zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Is uw collega een psychopaat?

Niek   |    |  29 april 2008
Reactie: Cruijf zei het al: ''Elk nadeel heeft zijn voordeel''. In enige mate heeft nagenoeg elk mens een paar trekjes van een psychopaat (of narcist?) in zich. Lijkt nodig te zijn zowel in het bedrijfsleven als binnen de overheid. Probleem is inderdaad wanneer dergelijke personen zich omhoog manipuleren zonder daadwerkelijk de benodigde kennis en vaardigheden te bezitten. Ze kunnen een bedrijf, organisatie en mensen behoorlijk beschadigen. Wellicht kunnen deze mensen gespot worden door in een assesment een stevige EQ-test op te nemen. Ik vraag me overigens wél af of we het hier werkelijk hebben over een psychopaat of een narcist. Omdat ik in mijn nabijheid te maken heb met een persoon met dergelijke persoonlijkheids- en gedrags-kenmerken ben ik eens gaan zoeken en vond een site, geschreven door een narcist t.b.v. partners, hun kinderen en ieder ander die met ze te maken heeft. Voor de geïnteresseerden hierbij de link: http://www.healthyplace.com/Communities/Personality_Disorders/narcissism/index.html
Zeer interessant en leerzaam om te lezen.
Misschien helpt het door hun gedrag beter te begrijpen er beter mee om te gaan. En is het niet dat alles weten is alles vergeven? Kom je in je privéleven b.v. een geliefde tegen met deze kenmerken zoek dan snel je zevenmijlslaarzen en ren heel hard weg. Blijf je, dan is raadzaam zelfonderzoek toe te passen. Op de werkvloer is het wat lastiger om weg te rennen maar er is met een gebruiksaanwijzing wél mee om te gaan.
 

Salesblog: Waarom zeuren klanten over de prijs?

Arvel   |    |  29 april 2008
Reactie: Mijn klanten zeuren eigenlijk nooit over de prijs. We praten wel over de haalbaarheid van de voordelen en hoe we dat kunnen vertalen naar geld. Mocht dat een keertje niet lukken dan kan dat uiteraard best tot een bijzondere aanbieding leiden.

En verder helpt het als je de hele investering noemt, dus inclusief service etc. Ook noem ik nooit een percentage, altijd een bedrag.
 

Een verplicht quotum voor vrouwen in de top. Goed idee?

Arvel   |    |  29 april 2008
Reactie: Al die zogenaamde discriminatie van vrouwen en / of allochtonen blijkt achteraf altijd fake te zijn....

Kijk maar naar Nijmegen waar ze een proef met anoniem solliciteren hebben gedaan. Er was geen verschil.

Alle dramatische voorbeelden die waren gebruikt om de proef te starten moeten dus wel gelogen cq verzonnen zijn.

Ik ken in mijn praktijk meer succesvolle vrouwen die in de top van de organisatie meewerken op basis van een volledige werkweek, dan dat ik vrouwen ken die diezelfde top willen halen in een 3-daagse werkweek.
 

Een verplicht quotum voor vrouwen in de top. Goed idee?

kees   |    |  28 april 2008
Reactie: Bespaar me de ellende er bestaat nog altijd het spreekwoord de juiste man op de juiste plaats, nu mag dit gerust ingevuld worden door de juiste vrouw maar om dit af te dwingen lijkt me zeer onverstandig en ik verwacht ook dat geen enkel bedrijfdirecteur of trice hier een handtekening onder plaats.
 

Is uw collega een psychopaat?

kees   |    |  28 april 2008
Reactie: Hebben we het nu over de politiek of het bedrijfsleven, mijn inziens slaat het perfect op de politicie.
Vooral het gewetenloze en de manier waarop ze via mooie praatjes over de ruggen van andere naar boven klauteren, vooral het stukje ''herken de psychopaat'' kun je zo op de ruggen van onze volksvertegenwoordigers plakken en deze zelfde spychopaten zien we later in het bedrijfsleven op de hoogste funties niet omdat ze verstand van zaken hebben maar vanwege hun gewetenloosheid in combinatie met hun netwerk.
 

