zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Top tien rare computerrampen 2007

Peter Voorloop   |    |  2 mei 2008
Reactie: Even een reactie op de 'in de appelmoes gevallen USB stick' en het exemplaar dat in de was is gegaan: ik heb een Hema usbstick per ongeluk op 40 graden gewassen én in de droger gedaan.
Geen enkel probleem, echt Hema!
 

Geen goede samenwerking zonder serie conflicten

Marianne   |    |  2 mei 2008
Reactie: Het is helaas niet zo dat een serie conflicten per definitie zorgt voor een goede samenwerking. Het hangt er maar van af hoe er mee wordt omgegaan. Maar ik ben het absoluut eens met de opmerking dat niet te snel moet worden ingegrepen bij meningsverschillen in een team.
Met een goede begeleiding (en dat kan ook zijn bewust even niets doen) zijn conflicten absoluut niet verkeerd. Als leidinggevenden zich meer bewust zijn van het belang van conflicten, er minder verkrampt mee omgaan, zijn conflicten helemaal niet erg. Helaas maak ik veel te vaak mee dat er geen actie wordt genomen in situaties waar dat wel nodig is. Dat leidt dan vaak tot heel vervelende toestanden waar niemand beter van wordt. In die zin mag er absoluut meer aandacht besteed worden aan conflict management.
 

Bedrijf ligt drie dagen per jaar plat door ict-problemen

Ad de Beer   |    |  2 mei 2008
Reactie: Als onze auto zo lang stil zou staan door storingen dan zouden we meteen een claim indienen bij de dealer.
Ik snap echt niet dat we nog steeds zo luchtig doen over het niet presteren en de non-kwaliteit van deze sector.
Laat de ICT sector zich eens met kwaliteit gaan bezighouden in plaats van steeds maar te klagen over hun positie in de pikorde.
 

Liever Rita of Rutte?

J.P. Bouma   |    |  2 mei 2008
Reactie: @toverballetje

De woorden 'site' en 'beheer' dienen aan elkaar geschreven te worden.

1. Het woordje 'om' kan komen te vervallen.
2. 'u' dient met een kapitaal geschreven te worden.

Nog even een laatste correctie op 'toverballetje's' laatste woorden.

Moge hij/zij rusten in vrede.


 

Is uw collega een psychopaat?

Carla   |    |  2 mei 2008
Reactie: Inderdaad mensen onderschatten dat deze mensen de sfeer flink verpesten en zelfs een afdeling kunnen beschadigen. Het verbaast mij soms hoever deze mensen kunnen gaan. Ik heb te maken met een roddeltante op de afdeling (weet niet of je het een psychopaat moet noemen). Zij wilde mij aan het begin al niet inwerken, en wat ze mij wel vertelde bleek achteraf niet goed te zijn. Mijn chef hield al die tijd een hand boven haar hoofd omdat zij met elkaar konden opschieten. Vlak voor haar zwangerschapsverlof had ze al het een en ander aan negatieve verhalen over mij verteld ook aan klanten. Met deze mensen moest ik nog samenwerken. Je kan dan begrijpen dat dit een moeizaam begin voor mij werd. Klanten reageerden bijvoorbaat al bot. Toen ik er pas werkte dacht ik dat het aan mij lag, maar later bleken er al 3 voor mij weg te zijn gegaan. Over andere collega's had zij ook allerlei verhalen. Ik begreep nu waarom de samenwerking intern zo moeizaam ging. Dit werd allemaal veroorzaakt door een persoon die gewoon zijn gang kan gaan. Nu ze met verlof is is de sfeer aanzienlijk verbeterd. Ik merk dat de andere collega's met angst en beven op haar terugkomst zitten te wachten.
 

Een verplicht quotum voor vrouwen in de top. Goed idee?

Vreneli Stadelmaier   |    |  1 mei 2008
Reactie: Ik ben voor! Toen ik mijn studie Bedrijfskunde had afgerond werd al door grote bedrijven en overheid hard geroepen dat er meer vrouwen in de top moesten komen. Dat is nu meer dan 20 jaar geleden en er is geen snars veranderd.

Waar ligt dat aan?
Dat ligt niet aan de kinderopvang, dat geven vele onderzoeken aan. Bovendien is kinderopvang zaak van vader en moeder!
Dat ligt niet aan de mannen, want die roepen dat ze wel willen.
Dat ligt ook niet aan de vrouwen, want die roepen hetzelfde.
Vrouwen zijn even goed opgeleid als mannen, dus dat kan het ook niet zijn.
Goede vrouwen zijn er genoeg, zeggen de headhunters die het kunnen weten.
Kortom, er spelen mechanismen die we kennelijk niet kunnen veranderen met woorden en goede bedoelingen alleen.

Klonen
Wat zeggen de deskundigen, en wat zie ik in mijn praktijk?
- Mannen benoemen een kloon van zichzelf, zonder dat ze het in de gaten hebben.
- En vrouwen profileren zichzelf niet genoeg, vinden ambitie een vies woord, terwijl ze wel ambitieus zijn, vrouwen vragen niet om de baan, vrouwen bluffen te weinig. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dus ik vind 2 dingen:
- ja, een quotum zou heel goed zijn. Dat voorkomt klonen.
- ja, vrouwen moeten het beter doen. Een Female Capital programma kan ze hierbij helpen.

