zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Nu van baan veranderen? Denk er nog maar eens goed over na!

koen Toebat   |    |  10 april 2008
Reactie: Wat Mr.Greg zegt klopt helemaal, ik ben een 10 tal maanden terug veranderd van job ook als productie manager en de druk was in de eerste 2 weken goed maar dan komt het er moeten nieuwe resultaten worden behaald en dat was niet evident om zo'n 15% meer te behalen zeker naar de korte tijd die ik kreeg.
Gelukkig ben ik iemand die niet vlug opgeef en er altijd voor 100% voor ga, maar je moet weten dat je de mensen op de werkvloer ook zodanig moet motiveren om deze resultaten te kunnen behalen, gelukkig zitten we met een echte team en de resultaten waren er al na 3 maanden, met dank aan het personeel het is tenslotte deze die het moeten doen.
Dus mensen veranderen van job is niet altijd de goede keuze zeker als er een kleine onenigheid is met uw baas of collega's op de eerste plaats probeer een compromi tussen beide partijen tesluiten waar men beide kan mee leven, want veel mensen kampen met stress en veranderen van job brengt nog meer stress met zich mee.
DENK DUS 2 MAAL NA VOOR JE BESLIST VAN JOB TE VERANDEREN.
 

Leidinggevende is teveel operationeel bezig

Ad Beer   |    |  10 april 2008
Reactie: Het is een onderzoek uit België en dat mag niet zo maar valide worden verklaard voor Nederland.
Bovendien is het voor mij niet duidelijk wat de onderzoekers onder strategische taken verstaan.
Leidinggevenden (en dat is een ander echelon dan managers) dienen leiding te geven en dus bezig te zijn met het aansturen van mensen. Daarbij moeten ze op kosten, kwaliteit, levertijd, deadlines en zo letten.
Leiding geven behelst ook communiceren met mensen, informeel door de complimenteren, te commentariseren en te praten over koetjes en kalfjes. Formeel door regelmatig functioneringsgesprekken, beoordelingen, loopbaangesprekken en zo voorts te houden.
Strategische taken horen, naar mijn mening, meer thuis op het management niveau, dat kan middenkader zijn, maar zeker het hogere kader.
Bedoelt de onderzoeker strategisch HR, dan speelt de leidinggever daar een centrale rol in, omdat hij als geen andere de competenties, nukken en grollen van de medewerkers dient te kennen. En dan komen we weer op het aloude excuus: ''beoordelen, dat kost me te veel tijd'' (om er maar een te noemen). Daar moet het management ingrijpen, want het is in 80% van de gevallen de schuld van het management als Strategisch HR niet werkt.
 

Je kunt verkopers niets leren, het is gewoon een kwestie van aanleg.

Marcel van Vliet   |    |  10 april 2008
Reactie: Mee eens, al hanteer ik deze variant:
Verkopers worden geboren, TOPverkopers worden gemaakt.
Het talent ''verkopen'' moet sluimerend aanwezig zijn welke met de juiste begeleiding en training tot grote hoogte gebracht kan worden.

Ik heb uit mijn verkoopjeugd door mijn toenmalige verkoopleider nog zo'n leuke one-liner meegekregen: ''Hoe groter het deurtje, hoe kleiner het mannetje'' om beginnende verkopers over hun drempelvrees heen te helpen.
 

Leidinggevende is teveel operationeel bezig

H Oosterhof   |    |  10 april 2008
Reactie: 
MEER DELEGEREN
Betrek uw medewerkers meer bij het totale proces, laat ze meedenken vanuit hun eigen zelfontwikkeling en (on)mogelijkheden.
Stimuleer de ontwikkeling van hun eigen competenties, combineer de krachtvelden hiervan binnen de teams en ontwikkel zo een teamcompetentie. Dit systeem is de beste basis voor bedrijfscompetenties.
Kunt u zich voorstellen dat dit veel beter werkt dan competentie invloeden van boven (directie) en/of van buiten (trainingen)?

Herman Oosterhof, Interviewspecialist.
 

Wat zijn mensen?

christel justina smits   |    |  9 april 2008
Reactie: Ik observeer van natuur menselijk gedrag omdat het mij aantrekt.Hoe ze omgaan met stress op de werkvloer. Wie snel gedemotiveerd geraakt en hoe hij of zij daarop reageert.Het belangrijkste is de vier seizoenen van het jaar zo verschillend en toch hebben ze hun vast karakter.Mensen zijn raar wezens en ook heel boeiend.Hoe een ziel tot zijn uiting komt waneer ze een tegenslag moeten verwerken en dan nog zo gedreven zijn om te komen werken.
Ik vind persoonlijk als je de juiste elementen van gevoelens gebruikt en een spirituele begleiding met steun achter de juiste beslissingen volgens de juiste intuitie te volgen dat men dan ook positieve feedback krijgt.Ik ben al twee jaar bezig om mensen te motiveren om hogerop te klimmen en dat lukt me vrijwel goed.Ik dank u voor dit heel boeiend en leerzaam publicatie.
 

Oudere manager is betere manager

christel justina smits   |    |  9 april 2008
Reactie: Menheer cooremans ik kan je verzekeren dat wijsheid niet zal verdwijnen.Wijsheid komt nu eenmaal met de jaren en mensen blijven niet in hun onwetendheid.De jongere generatie zouden moeten openstaan voor wijsheid van oudere werknemers.Dit is ook een basis dat ge meekrijgt op je levensweg en die kun je gebruiken op elke manier of omstandigheden waarin je terechtkomt.Heb geduld met jongeren het komt wel allemaal goed ze zullen je dankbaar zijn op een bepaald moment in hun leven.
 