Negentien tips voor een succesvolle stage

M.M. van Mackelenbergh   |    |  28 april 2008
Reactie: Uitstekend artikel!
 

Salesblog: Waarom zeuren klanten over de prijs?

Ad   |    |  28 april 2008
Reactie: Ik denk dat de heer/mevrouw Molenbroek de spijker op zijn kop slaat. De klant van vroeger, die aangewezen was op de plaatselijke leverancier en de informatie die deze leverancier gaf, is niet meer.
De klant van nu is een goed geïnformeerde consument die weet wat hij wil, weet welke prijs hij ervoor overheeft en weet waar hij het kan halen.
Klanten zijn veranderd, maar de leveranciers en met name de marketing en verkoop mensen hangen nog steeds dezelfde methoden en technieken aan als 30 jaar geleden.
is de prijs bepalend? Ik denk het niet, het gaat veel meer over prijs-kwaliteit verhouding. Anders was Albert Heijn al lang een mooie legende geworden.
In mijn boek ''klantgericht veranderen'' heb ik eens het P8 mode; geïntroduceert en ik denk dat bedrijven en organisaties, als ze met dit model gaan werken, klantgerichter kunnen worden. In ieder geval kan het model helpen om de attitude van medewerkers te veranderen, zeker van de medewerkers die contact hebben met klanten. Immers, klanttevredenheid wordt alleen gemaakt als er fysiek contact is met een klant.
Een verkoper die steeds maar weer blijft hameren op de geweldige eigenschappen van een product en niet luistert naar het probleem van een klant zal steeds minder verkopen. Klanten maken contact met een bedrijf omdat ze een oplossing willen voor hun probleem, niet omdat ze een nieuw probleem erbij willen hebben. En het leuke van de klant van vandaag is, dat hij al vaak de oplossing mee brengt. De verkoper hoeft het alleen maar aan te horen en de klant te bevestigen in zijn keuze.
Zo ook de loodgieter van Michel. Inderdaad een slimme keuze meneer deze kraan. Precies wat zoekt en inderdaad, deze kraan kan precies wat u nodig heeft. Alleen het monteren is een werkje waar je een vakman voor nodig hebt, ook dat heeft u goed begrepen.
Bevestig de klant in zijn keuze, meer hoeft de verkoper niet te doen in dit geval. En het resultaat? Een klant die tevreden is, trots op zijn keuze en dat aan iedereen die het wil horen gaat vertellen. En kent u een beter verkoopverhaal?
 

Is uw collega een psychopaat?

Lia Donkers   |    |  28 april 2008
Reactie: Prima onderwerp voor een scriptie-onderwerp en heel herkenbaar in het proces van mobbing: het zij er misschien niet veel maar de psychopaten in een een bedirjf maken veel meer kapot dat menig bedrijf of organisatie weet. Juist omdat ze bepaalde karktertrekken hebben die voor bepaalde managementfuncties zeer aantrekkelijk zijn.
 

Mijn medewerkers vinden mij zó aardig, dat het tot problemen leidt. Wat nu?

Ronn van Etten   |    |  28 april 2008
Reactie: Mijn eerste reactie: wat is het probleem. De effecten voor de opvolgers zeggen misschien meer van de opvolgers dan van de vraagsteller.
Mijn tweede reactie: maar waarom wordt dit dan toch als 'probleem' geponeerd (even los van de vraag: wiens probleem!)
Wat is de vraag achter de vraag:
- verkas je inderdaad iets te vaak (en waarom) of valt het wel mee?
- aardigheid; voldoende duidelijkheid? tot hoever konden je medewerkers gaan? waren jouw doelen duidelijk, de meetlat hoog genoeg?

Verder wel een paar mooie uitweidingen van Asha die ingaan op het verhaal achter het verhaal en mogelijke belangrijke punten daarin.

 

Liever Rita of Rutte?