Want je weet, een kloon is geen lang leven beschoren……denk maar aan het schaap Dolly. Het zou toch jammer zijn als Cerfontaine nou toch weer door een kloon van hemzelf wordt opgevolgd. Jammer dat een topvrouw als Marjan Oudeman niet meer mag verdienen dan Balkenende! Was er misschien eindelijk eens een einde gekomen aan al dat gedoe rondom Schiphol, want als het nog even zo doorgaat eindigt Schiphol net als Dolly….ingeslapen.
Een voordeel, de omwonenden kunnen dan ook weer lekker slapen!

Vreneli Stadelmaier, Bedrijfskundige/Coach SheConsult

 

Is uw collega een psychopaat?

Marisela Flemming   |    |  1 mei 2008
Reactie: Interesant artikel waar ik graag meer van wil weten. In mijn werk kom ik vrjwel dagelijks mensen tegen die op psychopaten lijken.
 

Een verplicht quotum voor vrouwen in de top. Goed idee?

roelfina   |    |  1 mei 2008
Reactie: Maar ook in die sectoren, (veel) meer mannen in de (échte) top dan vrouwen. Wat bewijst dit? I rest my case and trust/hope a more sensible response is forthcoming.:):)
 

Breder inzetbaar met generieke competenties

J.Dokter   |    |  1 mei 2008
Reactie: Graag wil ik weten wat betekend:

1) De oude gedrags competentie.
2) De generieke competentie.

Voor mij zijn dat nieuwe begrippen.Mijn vraag is waar kan ik de uitleg hierover vinden.
Ik studeer voor technisch docent
Met vriendelijke groet,

J. Dokter
 

Een verplicht quotum voor vrouwen in de top. Goed idee?

Arvel   |    |  1 mei 2008
Reactie: Er zijn een paar sectoren waar relatief veel vrouwen in hogere posities werken.

Het onderwijs en de ambtenarij.

We kennen allemaal de kwaliteit.

= I rest my case =
 

Help, ik ben voor mijzelf begonnen

M.J. Droste-van der Sluijs   |    |  1 mei 2008
Reactie: Bij het lezen van dit artikel werd mij duidelijk dat ik alles in omgekeerde volgorde heb gedaan.

Eerst kwam een grote leuke opdracht op mijn pad die mijn idee om een eigen bedrijfje (Bouwkundig Constructief Advies) te starten naar ''nu'' verplaatste (de uitvoerder). Opeens moest de naam bedacht worden en (belasting)zaken geregeld (de manager).
Daarna heb ik mij pas bezonnen op de toekomst (de ondernemer).

In deze laatste fase kreeg ik een aanbod om 3 dagen/week te werken bij een glashandel, een vakgebied waarover ik al de nodige kennis heb opgedaan, maar liergierig als ik ben....
Door de zekerheid van deze parttime baan hoop ik de impulsieve opzet van mijn bedrijfje de kans te geven te groeien en te ontwikkelen naar een volwaardig bedrijf. (en niet te horen tot de 76%)

De aandachtspunten van bovenstaand artikel en de reactie/het advies om dit artikel uit te printen en zelfonderzoek toe te passen, volg ik zeker op.

Bedankt!
Marja Droste-van der Sluijs
BCA Glashelder
 

Help, ik ben voor mijzelf begonnen

John Montana   |    |  1 mei 2008
Reactie: Ik weet van mezelf dat ik absoluut geen verkooptalent heb, nooit gehad heb en nooit zal hebben.
Toch heb ik al 25+ jaar een zaak.

Voor wat ik zelf niet kan en weet dat ik het, zakelijk gezien, nodig heb, omring ik mij met loyale, talentvolle mensen die dezelfde inzet en gedrevenheid hebben als ik.

En dat werkt perfect. Het heeft wel wat tijd gekost om een goed team uit te bouwen.
Eenmaal dat aanwezig is staan we competitief onnoemlijk sterk.
 

Geen goede samenwerking zonder serie conflicten

Chris Stapper   |    |  30 april 2008
Reactie: Interessant hoe hier meer aandacht aan wordt besteed. Vaak heb ik bij onderzoek als dit het idee dat iedereen het al weet, maar dat het een keer verwoord moet worden. Of misschien ligt er toch meer toegevoegde waarde in het bewustmaken van teams dat ze in een bepaalde fase zitten. Door begrip van de fase kan deze sneller en doelmatiger worden afgerond.

Toevallig hebben we op Expand laatst een thesis gepost over ditzelfde onderwerp, het resultaat was wel interessant om te lezen, teams met veel conflicten presteren minder goed (goh), met wat ideeën over de conflictstijlen die teams (in de zorg) zouden moeten handhaven.
Voor de geïnteresseerden:
http://www.expand.nl/expand/website/expand_blog.nsf/d6plinks/NEGO-7DLH4W#top
 

Liever Rita of Rutte?

toverballetje   |    |  30 april 2008
Reactie: Beheerders,

U blijkt de normen van goed site beheer niet in acht te nemen.
1) U negeert mijn verzoeken om geen mails meer te sturen en
2) u weigert mijn posts te plaatsen zonder enige opgaaf van rede.
Ik deel u mede uw site op mijn spam geplaatst te hebben. Daarmee zal ik het laatste woord in deze hebben.
 
< vorige 1647 1648 1649 1650 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10