zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Slapeloze zondagnacht breekt hele week

E.Neering   |    |  28 april 2008
Reactie: Geachte redactie,

Slapeloze zondag- op maandagnacht > herkenbaar probleem. ''Jetlag'' gevoel op maandag en dinsdag. Heb geleerd om goed te luisteren naar je lichaam en alert te zijn op een goede arbeids/rust verhouding. Focussen op de goede dingen helpt ook > wordt je toch overhoopt wakker lees even beneden in een boek en vat dan opnieuw de slaap.
 

Help, ik ben voor mijzelf begonnen

S Berkati   |    |  28 april 2008
Reactie: Helemaal waar.
Zelf ben ik ondernemer geworden, omdat ik dat altijd al wilde, maar vooral ook omdat er in mijn vakgebied geen banen zijn. Je moet ondernemer zijn of het reguliere onderwijs in en dat laatste was voor mij geen optie. Als je freelancet voor andere bureaus, verdien je te weinig, dus je moet wel zelf de boer op. En dan leer je het klappen van de zweep vanzelf:-)).
 

Help, ik ben voor mijzelf begonnen

J.J. Huygen   |    |  28 april 2008
Reactie: De kernzin in het stuk is: ''U doet met heel veel plezier waar u goed in bent.'' En hier hoort nog wat essentieels bij, want iemand kan wel heel goed zijn in iets maar toch geen succesvolle onderneming opbouwen. Daarom wil ik dit uitbreiden met: u doet datgene waarmee u uw RVB vervult. RVB = Reden Van Bestaan. Iedereen heeft een Reden Van Bestaan; een persoonlijke missie in het leven die voortkomt uit het hart en waar uw vaardigheden en intelligentie aan ten dienst staat. Een dergelijke missie houdt zich niet bezig met zaken zoals 'binnen 3 jaar een omzet van 5 mio'. Dat is slechts een afgeleide. Het gaat hier echt om uw levensdoel vanuit het hart. En dat kan natuurlijk uitstekend vorm krijgen in uw eigen bedrijf want er is niets mis met geld verdienen, het is alleen niet de hoofdzaak. Hoofdzaak is dat u vanuit uw levensdoel werkt, zo dus doet waar u goed in bent, en dan ontwikkelt uw bedrijf zich als een speer. Ik merk dat regelmatig in mijn coachingsactiviteiten. Zodra mensen hun werkzaamheden in overeenstemming brengen met hun Reden Van Bestaan stroomt alles veel beter.
Vriendelijke groet,
Koos Huygen, Coach Ordina Consulting, 0610944705 (of kijk op: http://www.prettigwerk.nl/oplossing.html)
 

Help, ik ben voor mijzelf begonnen

b.j.p.mieden@pyramide.nl   |    |  28 april 2008
Reactie: Ik stel voor dit artikel direct te nomineren voor het beste artikel van managers online 2008, of die prijs maar vast toe te kennen. Toevoeging:

De allereerste stap is dit artikel uitprinten en gedurende een hele dag op je in laten werken. Doe bij elke relevante zin zelfonderzoek: Hoe ligt dit bij mij? Wat betekent dit voor mij? In hoeverre is dit op mij van toepassing? Wat kan ik hiermee in de hier-en-nu-situatie en voor de toekomst?

Dat is een hele dag keihard werken, bezinnen en overwegen. Praat dan met je partner over de consequenties. Als de partner niet honderd procent achter je (hernieuwde) besluit staat om voor jezelf te beginnen, dan loop je het risico dat of je onderneming faalt, of je relatie kapot gaat.

Mijn vrouw en ik zijn nu 35 jaar gelukkig getrouwd en zij steunt mij al zestien jaar. Ook en juist bij windstilte en magere tijden.

Een ondernemingsplan is essentieel, al schrijf je het maar voor jezelf, en zeker om het regelmatig bij te stellen.

Een goede professionele coach is van belang om je te spiegelen en scherp te houden. En dat zeg ik niet alleen omdat ik er zelf een ben. Ik zorg dat ik regelmatig feedback krijg. Ondernemen is continu scherp blijven op jezelf. Op je eigen ontwikkeling en ontplooiing en de ontwikkelingen in de markt.