J.P. Bouma   |    |  28 april 2008
Reactie: Het is mijn inderdaad opgevallen dat het meervoudswoord 'Chinesen' zowel met een 's' als met een 'z' geschreven wordt, alleen is de veralgemenisering dat 'de Chinesen nog heel ''discreet'' spuugbakken in een restaurant gebruiken' ietwat misplaatst op mijn receptoren terechtgekomen. Met veel draaien en wringen ben ik er, denk ik, redelijk in geslaagd uit te destilleren dat u mij eigenlijk maar een rare Chinees vindt, die opzettelijk publiekelijk naast de daarvoor bestemde recipiënten vomiteerd? Klopt dit? U acht dit niet de bedoeling van dit forum?

Ik kan, jij kan, hij kan, wij kan, jullie kan....ach, de één een kwispedoor, de ander een kan...enfin, het niet kunnen koppelen van door u genoemde zaken stemt mij toch iets ongerust...ik zal het eens voorleggen bij ons op het HB/XI-forum...misschien dat al die 'iemanden' daar, bijeengenomen in de verzameling 'niemand', ook geen verbazing zullen uitten... mensen van mijn configuratie hebben gelukkig de beschikking over een aantal gecertificeerde hulpverleners.

Ik geef u uw (Marx) Rutten, daar kunt u hoop uit putte.

Verzoek: als u nu de letter 'n' achter Rutten vandaan trekt en deze achter het woord 'putte' zet..dan klopt dat ook weer...

Voor een spion aan het hof is er niets vermakelijker dan de koning geïnformeerd te horen worden door een boodschapper met een spraakgebrek. (is vast wel ergens aan te koppelen...)

Ik wens u een prettige avond en trekt u zich niets aan van de vandaag geplubiceerde peiling waarin Rita 23 zetels scoort. De PVV van dhr. Wilders behaalt er 12. De VVD onder de dhr. Rutte komt op 13. De VVD van dhr. Rutte komt zelfs samen met de 20 zetels van Wouter Bos en consorten nog 2 zetels tekort de verschuivingen op 'rechts' in zetelaantal te overvleugelen.

Regeren is vooruit zien, zegt men wel eens...maar volgens mij moet je eerst kunnen zien om tot mogelijkheid van regeren te komen. Naar mijn mening, ondersteund door de diverse peilingen, vaart het huidige VVD-scheepke onder Mark's hoede, een blinde koers en hoewel de peilingen aangeven dat de waterhoeveelheid welke het scheepje draagt steeds minder wordt, blijft de kapitein overtuigd van zijn koers agressief, gelijk een kapitein Nemo, richting de rotsen varen. Ik heb daar geen enkel probleem mee daar ik weet wie die rotsen zijn....Rita Verdonk en Geert Wilders.
 

Salesblog: Waarom zeuren klanten over de prijs?

R.V. Molenbroek   |    |  28 april 2008
Reactie: De topic is “Waarom zeuren klanten over de prijs”.
Wat meneer van Essen vergeet is dat als ik mijn producten lager in prijs zou kunnen aanbieden ik veel slagvaardiger ben ten opzichte van mijn concurrenten. Laten we wel zijn beter een lage marge op mijn producten als helemaal geen omzet. En als mijn inkoop beleid er voor zorgt, dat ik ver kan zakken in mijn verkoopprijs zonder dat ik verlies ga lijden verdien ik tenminste iets.
Misschien een zakelijke tekortkoming is het feit dat ik alles als een spel blijf beschouwen, voor mij haalt dat de het serieuze van het zakelijke af en onderhandelen is ook een beetje schaak je denkt 2 zetten voorruit om te proberen een voor jouw zo gunstig mogelijke positie te creëren terwijl je toegeeft dat er spelregels zijn om de zaak eerlijk te houden. In een rustige gemoedelijke sfeer krijg je ook veel betere resultaten. Dan dat er een soort prestatie dwang bestaat.
Kopen is niet meer wat het vroeger was. Als klant heb je een overload aan informatie ter beschikking en als ik bel kan ik goed 3 tot 7 websites van concurrenten open hebben staan met product informatie, fouten en onkunde vallen dan direct op een verkoper die heden ten dage nog probeert te bluffen of onkunde vertoond kan het gevoeglijk wel schudden.
Neem een artikel van een paar weken terug over het koop gedrag van jonge vrouwen betreffende een auto.
Uitkomst was dat jonge vrouwen veel eerder een auto via een website kochten omdat ze daar op hun gemak een keuze konden maken en ook naar hun favoriete kleur en dat ze op die manier het opdringerige brallerige gedrag van de verkopers mijden
Opinie is nog steeds “auto kopen = mannen wereld” maar daar hadden deze vrouwen een oplossing voor gevonden.
Weer terug naar de topic is ook dat internet een grens overschrijdende bron aan informatie is. Dat jij de enige leverancier van een product in de regio bent is beslist geen garantie voor een goede verkoop, Ik heb kennissen die kopen hun producten in Duitsland of België waar ik het goedkoper kan krijgen. Zelf kocht ik een printer in het buitenland dat scheelde veel ten opzichte van Nederland. Die kon ook verder in zijn prijs zakken door goed inkoop beleid.
Overigens is niet alle informatie op het web te vinden, sommige producten hebben en bonus voor de verkoper. Als bedrijven een gedeelte van de verkoopprijs aan hun verkoper willen geven als beloning voor een succesvolle transactie wil ik daar meestal wel een gedeelte van hebben, dat is dan blijkbaar het stuk wat ik anders te veel betaald zou hebben. Onterecht OK ik hoef niet bij je te kopen. En dan heb je niets. En ik heb dan nog 6 websites om te bellen of nog duizenden websites die ik nog niet gevonden heb.
 

