Reactie: Webcare via whatsapp is naar mijn mening de toekomst. Dit is volgens mij voor iedereen een win win. Ik hoop dat er hier binnenkort apps voor komen die het allemaal overzichtelijker maken.
Reactie: Laten we eens beginnen met in de zorgsector winst maken niet als doel te hebben.
Moeilijk in te schatten hoeveel dat zou schelen in de premie, maar dat zou veel mensen wel een beter gevoel over de maandelijkse betaling geven.
Reactie: Zo lang het niet voor iedereen voordeliger is om te doen, zal duurzaam ondernemen een ondergeschoven kindje blijven.
Dat moet ook nog eens wereldwijd het geval zijn en de rol van China en andere opkomende landen wordt steeds groter en daar kan het westen weinig invloed op uitoefenen.
En volgens mij gaat het echt niet alleen op voor grote en middelgrote bedrijven. Ook kleine bedrijven kunnen veel baat hebben bij een methodiek, waarin het einddoel vaststaat en stapsgewijs in kleine projecten daar naar toe wordt gewerkt.
Het contact en een oprechte, intensieve en betrouwbare communicatie tussen klant en leverancier enerzijds en binnen de projectteams is echter wel van doorslaggevend belang.
Je moet wel per deelproject 100% zeker zijn van het commitment van beide partijen. Waar daar te lichtzinnig over wordt gedaan, ligt desillusie niet alleen als geaccepteerde 'fase' op de loer, maar valt ook het vertrouwen en daarmee de kans op succes weg.
Ik leg momenteel de laatste hand aan een blog op LinkedIn over efficiënte en klantgerichte bedrijfsprocessen in het kader van een serie met als centraal thema ''Partnership als ultieme vorm van klantgerichtheid''.
Volgens mij dragen flexibiliteit in de IT en door IT gedragen processen tezamen met de Agile methodiek bij aan een gezonde bedrijfsopvatting, waarin ook ruimte is voor lean management en een open aanspreekcultuur.
Reactie: Interessant. Is er ook bekend hoeveel heel Nederland jaarlijks bespaart door over te stappen naar een andere aanbieder van internet, bellen en tv?