zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Mijn medewerkers vinden mij zó aardig, dat het tot problemen leidt. Wat nu?

Victor A Vermeulen   |    |  28 april 2008
Reactie: Je eigen functioneren meten aan het succes of falen van je opvolger lijkt mij redelijk zinloos. In het geval van de schrijver is het hooguit een indicatie dat je op de goede weg zit en wat is daar mis mee?
 

Liever Rita of Rutte?

J.P. Bouma   |    |  28 april 2008
Reactie: Nooit geweten dat het PAUWWWW was overigens...jammer dat dit trotse mannetje overigens zelf nooit aan de BNN IQ quiz heeft willen meedoen...en de koppeling tussen het verschil niet weten tussen een L en een W (eigenlijk een l en w, en geen wwww) en het daardoor niet de juiste visie kunnen hebben t.a.v. 'ons' neo-marxistische egotrippende duo is mij ook niet geheel duidelijk...en wat heeft Rita Verdonk te doen met Bert's schrijffouten?

Laten we Opa oproepen nog eens het een of ander, liefst het een en ander, voor ons te verwoorden...ik heb er wel schik in...ga zo door Opa...
 

Mijn medewerkers vinden mij zó aardig, dat het tot problemen leidt. Wat nu?

J Engelaer   |    |  27 april 2008
Reactie: Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet. De schrijver vraagt zich af wat hij/zij anders moet doen. Ik zou zeggen, helemaal niets, het gaat prima zo! Vooral zo doorgaan!
 

Liever Rita of Rutte?

toverballetje   |    |  27 april 2008
Reactie: Beste Bert,

U bent geen scherpe waarnemer. Wanneer u goed zou gelezen hebben is in de 2de tekst een grammatica verbetering aangebracht!
De 1ste tekst was een kladje, welk ik doordat ik plotseling werd weggeroepen per abuis heb verzonden. Bij de 2de tekst is iets fout gegaan waarschijnlijk bij de redactie. Maar zeker is dat er geen schrijffouten meer in zitten hetgeen ik niet bij uw geschreven woorden kan constateren. Maar daar zit Rita Verdonk niet mee.
Het is trouwens ook PAUWWWW en Witteman, Bert!
Uw visie over het ''stelletje ego trippers'' slaat nu helemaal nergens meer op wanneer u zelfs niet eens weet het verschil tussen een L en een W, Bert!
Suc6 met jezelf.
 

Liever Rita of Rutte?

bert   |    |  26 april 2008
Reactie: De laaste keer :
Opa ga zo door, wat u verwoord lusten die gasten die geen verstand van politiek hebben geen brood van.
Wat toverballetje 21-04-2008 11.19 uur,over
Paul en Witterman vertelde: wat dat betreft vindt ik dat het wel een stelletje ego trippers aan het worden zijn met alleen hun eigen mening,
Opa; het blijkt dat toverballetje het niet meer ziet zitten ,door u alleen al gelijk te geven, door twee maal de zelfde tekst te plaatsen, op 22-04-2008-13.33 uur en
22-04-2008-17.56 uur.
Laten we maar afwachten als Rita Verdonk aan de macht komt piepen ze wel anders.
 

Sollicitant liegt 500 euro bovenop huidige salaris

Daniel   |    |  26 april 2008
Reactie: Omgekeerd (als werkgever) baseer ik het salarisaanbod op de zwaarte van de functie, de kwaliteiten/ervaring van de kandidaat en de salarisindicatie.

Als de screening voorafgaand aan het gesprek grondig is dan past de kandidaat in de salarisrange voor de functie. Zelf benoem ik de salarisrange in de eerste 10 minuten van een sollicitatiegesprek - direct na de fase waarin ik vertel wat wij als bedrijf te bieden hebben - en vraag ik de kandidaat of dit een belemmering is om verder te spreken. Als dat zo is dan scheelt het voor beide veel tijd om niet door te gaan.

Bij het aannemen van hoger opgeleide starters noem ik het startsalaris in de eerste 10 minuten en zeg dat dit onderhandelbaar is.

Bovenstaande kan een hoop tijd schelen en nog nooit heb ik er een boze of verbaasde reactie op gehad (30 gesprekken per jaar).
 

Salesblog: Waarom zeuren klanten over de prijs?