Bezint eer gij begint is een waar woord. Wees continu bezonnen als je bent begonnen, eveneens. Het artikel van Michel Hoetmer is waardevol voor elke ondernemer, maar voorkomt zeker een hoop ellende, voor mensen die voor zichzelf willen beginnen. Wat weer niet wegneemt, dat het prima is om je idealen/dromen te willen verwezenlijken, maar neem daar dan wel de verantwoordelijkheid van de consequenties voor.

Bedankt Michel en eventuele ondernemer:succes in loondienst of als ondernemer.

Bert-Jan van der Mieden.
auteur ''De mens in de 21e eeuw''
 

Mijn medewerkers vinden mij zó aardig, dat het tot problemen leidt. Wat nu?

G Leek   |    |  28 april 2008
Reactie: Het antwoord van Asha op dit probleem (want dat kan het zeker zijn) is zeer verhelderend. Het heeft mij net het laatste zetje gegeven in een keus die ik moet maken.
Bedankt!
 

Help, ik ben voor mijzelf begonnen

monique evenhuis   |    |  28 april 2008
Reactie: Vanuit zowel levenservaring als uit werkervaring, gekoppeld aan de constante prikkel om als zelfstandige ondernemer te gaan werken, is begin april JERABEL van start gegaan: Intuïtive bedrijfsorganisatieadvies en individuele coaching. Ik ben het met je eens dat het hard werken is, met minder zekerheden, daar tegenover staat dat als het niet lukt, ik voldoening heb dat wat de uitkomst ook moge zijn, ik het heb geprobeerd. Ik deel je mening dat de presentatie naar buiten toe, durven te verkopen en te acquireren een grote rol speelt met de kans van slagen,evenals om de stappen doelbewust en gericht te maken. Bedankt voor je tips, ik houd ze zeker het komende jaar in gedachte. Monique Evenhuis van Jerabel.
 

Salesblog: Waarom zeuren klanten over de prijs?

Henk-Jan van Essen   |    |  28 april 2008
Reactie: Beste lezers,
Het verhaal van de heer Hoetmer onderstreept mijn ervaring. Ook ik heb in diverse columns over hetzelfde onderwerp geschreven (http://www.verkoopsucces.nl/columns/). Wat mij vooral spijt is dat het in veel gevallen draait om onkunde en onwetendheid bij de verkoper. Er zijn best goede trainingen in de markt waar je kunt leren hoe je hier mee om moet gaan. (oké, niet die trainigen van één dag).
Vragen om korting omdat je ''anders te veel betaald'', of omdat dat nu eenmaal ''het spel leuker maakt'', ik vind het nogal wat.

Wel leuk dat de heer Molenbroek als inkoper denkt dat, als hij nu maar een goede korting krijgt, zijn bedrijf dan een betere marge maakt. De heer Molenbroek vergeet, dat ook zijn bedrijf verkopers in dienst heeft...die zodra het kan, gewoon korting geven.
Gok ik dan toch.
Of niet?
 

Mijn medewerkers vinden mij zó aardig, dat het tot problemen leidt. Wat nu?

Jeannette de Graaf   |    |  28 april 2008
Reactie: een vraag:

Jij hebt geen problemen met je teams, je opvolgers wel en hoe komt het dat jij jou aardigheid ziet als een probleem?
 

Samenwerking vooral ingegeven door persoonlijke motieven

J.P. Close   |    |  28 april 2008
Reactie: Het grootste en meest onbenutte eigenbelang van samenwerkende partners is ''het succes van de samenwerking''. 1+1=3. Potentiele partners moeten de concrete toegevoegde waarde van de samenwerking kunnen aantonen en deze moet zodanig zijn dat het voor beide partijen even waardevol is, niet alleen voor een, of voor elk van een andere waarde. Eenzijdige belangen leiden op termijn een eigen leven, los van de samenwerking. Als er geen concrete unieke toegevoegde waarde aan te wijzen is door beide partijen dan heeft de samenwerking geen bestaansrecht.
 

