zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Tien verspillingen die u gemakkelijk kunt voorkomen

Jan C. Rijlaarsdam   |    |  11 april 2016
Reactie: Leuk en verfrissend. Simpele, doch uitermate doeltreffende wijze van denken en problemen benaderen.
 

Nederland in top vijf van beste landen om te werken

Ellen   |    |  11 april 2016
Reactie: Is het land aantrekkelijk om er te werken, of om er te leven en wonen en daarom om er dus te werken?
Of gaat het veel om grenswerkers, leven in het ene land en werken in het andere?
 

Praktische tips voor out of office replies

Christina   |    |  8 april 2016
Reactie: Wat een dom en onprofessioneel idee om het afzendadres van een nieuwsbrief te gebruiken als contactinformatie.
En wat betreft fietsen en wagens parkeren : dat mogen de mensen van mij kiezen. Zo'n melding is toch duidelijk ? Niet 'hier'! Ik vind het mijn taak niet om in de plaats van anderen na te denken over de stomste dingen. Bij verbodstekens in het verkeer staan ook geen alternatieve mogelijkheden vermeld. Wat een domme domme wereld. Iemand die niet weet waar hij zijn fiets moet zetten als die niet op die ene plek mag staan kan beter niet komen solliciteren. En klanten moeten nog steeds hun koningschap verdienen, o.a. door zich netjes te gedragen en niet te verwachten dat je altijd parkeerplek voor de deur hebt.
 

Het grote geheim van begrepen worden

John   |    |  6 april 2016
Reactie: Beste Johan, je hebt nog een antwoord van me tegoed. Het was me wat kort door de bocht om je alleen de titel te communiceren, ik schrijf er een inleidend blog omheen.
Ik laat van me horen!
Met hartelijke groet, John Vrakking
 

Zeven manieren waarop de baas (goede) medewerkers wegpest

Ilja   |    |  6 april 2016
Reactie: Sterk geschreven Marij! En herkenbaar.
 

Zeven manieren waarop de baas (goede) medewerkers wegpest

Marij Bär   |    |  6 april 2016
Reactie: Lange tijd geleden heb ik op deze site mijn reactie geschreven, tips gegeven.
Nu zie ik, niet tot mijn verbazing, dat nog steeds dezelfde verhalen en adviezen worden gegeven. Ook ik ben nu al 13 jaar weg uit zo'n ziekmakende omgeving, maar heb nog steeds last van Post Traumatische Oplevingen. Ik ben een vechter en gaf het dus niet snel op. In deze situatie is dat echter een kwaliteit die in mijn nadeel werkte; hoe langer je blijft vechten hoe meer psychisch letsel je oploopt.
Zoals hier al eerder werd geschreven:

DE MACHTIGE HANDELT PUUR VANUIT EIGENBELANG EN LEGT ANDEREN EEN GEDWONGEN ONDERWERPING OP.

Je niet onderwerpen leidt tot steeds extremere reacties van degene met macht, vaak iemand zonder geweten en inlevingsvermogen. Leugens en manipulaties maken daar meestal deel van uit. Denk je nog steeds dat jij hier wel tegenop gewassen bent, en dat je eventueel met de hulp van anderen gerechtigheid kunt krijgen, denk dan maar eens aan andere grote manipulatieve wereldleiders en hoe zij mensen ertoe konden aanzetten om de meest gruwelijke daden tegen mensen te begaan.

Nu verkeren de meeste mensen op deze site in de situatie dat het om hun báán gaat en niet om hun léven, daarom is mijn advies: geef je baan op om je leven te behouden.
Misschien denk je dat ik overdrijf, maar zolang je in deze situatie blijft, zal degene met macht door blijven gaan met je steeds verder kapot te maken.
 

Duurzame bedrijfsvoering heeft de toekomst

Michael   |    |  6 april 2016
Reactie: Het circulaire business model wordt steeds belangrijker. Er zijn inmiddels als veel bedrijven die het belang ervan inzien. Onlangs heeft Apple hier tijdens de presentatie van de nieuwe producten nog aandacht aan besteed. Met het Apple Renew programma is Apple in ieder geval goed op weg.
 