Help, ik ben voor mijzelf begonnen

l Deetman   |    |  28 april 2008
Reactie: Bedankt!
Ik weet dat ik een ondernemer ben, en dat ik kan uitvoeren. Maar nu weet ik dat ik op managervlak onderuit ga.
Ik ben dus inigzins een impulsieve man in het vervolgd plan ik in mijn agenda 'managertaken', verslonsd dat ook niet meer...
 

Thuiswerker werkt eerder teveel dan te weinig

nicola@relatief.be   |    |  28 april 2008
Reactie: Thuiswerken leidt er in de praktijk toe dat je verantwoordelijkheden duidelijker worden en dat er heldere afspraken over bereikbaarheid, overlegstructuren, verwachtingen en resultaten zijn. Het vergt meer communicatie maar schept daardoor ook vaak meer duidelijkheid.

Het komt vaak alle betrokkenen alleen maar ten goede als men de voordelen blijft zien en de paar nadelen die er zijn accepteert.
 

Help, ik ben voor mijzelf begonnen

Willem Gendt   |    |  28 april 2008
Reactie: Tsja, ik begon na een managementklus met ruim 70 hoogopgeleide personeelsleden 6 jaar geleden als kleine zelfstandige. Ik wilde juist de duivel niet (meer) op de hielen en wilde verkopen als een wijs man. Het eerste probleem loste ik op door met mezelf af te spreken dat 1000 declarabele uren per jaar mooi zou zijn. Het tweede probleem door vooral dat werk te doen waar ik achter kon staan en waarvan ik dacht meerwaarde te kunnen bieden.
Ik heb nu al 6 jaar geen moment spijt gehad van mijn keuze. Mijn advies: weet wat je wilt.
Denk als Paul Arden dat kunnen zilver is en willen goud. Gun jezelf een tijdje goed nadenken voor je begint. Fantaseer op dat moment ook dat je al zelfstandig bent. Ga na hoe dat voelt en wat je denkt aan wijze dingen te moeten doen om het succesvol te maken. En... pas op voor de duivel en gekken. Als er ooit een moment komt dat je als wijze verkoper kunt terugkijken op wat je hebt gedaan, dan mag je van mij zeggen... ik heb goed gekozen en goed gedaan. Bedenk dat het jammer genoeg echt waar is dat verreweg de meeste beginnende ondernemers/zelfstandigen niet slagen. Misschien hadden ze de duivel te veel op de hielen en werkten ze als gekken. Probeer liever realistisch na te denken over waarom jij bij de verkeerde (grootste) groep zou kunnen eindigen. Denk dan na over wat jij moet doen om bij de goede (kleinste) groep te gaan behoren.
Willem van Gendt (zelfstandig consultant)
 
< vorige 1649 1650 1651 1652 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10