Help, ik ben voor mijzelf begonnen

Ad de Beer   |    |  28 april 2008
Reactie: Ik kan me in grote lijnen vinden in het verhaal. Alleen spreek je jezelf tegen.
''ben je geen verkoper.......''. Inderdaad, weet je niet wat verkopen is, heb je dat talent, die competentie niet, forget it. Maar je zou toch ook een verkoop training kunnen gaan volgen?
Een andere optie is natuurlijk om de leadsmachine uit te besteden. Veel interim managers zijn te veel manager om te kunnen verkopen en besteden de verkoop uit aan de intermediairs en makelaars zoals interim anders. Verder zijn het best goed lopende bedrijfjes. Ook voor andere freelancers zie je deze concepten ontstaan.
Kortom, je hoeft niet eens een goede verkoper te zijn, als je maar een goede verkoper hebt die voor je verkoopt.
En een goede verkoper hoeft ook niet succesvol te zijn. Kijk maar naar alle mensen die in de beloftes van de MLM stappen. De meeste kunnen verkopen, maar omdat MLM onverkoopbare rommel probeert te verkopen, is het vaak een gebed zonder einde, wat na enkele maanden of een paar jaar eindigt in een desillusie.
Tot slot, netwerken en verkopen zijn twee verschillende dingen, die ook verschillende competenties vragen. Ik ken een jongen, Koos, die kan netwerken als de beste, iedere deur krijgt hij open, iedereen kent hem. Maar als het op verkopen aankomt, ho maar. Want één talent heeft hij niet, kunnen communiceren. Dat wil zeggen, hij heeft niet door dat communiceren zeker bij verkopen 95% luisteren is.
 

Help, ik ben voor mijzelf begonnen

F.T.M. Peeters   |    |  28 april 2008
Reactie: Inhoudelijk een helder en informatief artikel. Geeft aan dat er voldoende mogelijkheden zijn, tenminste als je weet waar je mee bezig bent. Passie en gedrevenheid zijn de ingrediënten om een onderneming te starten, volhouden is echter de sleutel tot succes.
 

Sollicitant liegt 500 euro bovenop huidige salaris

Daniel   |    |  28 april 2008
Reactie: Startsalaris hoger opgeleide starters is niet onderhandelbaar ipv in vorige opmerking waar staat wel onderhandelbaar,
 

Salesblog: Waarom zeuren klanten over de prijs?

Edwin   |    |  28 april 2008
Reactie: Mooi en treffend voorbeeld. Ikzelf heb dit regelmatig meegemaakt op momenten waar 'een mannetje' voor nodig is. Aannemers. Schilderbedrijven. Loodgieters (CV Ketel).
Het is overigens wel makkelijk te praten over 'de moderne consument' en dat deze per definitie zijn of haar licht opsteekt op internet. Geloof zelf dat voor velen ook het leitmotiv 'gemak' bestaat en dat deze mensen vlugger geneigd zijn om zich heen te vragen of iemand 'een mannetje' weet.

Zelf ben ik werkzaam in de financiele dienstverlening. En verkoop dus een dienst. Prijs is ook voor velen in deze branche een issue. Zit vaak 'tussen de oren'. Het is soms ook moeilijk weg te denken dat 'prijs' voor jezelf een groter issue is dan voor je klant.
LAAT ZIEN wat je doet! Neem de tijd. Inventariseer. Luister. Leuke discussie overigens.
 

Liever Rita of Rutte?

toverballetje   |    |  28 april 2008
Reactie: J.P. Bouma | | 28 - 04 - 2008
| 01 : 55 uur
vindt ook:

''Nooit geweten dat het PAUWWWW was overigens...jammer dat dit trotse mannetje overigens zelf nooit aan de BNN IQ quiz heeft willen meedoen...en de koppeling tussen het verschil niet weten tussen een L en een W eigenlijk een l en w, en geen wwww en het daardoor niet de juiste visie kunnen hebben t.a.v. 'ons' neo-marxistische egotrippende duo is mij ook niet geheel duidelijk...en wat heeft Rita Verdonk te doen met Bert's schrijffouten?

Laten we Opa oproepen nog eens het een of ander, liefst het een en ander, voor ons te verwoorden...ik heb er wel schik in...ga zo door Opa...''
--------------------------------------------
Interessant fenomeen eigenlijk zo'n forum.
De Chinesen gebruiken nog heel ''discreet'' spuugbakken in een restaurant.
Jah, Bouma J.P., dat jij zo'n koppeling niet kan leggen zal niemand verbazen, denk ik.
Maar toch, geef mij maar Rutten!
 
< vorige 1650 1651 1652 1653 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10