Michel Hoetmer   |    |  26 april 2008
Reactie: Beste Kees,

Ik zal je even uit de droom helpen: dit verhaal is absoluut geen fantasie. En dit was zeker niet de eerste keer dat ik zoiets meemaakte.
 

Salesblog: Waarom zeuren klanten over de prijs?

kees   |    |  25 april 2008
Reactie: Een goeie verkoper probeert zijn huid zo duur mogelijk te verkopen en weet ook precies wat voor winst er op zijn producten zitten en zolang de klant nergens over begint zal de verkoper het ook niet doen.
Dus het verhaal van Michel is volgens mij fantasie en daar verdient hij zijn centjes mee.
 

Heeft uw organisatie een divers personeelsbestand?

kees   |    |  25 april 2008
Reactie: Ik vind het de zelfde flouwekul als die van er moet minsten zoveel % vrouwen topfuncties bekleden.
Als een allochtoon zijn vak goed verstaat wil elke werknemer zon man of vrouw wel in dienst nemen want uiteindelijk gaat het om de winst (productie) van een bedrijf.
Wat vrouwen aan de top betreft hier geld het zelfde voor maar dit kun je niet dwingen of toch wel maar dan in een funtie bij de overheid want mocht het niet goed gaan dan is een goeie smoes voldoende om de belastingpot weer wat lichter te maken.
Maar de belastingbetaler is de dupe van de grillen van de politiek.
 

Liever Rita of Rutte?

ENGEL   |    |  25 april 2008
Reactie: OPA.,IK VIND U BIJZONDER..BRAVO.!

ENGEL
 

Salesblog: Waarom zeuren klanten over de prijs?

Michel Hoetmer   |    |  25 april 2008
Reactie: Jullie zijn wel erg streng voor deze verkoper hoor!

En Ad? Je doet talloze auteurs tekort (waaronder mijn persoontje) met je uitspraak over boeken. Op zich een aardig boekje van Jan Bommerez, maar er is heus wel meer (en betere) literatuur over verkopen. Denk daarbij aan het Praktijkboek Spinverkoop van Neil Rackham. Of Solution Selling of Consultative Selling (van Hanan, ooit ook in het Nederlands vertaald).

Die ideeën gaan veel verder terug dan Jan Bommerez. Die een deel van zijn gedachtengoed weer weghaald bij Napoleon Hill (waarom ben ik niet verbaasd dat jij dit boek noemt?) en natuurlijk Mihaly Csikszentmihalyi (de bedenker van het flow begrip).
 

Enquête: Wat vindt u van Managersonline.nl?

F.C.van Gemert   |    |  25 april 2008
Reactie: U levert uitstekende info op uw site, echter de frequentie is zeer hoog. nadeel daarvan is dat het opzij wordt gelegd en daarna vergeten/als niet interessant gehonoreerd wordt.
 

Hoe pak ik een werknemer aan die altijd te laat komt?

H.J. Meeuse   |    |  25 april 2008
Reactie: Een goed gesprek doet vaak wonderen.(analise)
Ik heb in een winkelsituatie er regelmatig mee te maken gehad.
In veel grotere bedrijven is dit hele probleem aan banden gelegd met een kloksysteem.
Ook heb ik een keer een aantal vrije dagen verrekend aan de hand van een simpel bijgehouden dossier.
Het personeelslid in kwestie op zijn/haar verantwoording wijzen en een rekensommetje voorleggen, meestal is het dan echt over.
3 uur per week, 45 weken per jaar, is toch ongeveer een 13e maand die je de werkgever even
op een (soms onbewuste) creatieve mannier afhandig maakt. Vaak is dit nog aan de lage kant, want in veel gevallen worden ook de pauzes verlengd.
 

Trouwe werknemer is grootste dief

R.V. Molenbroek   |    |  25 april 2008
Reactie: Trouwe werknemers die reeds lang voor je werken zijn de beste werknemers die je kunt voorstellen. Ze hebben hart voor de zaak en kennen het bedrijf in en out.
Als je echter verzuimd om dit trouwe gedrag te waarderen en te belonen. ( wat ook in dit artikel wordt aangegeven.) Gaat de onvrede overheersen en dan kan je ze beter kwijt zijn.
Maar dat is ook met de werknemer die je net in dienst genomen hebt, gouden bergen belooft hebt en het niet waarmaakt.
Personeel is meestal een spiegel van je zelf.
of een reflectie van je HR beleid.
 
< vorige 1651 1652 1653 1654 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10