Elektronische factureren bespaart miljarden

marketing bureau   |    |  9 april 2008
Reactie: In ons bedrijf verwerken wij het op 2 manieren, met papier en elektronisch.
Dit doen wij voor de veiligheid van ons bedrijf, een tijdje terug was een persoon van 14 jaar oud ingebroken in de computer van het wittehuis.
Om deze reden doen wij het nog dubbel, elektronisch en met papier, zodat we niet afhankelijk van de computer zijn.
Bij veel bedrijven is een internet storing een ramp, bij ons gaat het werk gewoon door.

Dit zijn een aantal redenen om het niet elektronisch te doen.
 

Liefde bloeit op de werkvloer

christel justina smits   |    |  9 april 2008
Reactie: Een slippertje met een collega loopt uit en veroorzaakt stress.Een slippertje met je collega en het is niet wat je verwachte. geraak je snel gedesillusioneerd en ben je niet meer gemotiveerd om te werken.Ik heb dit al van personen gezien en ze zijn allemaal vertrokken met de noorderwind. als je aan een relatie of een slippertje begint met een collega dan kan je twee mogelijkheden verwachten.Roddels en dan kan je positieve reactie verwachten ofwel jaloezie en dan zal die relatie niet lang duren.Maar je weet nooit dat je de ware tegenkomt op je werk.
 

Mannen stressbestendiger dan vrouwen

christel justina smits   |    |  9 april 2008
Reactie: zowel man als vrouw hebben zo'n uitspraken en waarom zou een vrouw geen prioriteiten stellen!
het valt te zien welke klusjes en een uitspraak zoals u zegt ''de rest negeer ik maar''.Het kan van twee kanten komen want de dag vandaag moet men alles dubbelzinnig interpreteren.
 

ICT-baas heeft geen zin in gedragscode voor liefdesrelaties

Elena   |    |  9 april 2008
Reactie: Met verbazing heb ik dit bericht gelezen, hebben managers niets beters te doen. Geen wonder dat ICT managers dit helemaal niet zin zitten, die hebben wel wat anders te doen. Wat me hoogst verbaasde in dit stuk is dat in de ICT de kans hoger zou liggen dat hier relaties ontstaan, hoe dan..........er is bijna geen vrouw te vinden in ICT land.

Ongeloofelijk dat Hoogleraren dit soort onzin kunnen uitkramen. Ik ben voor een gedragscode dat Hoogleraren met zinnige onderwerpen moeten komen en niet dit soort non informatie.

Buiten dan zijn ICT'ers best redelijk slimme mensen, die best hun eigen boontjes kunnen doppen en geen regels nodig hebben. Ze zijn al te kort, wat gaan we dan doen als ze een relatie hebben.......ze wegsturen? Of gaan we ze dan vertellen dat ze niet met elkaar mogen praten. Kan me niet voorstellen dat mensen uit zichzelf wild gaan lopen zoenen als ze wat met elkaar hebben en toevallig op dezelfde afdeling zitten.

Inderdaaad puberaal.

Dit verhaal pas overigens wel in Nederland, OVERAL REGELS voor verzinnen, en dan uitzonderingen op die regels, en als er geen regel is een afspraak ......getver! Bah.

brrr.

 

Elektronische factureren bespaart miljarden

C. Peeters   |    |  9 april 2008
Reactie: Het niet meer versturen van papieren facturen levert ogenschijnlijk de bedrijven inderdaad een behoorlijke besparing op. Alleen... worden de kosten nu gewoon verlegd naar de ontvanger. Die moet voor de eigen administratie nu zelf een papieren kopie uitprinten. Dit betekent extra kosten (vaak hoger dan die van het facturerende bedrijf), extra administratieve werkdruk en ook een extra milieubelasting door het gebruik van minder effectieve printers en cartridges. Vooral voor de zzp-er in het kleinbedrijf, dat ook een papieren administratie moet bijhouden, geen plezierige ontwikkeling.
 

U moet kiezen: VVD, PVV of Trots op NL?

Leo K. Pusch   |    |  9 april 2008
Reactie: 30% van de managers in dit land geeft de voorkeur aan TON boven een in ieder geval nog fatsoenlijke partij als de VVD. Het gaat lekker de goede kant uit ........... Het intelligentiepeil zakt zienderogen!
 

Modaal inkomen is niet meer genoeg om lekker te leven

PP Madjid   |    |  9 april 2008
Reactie: Wellicht dienen de normen die staan voor modaal en boven modaal te worden bijgesteld. Bij inflatie zou dit toch zeker ook op de normering moeten doorwerken. Of zijn we bang dat we dan door de mand vallen als land waarbij de salarissen achterblijven tov het buitenland?
 

Je kunt verkopers niets leren, het is gewoon een kwestie van aanleg.

Ad Beer   |    |  9 april 2008
Reactie: Michel,

Ik zal een dezer dagen eens wat tijd gaan zoeken en een blogje schrijven als reactie.
Eerst even door het boekje dat je gisteren vermelde doorlezen (managementboek.nl is echt snel).
Schot vooraf: omdat iedereen wel eens iets moet verkopen (jezelf) heeft vrijwel iedereen wel een beetje talent en is dat talent goed te ontwikkelen, bijvoorbeeld door training.
Maar dat gaat echt niet voor alles op.
Keihard werken, een scherpe focus, het helpt, maar als alles te leren was dan was iedereen succesvol en rijk.
Ook is je verhaal hier en daar wat kort door de bocht.Ik ken veel mensen die keihard gewerkt hebben om een doel te bereiken, maar het niet konden realiseren, gewoon omdat ze het talent ontbeerden. Juist daarom ben ik nu interim manager en geen voetballer in emiraat.
 
< vorige 1666 1667 1668 1669 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10