Zeven manieren waarop de baas (goede) medewerkers wegpest

HenkS   |    |  6 april 2016
Reactie: Een mogelijkheid tot reageren op pesten (met de nadruk op een)

Beschrijf de situatie zeer zakelijk en feitelijk binnen liefst een half A4 (veel tekst leest men overheen, of helemaal niet)met spatie tussen de regels voor meeer duidelijkheid

Roep diegenen van wie de pestkop iets te vrezen heeft bij elkaar, hoe meer hoe liever. Zowiezo de baas.Als een chef vraagd waarover het gaat vooral niets verklappen en zeg het is van belang.

Als ieder bij elkaar zit deel uw verhaal uit aan een ieder inclusief de pestkop (ieder gaat het lezen en watch tot ieder klaar is Het zal waarschijnlijk stil zijn omdat ieder denkt ....wat is dit.

Neem nu het woord en richt u tot de pestkop en vraag: graag hoor ik je reactie op deze brief.

Waarschuwing: de inhoud van uw brief is bepalend voor OOK de reactie naar u toe zal zijn, dus denk zeer goed na over de inhoud om de reactie niet in uw nadeel uit te laten vallen.



 

Zeven manieren waarop de baas (goede) medewerkers wegpest

angelo   |    |  5 april 2016
Reactie: Een stommere opmerking heb ik hier tot op heden nog niet eerder gezien.
Dus pest maar raak als werkgever?
Ik reageer hier op de reactie van business-blog.nl.

Lees de opmerking van Paul Kemperman hierboven nog maar eens.
Welke gek wil misdadig gedrag van een werkgever of van wie dan ook goedkeuren, aanmoedigen of zelfs faciliteren?
 

Hoewel ik goed plan kom ik toch tijd te kort. Wat te doen?

Hans   |    |  5 april 2016
Reactie: Goede tips. Echter het afbakenen van je daadwerkelijke verantwoordelijkheden is makkelijker gezegd dan gedaan. Er zijn nu eenmaal veelal zaken waar je toch op aangekeken wordt of die niet onder je directe verantwoordelijkheden vallen maar wel je werk beïnvloeden. Hoe ga je daar mee om?
 

Vrouwen halen het slechtste bij elkaar naar boven

Jennifer   |    |  5 april 2016
Reactie: Interessant onderzoek, maar ik ben dan wel benieuwd hoe dat zich verhoudt tot de Nederlandse zakenman. Is die dan geduldiger en minder direct? Of moeten we die vergelijking niet willen trekken omdat het alleen maar rolbevestigend werkt?
 

De drie beste manieren om met lastige klanten om te gaan

Michel   |    |  5 april 2016
Reactie: Beste René,

Voor sommige situaties heb je geen standaard antwoorden. Dus doe je wat je intuïtie op zo'n moment ingeeft. Naarmate je meer ervaring hebt met allerlei soorten klanten, zul je merken dat onorthodoxe oplossingen soms prima kunnen werken. Ik durf het nog wel wat sterker te stellen: soms ervaren mensen de standaardantwoorden als 'uit het hoofd geleerde versjes' en reageren er negatief op.
 

Zeven manieren waarop de baas (goede) medewerkers wegpest

Business-Blog.nl   |    |  5 april 2016
Reactie: Interessant onderzoek van onze collega's.

Het is anno 2016 niet gemakkelijk om van personeel af te komen wat totaal de kantjes er vanaf loopt. Dit is een logisch gevolg, ondanks dat dit zeker niet de manier is waarop dit moet gebeuren.
 

De drie beste manieren om met lastige klanten om te gaan

René Jongen   |    |  5 april 2016
Reactie: Gek genoeg, ik heb ooit zo'n zelfde situatie meegemaakt. Een klant dreef me tot waanzin totdat ik ontplofte, met veel GVD's enzo tot gevolg. De klant schrok zich eerst wezenloos, realiseerde zich toen dat er echt wat aan de hand moest zijn waarna het echte gesprek op gang kwam. Jaren laten hebben we nog steeds een geweldige (echt) relatie.Echte onredelijkheid moet je soms met onredelijkheid beantwoorden, maar het is een laatste redmiddel :-)
 
< vorige 169 170 171 172 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10