ik dat ik altijd vriendelijk en hartelijk ben behandeld.
Reactie: Jammer om te moeten constateren dat er een verband is tussen de hoeveelheid uur die je per dag vergaderd en je positie binnen een bedrijf. Persoonlijk denk ik dat bedrijven juist groeien door producten of diensten te leveren en niet door te vergaderen.
Reactie: Zo zie je maar hoe snel het werkveld veranderd. Moesten de meeste managers 10 jaar geleden nog wennen aan het nieuwe werken, vinden ze het nu heel gewoon dat mensen thuiswerken. Ik verwacht dan ook dat werknemers steeds meer vrijheid zullen krijgen van de werkgever om hun werklocatie zelf te kiezen.
Reactie: Interessante bevinding van het onderzoek. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe de Nederlander er vandaag de dag tegenaan kijkt. Ook vind ik de bevinding van het onderzoek dat Nederlanders vooral om praktische rede trouwen een bijzondere bevinding.
Reactie: Regelmatig alle verzekeringen nalopen is erg slim! Situatie en premies kunnen na enkele jaren ineens niet meer aansluiten. Schokkend om te zien dat Nederlanders zo slecht op de hoogte zijn!
Reactie: Ik lees hierboven genoeg goede redenen waarom mensen het niet perse waarderen, echter een grote groep lijkt toch ook nog altijd blij verrast te zijn met een attentie op deze dag.
Laat een ieder het voor zichzelf bepalen en bij veel grotere bedrijven worden zakelijke geschenken bijvoorbeeld sowieso verloot onder het personeel. Dat zou ook nog altijd een oplossing kunnen zijn.
Reactie: Goed initiatief van de KHN om ervoor te zorgen dat de glimlach weer terugkomt op de gezichten van het horeca personeel. Persoonlijk kom ik weinig tot geen chagrijnige medewerkers tegen, maar een extra cursus is natuurlijk nooit verkeerd.
Reactie: Tegenwoordig wordt het juist ten zeerste afgeraden om te verhuizen voor je werk. Ik denk dat thuiswerken na 2021 ook aanblijf bij de meeste bedrijven. Elke dag reizen naar je werk is niet meer van deze tijd, bij sommige beroepen is het uiteraard helaas niet anders...