zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Sales blog: Verkopen gewoon een kwestie van keihard werken

Arvel   |    |  7 april 2008
Reactie: En toch denk ik dat alles is te leren. Als je er maar voldoende energie in steekt. Uiteraard kun je sneller tot resultaat komen als je ook nog eens aanleg- of talent hebt. Als je naar de Suzuki-methode voor vioolspelen kijkt dan zie je dat die is gebaseerd op herhaling (oefenen dus) Iedereen heeft de filmpjes van Johan Cruijff gezien waarin hij eindeloos oefent om de bal hoog te houden.

Ik denk daarbij dat het in de meeste gevallen voldoende is om een Goede verkoper te zijn. En dat kun je leren.
 

Schoolverlater is niet creatief genoeg

A Velstra   |    |  7 april 2008
Reactie: Afgelopen vrijdag heb ik MindMappen met MindManager mogen introduceren bij een 50-tal docenten op een ROC.

De reacties varieren van twijfel: Waarom doen we dit niet al veel langer, als het zo goed schijnt te werken; tot enthousiasme: Dit ga ik doen.

Mijn ervaring is dat de leerlingen vaak worden afgerekend op hun taal- en rekenvaardigheid. Ze besteden daar zoveel energie aan dat de creatieve kant van hun brein wordt onderbenut.
 

Sales blog: Verkopen gewoon een kwestie van keihard werken

Timon FR Rammeloo   |    |  7 april 2008
Reactie: Competentie: Vaardigheid. Je bent ergens vaardig in. Tuurlijk kan het in je genen zitten. Maar wat houdt je tegen je competenties te ontwikkelen? Ik ben van nature geen verkoper. Toch doe ik het al 3 jaar en ben de beste van mijn afdeling. Ik heb zelf ook een keer een cursus professioneel verkopen gevolgd, jezus wat was dat zwaar! Weldegelijk zijn vruchten afgeworpen. Luisteren als verkoper doe je bij je klanten, niet wanneer je wat gaat leren. Luisteren bij klanten doe je namelijk om de behoeften te (h)erkennen. Luisteren bij een training/opleiding doe je om wat te leren en dus op te slaan en toe te passen.

Mooie uitspraak dan weer van mijn opa: ''Als je iets wil leren doen, moet je leren door het te doen.'' Of: ''Iets wat moeilijk is, is de moeite waard.''

Verder; Michel, mooi stuk! Maar niet zo chargeren ;)
 

Salesblog: Verkopen is geen vak

S.A. Lansdorp   |    |  7 april 2008
Reactie: Beste Michel,

Ik begreep tot op zekere hoogte wel dat dit sarcastisch bedoeld was en voor de rest is dit stuk gewoon helder en duidelijk. wilde alleen een stuk aanvulling geven op hoe ik naar ''verkopen'' kijk.

Twijfel niet langer, maar blog wat er geblogt moet worden....
 

Sales blog: Verkopen gewoon een kwestie van keihard werken

S.A. Lansdorp   |    |  7 april 2008
Reactie: Beste Michel,

Ik ben het volledig met je eens, dat wanneer je meer resultaten wilt bereiken binnen je vakgebied (dus niet alleen verkoop) dat je dan ook praktisch bezig moet zijn en jezelf voor de volle 100% moet inzetten.

Als ik binnen mijn werk kijk dan zie ik ook veel mensen die de kantjes ervan aflopen. Tot op zekere hoogte zorgt dat niet voor problemen, maar wanneer er met echte doelstellingen wordt gewerkt dan komt er duidelijk naar voren wie zijn vak beheerst.

Ik denk dat het verschil ook zit in de mensen die weten dat zij voor zichzelf daar zitten en de mensen die menen te denken dit alleen voor hun baas/manager te doen.

De uitdaging ligt denk ik dus ook dat je de werknemer kan laten inzien dat hij/zij zelf verantwoordelijk is en dat (niet) geboekte resultaten ook aan jezelf te danken zijn.
 

Beter presenteren: maak contact met uw publiek

ADH Rooyens   |    |  7 april 2008
Reactie: Hoi Frank,

Goed artikel! Vooral het uitstralen van zelfverzekerdheid is belangrijk, heb ik ervaren. Een presentator die er bij staat als een geslagen hond, kan geen sfeer en dus contact creëren.
Iedereen voelt de ingehouden schaamte.

