zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

U moet kiezen: VVD, PVV of Trots op NL?

Tonny   |    |  12 april 2008
Reactie: Mijn keuze is de PVV: met de VVD komen we geen stap verder,zij hebben al (lang) geregeerd en zie wat het ons gebracht heeft.
Rita Verdonk heeft het bij mij verbruid met de paspoortaffaire van Ayaan Hirsi Ali, Verdonk had toen haar been stijf moeten houden en Ayaan geen paspoort verstrekken, desnoods had Verdonk hierom moeten aftreden.
Die zwalkende politici,daaraan gaat Nederland langzaam maar zeker ten onder.
 

U moet kiezen: VVD, PVV of Trots op NL?

A. Schouten   |    |  12 april 2008
Reactie: Hoe eerlijk is deze stemming. Ik maak een keuze (TON) die u waarschijnlijk niet zint en er verschijnt de kreet dat ik al gestemd heb. Geen wonder dat de VVD wint.Maar goed mijn stem was gebaseerd op het feit dat de andere partijen ziende blind zijn. De VVD misbruikt Henk Kamp met zijn radicale uitspraken en wanneer dit zich tegen de VVD keert, zal ook hij uitgestoten worden. Hoezo democratie???
 

Liever Rita of Rutte?

Marjon   |    |  12 april 2008
Reactie: Ik krijg een pop-up dat ik al eens heb gestemd, niet dus.
 

Liever Rita of Rutte?

Sunny   |    |  11 april 2008
Reactie: er stond: u heeft al eens op deze ...gestemt..............erggggg fout...het is gestemD......voltooid deelwoord!
Verander het maar gauw, blamage anders!
 

Vier goede redenen om klanten te dumpen

EL Pastoor   |    |  11 april 2008
Reactie: Daar ben ik het ten dele mee eens. De klant is koning, maar het bedrijf de keizer. Klanten dump je niet! Ook al zijn ze lastig! Ze zorgen er allemaal voor dat er omzet of salaris binnen komt!Anders krijg je bedrijven die willekeur ten toon spreiden!!!Een bedrijf hoort dienstverlenend te zijn in elke vorm, anders verlaag je je tot hetzelfde niveau als die lastige klant. Zorg dan dat je personeel zo professioneel wordt gestuurd en opgeleid, dat ze daar mee om kunnen gaan. Anders zakt de ''geen'' moraal van de straat naar bedrijven en dat lijkt mij helemaal niet de bedoeling.
 

Werknemers met schulden bezorgen werkgevers steeds meer kopzorgen

Gera   |    |  11 april 2008
Reactie: Jammer dat niet ge-evalueerd wordt waar de schulden vandaan komen. Er zijn uiteraard ook situaties bij, waarbij de werknemer financieel buiten de werkelijkheid leeft. Zo heeft mijn man vanwege een grove achterstand in alimentaties al een jaar loonbeslag. Verder tot zijn oren in de schulden ivm. onmogelijke luxe uitgaven tbv het ego en de 'vriendin'. Op het salaris is met gebruik van loonbeslag en deurwaarders tot op heden niets te vorderen. Maar een half jaar geleden kon er bij de werkgever wel een spiksplinternieuwe en 2 maten grotere leaseauto besteld worden. Dus wie is hier nu helder bezig? Een werknemer met loonbeslag en schulden een nog grotere leaseauto uit laten zoeken... Zeker; P&O is op haar taken voorbereid....(grootste bank van Nederland)
Kortom waar leg je de grens. Inflatie, gokschulden, boven stand leven, privé tegenvaller, op laten lopen van rekeningen ten koste van ?. Kortom, er is meer aan de hand met veel van die schuldgevallen. De schulden zijn slechts een signaal. Inderdaad daar moet je op reageren, maar niet pappen en nathouden. En dat is het voorschieten van vakantiegeld, verstrekken van renteloze leningen, overmatig mogen declareren, betalen in natura, douceurtje van een flinke leasewagen, allemaal zout in een stinkende wonde.
 

