Reactie: Het is een illusie dat dit in de praktijk goed gaat werken en inplaats van goedkoper weet ik zeker dat de productifiteit afneemt bij het ''thuiswerken''.
Een onderzoek heeft al geconstateert dat werknemers die het langst in dienst van een bedrijf zijn vinden dat ze zonder er iets voor te betalen recht hebben op goederen van de werkgever, en zo gaat het ook met thuiswerken. In het begin zal het wel meevallen maar sterke benen die de weelde kunnen verdragen en op den duur word het huiswerk belangrijker dan het thuiswerk.
Reactie: Thuiswerken is ideaal als het ook mogelijk is voor iedereen die dat graag zou willen.
Een voordeel wat ik er in zie is, dat je gewoon 40 uur werkt maar dit kan verdelen over 6 dagen.
Ik zou graag thuiswerken maar hier in Drenthe lijkt dit niet echt mogelijk te zijn,
ben al een tijdje op zoek na werk dat ik vanuit huis kan doen.
Er zijn meer voordelen dan nadelen.
Reactie: @Linda
Het is een van de vreemde gebruiken van de ICT om altijd naar de ander te wijzen.
Feit is dat er met ICT meer fout dan goed gaat.
Feit is dat ieder bedrijf een of meerdere ICTers in dienst heeft
Feit is dat ''veel beloven, weinig geven..'' een ingeslepen gewoonte bij de ICT is.
Als we naar de grootste post kwaliteitsverlieskosten kijken dan staat ICT 99 van de 100 keer op de eerste plaats.
Misschien wat flauw, maar kijk eens naar de fouten bij de overheid en met name de belastingdienst.
Deze maand konden ondernemers weer eens ruim een week niet inloggen om hun aangifte te doen. Ligt dat aan achterstallig onderhoud of aan slechte code?
Probeer eens in te loggen als ondernemer op de site van de belastingdienst, je moet dan 7 (zeven) keer doorklikken voordat je bij de inlogpagina komt. Dat ligt aan de ICT, niet aan de belastingdienst.
Dus ICTers, leer eerst eens denken als de 99% rest van de wereld. Kijk eerst eens naar de balken in je eigen oog voordat je ons de schuld geeft van jullie falen!
Reactie: Zoals gewoonlijk handen wassen en je blijft gezond. Ik heb zeer veel zeer smerige toetsenborden wel eens aan moet raken: ik ben er nog nooit ziek van geworden (wel van klachten dat het toetsenbord niet prettig typt!!)
Reactie: Men kan heel makkelijk de ICT de schuld geven, maar vaak, heel vaak zelfs, is dat niet terecht.
Het is vervelend als het niet werkt, maar sta dan eerst eens stil bij eventueel achterstallig onderhoud..
1x per jaar een IT-bedrijf over de vloer hebben is niet genoeg als je in je bedrijf afhankelijk bent van computers en andere electronische randapparatuur.
Reactie: Uit ervaring weet ik dat in minimaal 60% van de gevallen aan de gebruiker zelf ligt..
Men kan heel makkelijk de ICT de schuld geven, maar vaak, heel vaak zelfs, is dat niet terecht.
Het is vervelend als het niet werkt, maar sta dan eerst eens stil bij eventueel achterstallig onderhoud..
1x per jaar een IT-bedrijf over de vloer hebben is niet genoeg als je in je bedrijf afhankelijk bent van computers en andere electronische randapparatuur.
Reactie: Een mooi en duidelijk artikel. Wat me opviel dat het toch voornamelijk Europees getint is. Het overhandigen van een visitekaartje in het buitenland bijvoorbeeld Japan, China of de USA gaat gepaard met diverse rituelen. Bijvoorbeeld het overhandigen met twee handen. En het is ondenkbaar om op het kaartje te schrijven, terwijl wij Europesen dat wel doen ... hoe verzin je het ... (grapje). Dit zijn toch handige tips als je ermee te maken krijgt, heb je daar misschien nog meer info over?
Groet
Reactie: Tja, Roelfina, zo te lezen gebruik jijzelf ook heel wat krakkemikkige argumenten.
Ikzelf werk in een bedrijf waar ik het management deel met twee uitstekend functionerende vrouwen.
Wat heeft het feit dat vrouwen langer bij een baas werken dan mannen te maken met hun carrierekansen?
