Reactie: Ja, waar ik ook niet tegen kan is dat mensen gelijk in een slachtofferrol gaan zitten.
Misschien zien ze het als een leuk excuus niet meer te hoeven werken... Ik heb zelf ook de HSP-eigenschap maar het betekent gewoonweg dat je ermee moet leren omgaan.
Goede begeleiding scheelt trouwens wel een heleboel.... maar ga dan ook actief op zoek daarnaar. Kom op!
Reactie: Bij visitekaartjes, zorg er ook voor dat het kaartje een normaal formaat heeft en een goede layout, ga hiervoor naar een ontwerper of adviseur die daar verstand van heeft.
Veel mensen gebruiken een rolodex of een cardscan,ga eens naar http://www.cardscan.com/index.asp en bekijk de demo!Dit werkt geweldig! Extreme formaten of uitvoeringen vormen dan een belemmering bij de verwerking.
Reactie: @Michel,
Je begint zo mooi door op te merken dat de klant aangeeft dat de verkoper te weinig aandacht heeft voor de behoeftes van de klant. En in plaats van aan te geven hoe de verkoper juist op de behoeftes van de klant in kan gaan, ga je weer een aantal dingen noemen die de verkoper moet doen om toch de klant zijn product door de strot te duwen, met als risico dat de klant latereen zeer onaangenaam gevoel krijgt over de verkoper. Je hebt dan wel deze ene keer wat weten te verkopen, maar de klant komt niet meer terug, erger nog, hij zal op bruiloften en partijen aan iedereen die het wil horen vertellen wat voor een oplichter die verkoper wel was.
Soms is het gewoon beter om de klant naar een goedkopere concullega te sturen. De kans dat hij met hangende pootjes terug komt is aanwezig, maar hij zal je eerlijkheid waarderen en daardoor makkelijker terugkomen, ook voor een wat duurdere aankoop.
Voorbeelden genoeg.
- Herbalife, geen mens koopt deze oplossing van kleurstof in water meer omdat het beloofde resultaat (afvallen) niet werd gehaald of op andere en veel goedkopere manieren te bereiken is.
- De PvdA. De klant heeft nu wel door dat de smoesjes en mooie verkooppraatjes geen voordeel hebben opgeleverd voor hen maar alleen voor WB.
- McKinsey, de meeste managers durven hun problemen nu zelf wel te vertellen of halen een goede adviseur die alleen komt zonder 3 juniors die per stuk al duurder zijn dan die ene ervaren rot.
Mijn advies, luister naar de klant, lever een maatwerk oplossing en als je dat niet kunt, smeer hem dan geen product of dienst aan die hij niet wel hebben, die zijn probleem niet oplost.
Biedt je een oplossing voor het probleem van de klant, dan is de prijs slechts zelden een issue. kijk maar hoe je zelf reageerde op de loodgieter die jouw probleem (lekkende kraan) op kwam lossen.
Reactie: Waarom sloeg Kaïn Abel dood?
Omdat hij hem dit nieuws vertelde.
Vreemd dat de onderzoekers nu pas met dit bericht komen, maanden nadat bekend geworden is dat veel mensen er juist een hekel aan hebben benaderd te worden vanwege hun aanwezigheid op een netwerksite.
Het is zelfs al zo dat onze regering een commissie heeft opgericht die gaat onderzoeken of er een commissie moet worden opgericht om uit te zoeken of er een commissie moet worden opgericht die kan uitzoeken of er een advies uitgebracht moet worden over de rechtmatigheid van dit soort zoekacties op het internet.
Tja, als je in een lege vijver vist dan vang je maar moeilijk wat. Maar dat de ICT zelf zo ver achter loopt op de ICT verbaast me toch wel.
Reactie: Leuk dat er weer wat tips over je zakelijke houding wordt neergezet.
Er is gelukkig ook overal een training en adviesbureau voor, zelfs voor deze zaken.
Tip 1. Dit hoort bij persoonlijke hygiëne, wanneer je dat al niet geleerde hebt, ga niet in zaken!
Tip 2. Zelfverzekerdheid heb je of niet. Heb je die niet, zoek een goede psycholoog en praat met hem, hoef je later niet aan de 90 graden van je kin te denken!
Tip 3. Kijk de ander recht in de ogen, blijf dit niet de hele tijd doen, want dan bereik je niet dat hij/zij je nog serieus neemt.
Tip 4. Zet het even op papier en oefen een paar weken, dan leer je wat anderen gewoon spontaan doen!
Tip 5. Afhankelijk van je leeftijd wordt het onthouden van de naam bepaald. Als je dat al niet meer lukt, zoek ander werk!
Tip 6. Ben heel benieuwd waarom je niet kan schuiven met een stoel.
Tip 7. Hopelijk is het geen open stoel, want dan kan je de billen niet zo plaatsen dat je rug recht zit. Ga zo zitten dat je lekker zit, geen spierpijn of rugpijn krijgt, dat leidt je namelijk af waarvoor je kwam, je wilde een gesprek met iemand voeren.
Tip 8. Houdt uw handen op, krom niet de vingers iets en dan ook de handpalmen naar boven houdend, de andere persoon kan dit heel verkeerd opvatten.
Tip 9. Deze tip werkt heel goed in Japan, maar wanneer ik iemand tijdens het gehele gesprek zie glimlachen, ga ik me toch wat afvragen….
Tip 10. Volg deze tip niet, maar maak een afspraak met Gonnie Klein Rouweler voor de cursus restaurant etiketten en bar etiketten, dan komt alles wel goed.