Modaal inkomen is niet meer genoeg om lekker te leven

E. J.   |    |  11 april 2008
Reactie: Gelukkig hebben we allemaal een magnetron, auto jonger dan 3 jaar, nieuwe keuken, nieuw huis en gaan we 2x per jaar op vakantie. Oh ja en een werkster voor 12 euro per uur.

De manier van leven zoals mijn grootouders dat deden zorgde er voor dat ze een goede oude dag hebben. Tegenwoordig leven we van dag tot dag en willen we alles hebben wat de buurman eigenlijk ook niet kan betalen.
 

ICT-baas heeft geen zin in gedragscode voor liefdesrelaties

henk spiekman   |    |  11 april 2008
Reactie: ....laat ons nederland nu eens een keer volwassen met allerlei maatschappelijke aspecten omgaan in plaats van steeds dat oeverloze, hypocriete gezever over allerlei, ook door de media ,opgeblazen zaken.als we tochefficiënt willen werken....dan ligt hier DE kans. nederland....fijn land, maar ook a
''angstig'' land. nedeland...ook zeverland.
nederland, ook wantrouwend land! en juist DAT wantrouwen kletsen we lekaar aan....dus CONTROLE!!. dus nog meer regels, die niet werken.....maar je houdt wel de regelcultuur in stand....
 

Beter presenteren: maak contact met uw publiek

Sander Reijn   |    |  11 april 2008
Reactie: @ Arjan: mooi voorbeeld over contact maken.

@ allen: het artikel van Frank gaat mooi in op, wat ik noem, de soft skills. Vaardigheden die een beroep doen op je persoonlijkheid. Dagelijks houd ik mij bezig met het verbeteren van de hard skills van mijn klanten. Hard skills zijn vaardigheden die impact hebben op de inhoud van je presentatie en de mate van effectiviteit als het gaat om het overbrengen van je boodschap en het kunnen herinneren van je boodschap door je publiek. In combinatie met je persoonlijkheid (soft skills) een ijzersterk sterk recept voor succesvolle presentaties die leuk zijn om te geven, boeiend zijn om naar te luisteren en kijken én onthouden worden.

Tot slot een aanvulling op het artikel: probeer rustig te praten. Je praat al snel sneller dan dat je publiek de informatie kan verwerken. De adrenaline die bij een presentatie geven komt kijken maakt dit moeilijk. Het is abslouut de moeite waard hier mee om te leren gaan.

Mooie dag!

Sander Reijn


 

Vier goede redenen om klanten te dumpen

Ad de Beer   |    |  11 april 2008
Reactie: Lastige klanten dumpen, geen probleem mee. Zo had onze supermarkt last van een mevrouw die iedere dag de schappen afstruinde op zoek naar artikelen die op de datum waren, omdat ze die dan gratis mee kon nemen. Deze vrouw, waar de andere klanten ook fors last van hadden, heeft een winkelverbod gekregen van de filiaal leider.
Dat je klanten dumpt omdat ze niet meer passen bij de ondernemersstrategie vind ik vreemd. Ik ben van mening dat de klant van interne aanpassingen er op vooruit dient te gaan. Een klantgericht bedrijf, zeker in de B2C markt, past zijn organisatie, zijn strategie, zijn dienstverlening, aan aan de klant. Doe je dat niet dan zal de klant die je hebt weggejaagd vele klanten met zich meesleuren, wat toch niet echt goed is voor de omzet.
 

U moet kiezen: VVD, PVV of Trots op NL?

Martijn   |    |  11 april 2008
Reactie: Ik heb tot Rita zich begon te roeren altijd VVD gestemd, vanwege de realistische en zakelijke politiek die er gevoerd werd.

Nu herken ik de partij niet meer: Wat heeft liberaal te maken met het beperken van immigratie? houdt liberaal niet in dat mensen die dezelfde diensten voor minder aanbieden de diensten waarschijnlijk wél verkopen? Het is een (begrijpelijk) soort protectionisme van de nederlandse arbeidsmarkt die niet te rijmen valt met het liberale gedachtengoed.