Het argument dat mannen ook part-time zouden willen werken zegt niks over hun kansen om manager te worden.
Het gaat in deze discussie volgens mij over het idee om een verplicht quotum voor vrouwen in het management in te voeren. Daar ben ik faliekant op tegen.
De belangrijkste argumenten daartegen zijn in de discussie al gegeven. De argumenten ervoor zijn nogal krakkemikkig om dat woord ook maar eens te gebruiken.
Reactie: Op iedere plek moet de beste zitten. Helaas is het zo dat de keuze meestal wordt gemaakt door mannen en die kiezen nu eenmaal andere mannen eerder. Ze worden daarbij beïnvloed door opvoeding, culturele achtergrond, opvattingen over werk en verdeling taken, en ook een beetje door de van nature grotere bescheidenheid van vrouwen, etc. Mij is weleens verteld (heel serieus) door accountancyfirma's dat ze liever als stagiair een man hadden want (en nu komt ie en dat vonden ze een heel logisch en bedrijfseconomisch valide argument) als die persoon geschikt was voor een baan dan is ''investeren in vrouwen eigenlijk een beetje zonde want ze gaan kinderen krijgen'' en dan blijft iemand niet zolang in een eerste baan. Toen ik ze vertelde dat gebleken was dat vrouwen langer in de eerste baan bleven (ook accountants) dan mannen, waren ze stomverbaasd. Daar hadden ze nooit bij stil gestaan maar nu ze erover nadachten, ja, daar klopte wel iets van, ook in het eigen bedrijf... Een voorbeeld van onbewuste opvattingen die men tégen vrouwen gebruikt en er zijn er véél meer. Dat veel mannen (bewust) tégen zijn en allerlei krakkemikkige argumenten gebruiken (zoals dhr Arvel), is welbegrepen eigenbelang (zo leerde ik dat vroeger bij communicatiewetenschappen). Overigens willen net zoveel mannen als vrouwen tegenwoordig parttime werken, en dat komt zelfs voor bij arts-assistenten.
Reactie: Op basis van diverse door ons uitgevoerde onderzoeken welke geleid tot het terugbrengen van miljoenen euro's aan omzetverliezen bij bedrijven, het oprollen van criminele infrastructuren die ingegroeid waren in deze bedrijfsstructuren. Moeten wij zelf de conclusie trekken dat het bestelen van bedrijven niet zo ''onschuldig'' is als het lijkt en te vaak wordt, afgedaan als stelen van één individuele medewerker met individuele motieven. Terwijl feitelijk de dader(s), onderdeel kan/kunnen uitmaken van een crimineel infrastructuur/netwerk. die het bedrijf gebruikt als onderdeel voor eigen logistieke infrastructuur en/of bron van resources.
Het daderprofiel van de criminele medewerker, blijk uit onze onderzoeken, in tegenstelling tot de resultaten van Hoffman, zich niet laat clusteren op leeftijd en dienstjaren. Wat wel vastgesteld kan worden dat medewerkers die langer in dienst zijn in omvang en kansen meer kunnen frauderen waardoor de kansen op ontdekking worden vergroot. Logische is dit de groep is waar Hoffman mee geconfronteerd wordt.
Een algemeen kenmerk van de criminele medewerker dat zij uitermate deskundig zijn in het “sociaal” manipuleren en daardoor een beeld kunnen creëren van betrouwbaarheid en loyaliteit.
Daarnaast en niet onbelangrijk, dat de daders afwijkingen die het gevolg zijn van ''criminele daden'' handige kunnen bedekken, meestal met behulp van collega's in het criminele netwerk en medeplichtige in het bedrijf zelf. Zodat ontdekking per toeval, echter vaak in een te laat stadium tot stand komt.
Het primaire motief is altijd geld of een gebrek daaraan, meestal om een levenswijze te veroorloven die niet mogelijk is met huidige inkomsten of het bestaan van geldschulden die vaak het gevolg zijn van deze levenswijze. Daarnaast ligt er een zwaar vermoeden dat gelden worden gebruikt voor terroristische activiteiten.