Kortom het is weer eens warm en dan zien we dit soort artikelen weer verschijnen.
Het is best wel eens goed om een ander eens te vragen om naar je te kijken en eventuele zaken te verbeteren, maar kom dan met iets serieus aan, dan wil ik zeker serieus reageren.
Mens wees jezelf, speel geen rollen, blijf eerlijk en dat voelt de ander heel goed aan.
Of wordt acteur, dan leer je gemaakt te spelen.
Reactie: ''Vier op de tien mensen werken al in enige mate flexibel. Dat houdt in dat zij af en toe overwerken in de avonduren of de weekeinden. Twintig procent werkt minimaal een uur in het weekeinde''
Waar blijft de kant van de werkgever hier?? Op woensdagmiddag naar de film in de werkgever z'n tijd? Of een middag naar een pretpark? Flexibel werken in Nederland houdt in dat de werknemer flexibel is en de werkgever niet thuis geeft als hij denkt dat 't iets kost...
Heel erg jammer en gaat uiteindelijk ten koste van ons land.
Reactie: Erg leuk dat 'managers online' zakelijke etiquette onder de aandacht brengen.
Hierbij wil ik u dan ook graag uitnodigen om de website van Moorperformance te bezoeken.
Reactie: Hoogsensitief lijkt me eerder een zegen dan een ziekte. In communicatie en omgang met anderen kun je daar vrijwel alleen maar voordeel uit halen. Je moet alleen leren om de overvloed aan informatie te beheersen en daar duidelijke prioriteiten in te stellen. Je kunt niet de hele wereld helpen, en je kunt niet iedereen gelukkig maken.
Als je echter niet goed om weet te gaan met de prikkels en daar nu een labeltje voor hebt, zou ziek thuis zitten als gevolg van HSP wél als modeverschijnsel opgevat kunnen worden.
Graag wil ik hier een reactie geven. Zelf heb ik nu sinds een half jaar een auto, maar dat doet niets af aan de tijd dat ik wel gebruik heb gemaakt van het openbaar vervoer. Elke ochtend op mijn gemak met een bakje koffie lekker een krantje lezen. Dat boek waar ik anders nooit aan toe kwam heb ik toen toch mooi uit gelezen. Ja soms mis ik het wel een beetje.
Reactie: Ik ben zelf voorzitter van een stichting met 3 bestuurders,Stichting Participatie Thuiszorg door de invoering van het WMO/PGB.De reden van de oprichting is door eigen ervaringen en samenloop van omstandigheden vanuit een ziekbed ontstaan.Onze doelen en missies zijn doelgericht om een bijdrage te leveren door ondersteuning en hulp te bieden voor hulpbehoevende.We hebben enorm veel onderzoeken verricht met vrijwilligers onder diverse doelgroepen.Het resultaat is ook verbluffend.Het probleem is dan het volgende,er veranderd regelmatig veel in de zorg en welzijn door aanpassingen van regels etc.en omdat ik het beleid alleen in kaart bracht begon het vertrouwen (voor mijn goede bedoelingen)steeds minder te worden en moest vaker naar nieuwe bestuurders zoeken.De start laat nog steeds op zich wachten omdat ik mogelijkheden kan realiseren(onderbouwd) in het belang voor vele burgers.Maar het bestuur krijg ik steeds niet overtuigd over mijn eigen belang of plaats omdat ik zelf eigenlijk herstellende ben.De motivatie en doorzettingsvermogen is mijn genezing,ze bedoelen het misschien wel goed maar ik werk niet met prijskaartjes.Het gevoel wat ik krijg als ik even een steuntje in de rug gaf dat is voor mij mijn vergoeding.(daar kan ik niet mee naar de bakker haha)
Ik wilde even mijn verhaal kwijt over ''medebestuurders''
Reactie: Wat een onzin dat het een modeziekte is. Wel erg toevallig dat ik al jaren met verschillende klachten loop en als ik de symptomen van HSP bekijk, alles herken! Overgevoelig, leed van anderen aantrekken, bang zijn om fouten te maken, eczeem, astmatisch, intens kunnen genieten van muziek en kunst. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik kan me hier zo kwaad over maken.
Ik zit nu ziek thuis en als er veel van dit soort berichten in de media verschijnen dan vraag ik mezelf echt af of ik serieus word genomen als ik mijn manager vertel waarom ik momenteel niet kan werken!
Ik vind mezelf niet zielig maar een beetje begrip zou niet verkeerd zijn!
Reactie: hallo Frank,
Knap geschreven!
Door de zin: U zult in uw werk wel momenten kennen ''in welke'' u moet roeien met de riemen die u heeft, begon ik al aan de ontbrekende a te denken. Maar dan lees je natuurlijk nog even door om te checken of dat klopt.
Toen dacht ik: hmm, dan zal de a niet zo'n vaak gebruikte medeklinker zijn. Maar, in bovenstaand stukje heb ik deze letter al bijna 30 x gebruikt. Toch nog lastiger dan ik dacht..
............ OK: 2de poging
Hoi,
Goed geschreven! Door ''in welke'' in je eerste zin, ging er bij mij een lichtje op, welke mij op een zekere ontbrekende medeklinker wees.
Toch nog even verder gelezen om dit te verifieren. De theorie: minst gebruikte medeklinker heb ik snel in de ''Recycle Bin''
geschoven.
Hmm ... misschien is het eenvoudiger in het Engels?