Woordkeuze helpt ook bij contact maken. Een mooi voorbeeld van hoe het wel en hoe het niet moet:
http://www.debatblog.nl/2007/12/11/contact-maken-contact-maken/

Groetjes, Arjan
 

Tien vreemde sollicitatiefouten - en vijf manieren hoe het wel moet

Ilse   |    |  7 april 2008
Reactie: Een kennis (40+,12 jaar werkervaring) werd tijdens het gesprek gevraagd naar de cijferlijst van de middelbare school.
Hij is weggelopen...
Ik zou zeggen, hou het ook vooral relevant.
 

Er bestaan geen verzadigde markten, alleen verzadigde topmanagers.

Patrick   |    |  7 april 2008
Reactie: 'Er bestaan per slot van rekening geen verzadigde markten'
Dat er verzadigde managers bestaan lijkt me aangetoond, maar 'verzadigde markten bestaan niet', waar komt dit ineens vandaan?
 

Goed IT-beheer kan ware crisis voorkomen

Gert Verdonck   |    |  7 april 2008
Reactie: Beste,
Cijfers voor Vlaanderen zijn nu beschikbaar bij de SERV
http://www.serv.be/
Opmerkelijke bevinding:
- Grote bedrijven hebben meer(dere) beveiligingen
- Beveiligingsproblemen verschillen niet naar bedrijfsgrootte

Alle info op onze website. Er is ook een Checklist om ICT implementatie in kleine bedrijven te begeleiden.
mvg
Gert Verdonck
 

Zeven regels voor een 'topless' vergadering

E Fagori   |    |  7 april 2008
Reactie: Ik lees wel sommige reacties!!
 

Handleiding voor een levendige presentatie

Hans Kosman   |    |  7 april 2008
Reactie: Het artikel is het lezen zeker waard en ik zal er in de praktijk nog eens extra aandacht aan besteden.
 

Er bestaan geen verzadigde markten, alleen verzadigde topmanagers.

Berenmans   |    |  7 april 2008
Reactie: Het is niet alleen in de uitzendbranche, maar ook in het het bedrijfsleven. Ze noemen het ook wel de graaicultuur. Is er geen spreekwoord wat zegt: ''De rijke zullen rijker worden en de arme steeds armer worden''.
Kijk naar het gebruik van de voedselbanken, zelfs daar weten multinationals nog geld aan te verdienen. Het laten vernietigen kost meer geld dan het weggeven en is gelijk goedkope reclame. Mochten ze er ooit beter voor staan dan weten ze wat de taste is van de producten.
Hoelang zal het duren voordat er daadwerkelijk iets aan gedaan wordt. Zie code Tabaksblat, praten en nog eens praten, daar zijn ze goed in en pappen en nat houden.
 

Beter presenteren: maak contact met uw publiek

W.R.M. Griffioen   |    |  7 april 2008
Reactie: Herkenbaar verhaal. Koketteren met kennis en geleerdigheid is ook zoiets. Meegemaakt dat een spreker zijn gehoor liet merken, jullie weten niet veel. Spreker werd afgestraft met stilzwijgen.
 

Beter presenteren: maak contact met uw publiek

Ad Beer   |    |  7 april 2008
Reactie: Heel herkenbaar. Ik geef zo nu en dan presentaties in het land, over het algemeen lekker onderhoudend, iedere 10 minuten een grap om het publiek bij de les te houden. Het is per slot zo dat na 20 minuten de mensen stil worden, het ene deel zit te slapen, het andere deel denkt aan sex. Let maar eens op hoeveel er zitten te slapen!
Deze grap een keer in een volle maar stille zaal erin gegooid, geen enkele reactie, behalve dan van een mevrouw met een nogal zuinig gereformeerd mondje, die een kreetje dat een beetje op ''oei'' leek slaakte. Tegen mevrouw gezegd dat ze naar mijn waarneming niet zat te slapen, waarop ze me aankeek met een blik die, mocht ze Donar zijn geweest, op slag dodelijk zou zijn geweest.
Met kromme tenen het verhaal afgemaakt, vol vuur, maar het was de enige keer dat ik vanuit de zaal geen enkele reactie kreeg, geen enkele keer werd er gelachen. Op het einde een bescheiden applaus.
Na afloop kwam de voorzitter van de club naar me toe, bedankte me, gaf de welhaast verplichte fles Rood en zei dat ze nog nooit zo'n prettige presentatie hadden gehad.
 
< vorige 1669 1670 1671 1672 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10