@Madjijd:
Er zijn inderdaad niet veel partijen meer die zich niet hebben laten verleiden door het populisme, en daarmee hun idealen aan de wilgen hebben gehangen. Misschien D66? (naar de christelijke partijen kijk ik niet. Godsdienst en staat moeten in mijn ogen strikt gescheiden blijven...)
 

Elektronische factureren bespaart miljarden

Kick Willemse   |    |  10 april 2008
Reactie: Veel organisaties zijn nu bezig met het automatiseren van hun inkomende factuurstromen. Op deze wijze kunnen ze het goedkeuren van facturen binnen hun organisatie een stuk efficiënter laten verlopen. Voor de uitgaande facturen gebeurd nog niet veel omdat de vele boekhoudpakketten het nog niet eenvoudig mogelijk maken om facturen elektronisch te versturen. Gemak is toch een belangrijke reden dat het nog niet veel gebeurd. Elektronisch factureren is wel iets dat hoog op de agenda staat op de projecten kalender van veel bedrijven. Meer informatie en artikelen kan je lezen op mijn weblog
 

Leidinggevende is teveel operationeel bezig

J Engelaer   |    |  10 april 2008
Reactie: Laat middenkader vooral doen waar ze goed in zijn; leiding geven aan uitvoerend medewerkers. Strategie is voor het management en de directie. En die moeten dat beleid zo helder formuleren dat het middenkader zich niet in allerlei bochten hoeft te wringen om het 'te vertalen naar de werkvloer'. En daarbij hoort het management het middenkader te faciliteren en te coachen. En dat is allemaal nodig omdat er anders helemaal niets van het prachtige strategische beleid terecht komt!
 

Wat zijn mensen?

Ron Ladage   |    |  10 april 2008
Reactie: Eigenlijk had ik veel meer reacties op dit artikelen verwacht, maar misschien komt het nog.
Of juist niet, want mensen zijn vaak verwaarloost de laatste jaren.
Ze kosten geld, ze zijn lastig, ze hebben een hekel aan veranderen en ga zo maar door.
Ad Beer heeft al vaak in zijn reacties op andere artikelen aangegeven, dat mensen ook uniek zijn, niet achterlijk zijn en best mee willen denken, soms deed hij dat wat zwart wit, maar wel heel duidelijk met een doel.
Zelf benader ik mijn werk met 4 woorden, passie, emotie, gevoel en geloof, dit doe ik ook met mensen, want iedereen heeft iets specifiek.
Zelfs die zogenaamde simpele werknemer, die elke dag met tevredenheid zijn werk doet aan de lopende band.
Je zal verbaasd staan wanneer je eens met hem praat wat hij met de bespaarde energie in zijn vrije tijd doet.
Ja personeel kost geld, soms een groot deel van het budget, dus waarom niet ook zorg dragen om aan je personeel ook te verdienen.
Hoe?
Daar kan ik wel een dag over praten, maar uiteindelijk start het met hoe de manager, leidinggevende of eigenaar van het bedrijf naar zijn werknemers wil kijken.
Behandel ze als een volwaardig mens en draag zorg dat de persoon zich kan ontwikkelen, geef hem verantwoording en een stuk zelfstandigheid, coach hem/haar.
Ook de werknemer heeft zijn eigen verantwoording over zijn eigen loopbaan perspectief en dat moet ook ontwikkeld worden.
Het start al met een goede scholing als kind, daar ontbreekt het helaas op dit moment het nodige aan en een goede opvang o.a. in de stage periode van de persoon, want dat zijn de eerste contacten met het bedrijf/werk.
En de eerste indruk bepaalt toch hoe er over werken wordt gedacht.
Dus managers P&O waar blijft jullie reactie en aanbevelingen op dit artikel?
Of weten jullie niet meer wat jullie werk inhoed?????
 
< vorige 1665 1666 1667 1668 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10