Betrokkenen vinden altijd wel een rechtvaardiging / rationalisatie van hun misdrijven en voeren deze dan ook aan als “secundaire” motieven zoals frustratie, afgunst, mislopen van promotie etc…. die echter uiteindelijk een afleiding is van het ware motief. Hoogstens kan dit een bijdrage leveren aam de omvang van de al bestaande fraude en wordt voorzichtigheid uit het oog verloren waardoor ontdekking plaats vindt.
Een paar tips:
• Behandel elke afwijking in je bedrijf als een signaal van crimineel handelen
• Ga af op je eigen (onderbuiken) gevoel en zet dit gevoel om in feiten
• Wees niet naïef door te denken dat het niet in jouw bedrijf kan gebeuren
• Niet is te gek alles is mogelijk ga daar dan ook vanuit
• Wantrouw diegene die teveel zeggen dat ze loyaal en betrouwbaar zijn
Reactie: Tsja, te bedenken dat 300 euro net iets minder is dan een kwart van mijn (deeltijd)maandsalaris... Ik probeer zelfs een wasmachine te vinden die minder kost dan 150 euro, maar toch heel goed en zuinig is.
Zo'n kraan zou ik dus via internet kopen, nee, ik zou voor het leertje gaan en proberen het zelf te doen.
Ik ben het er mee eens dat service voorop staat en dat je daar voor mag betalen. Als je iets goedkoop wilt doen, dan is de consequentie vaak dat de service laag is of geheel afwezig.
Als een verkoper zich schaamt voor de prijs (want daar lijkt het op), dan maakt hij een grote fout. Hij moet de service verkopen en duidelijk zijn in wat het product zelf kost, het arbeidsloon is toch meestal hoger dan de kosten van het product zelf. Bovendien willen veel bedrijven niet alleen het 'vuile' werk doen, maar ook wat verdienen aan de producten, zo werkt het nu eenmaal, al is dat niet geheel terecht. Daarmee kan je dus makkelijk korting geven, want er zit een opslag op de producten. Ik denk dat deze verkoper niet achter de rug van zijn werkgever om kortingen verstrekt. De korting is standaard, zodat de klant denkt dat hij een koopje heeft.
Niets op aan te merken hoor, de meeste klanten gooien het geld niet over de brug! Ik vind het een meer eerlijke manier dan doen alsof het niet meer dan normaal is dat je 300 euro betaalt voor een kraan inclusief monteren.
Reactie: Quote: ''Er ook nog ‘iets’ aan marketing en verkoop moet worden gedaan''.
Vaak gaat het hier idd scheef. Idee een 10, uitvoering wellicht een 8 maar als de bron opdroogt..... dan wordt er vaak gedacht; oh ja marketing en verkoop. Check: http://www.freestart-consultancy.nl/page1.html
Ik kan mijzelf er helemaal in vinden vandaar dat ook ik de stoute schoenen aan heb getrokken. Gespecialiseerd in marketing en verkoop voor beginnende ondernemers en bestaande ondernemingen ben ik dit voorjaar actief begonnen met mijn eigen bedrijf.
Op deze manier werk ik in een niche markt waarbij de opdrachtgever zelf de kosten in de gaten kan houden en aan de andere kant het resultaat zelf kan meten.
Reactie: Je kan natuurlijk ook zorgen dat de klant niet meer ziet wat het hem kost, maar juist wat het hem oplevert.....
Want met deze kraan geinstalleerd door een van onze vakmensen bent u er zeker van dat er de komende tien jaar geen andere kraan op hoeft en u krijgt er tevens een extra leertje bij waarvan de monteur zal vertellen hoe u dat makkelijk zelf kunt installeren zodat u dit probleem de volgende keer niet heeft. Bij welke internetwinkel krijgt u deze service nu...?
Reactie: Het is mij vooral opgevallen toen ik na 10 jaar Italie weer in Nederland kwam wonen. En helemaal toen ik Nederlandse ondernemers begeleide naar een Italiaans bedrijf. We hebben naast onze oncharmante houding ( vaak) ook een soort cynische en licht sarcastische humor.Die wordt niet begrepen door een Italiaan en als zodanig ook verkeerd opgevat. Wees charmant!Houdt die deur open,liever een compliment teveel,lach wat vaker,wees voorbereidt op wie je gaat ontmoeten,lees iets over de cultuur en zoek desnoods wat hulp.Maar charme en vriendelijkheid maken dat je vanzelf al anders ontvangen wordt.
Kleine moeite, maar HEEL groot plezier.