zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Vijf tips om u te profileren op sociale media

Autorijschool   |    |  22 juni 2016
Reactie: Wij maken al jaren goed gebruik van Social Media, en dit is te merken aan de bezoekersaantallen van onze website
 

Beter leiderschap door meer slaap

peter zzp-boekhouder   |    |  22 juni 2016
Reactie: Goed artikel van Ronald. Rust roest niet, maar is ook belangrijk. Het gaat om balams. Inspanning-ontspanning- yin-yang, je kent het wel.
Als je voldoende ontspannen bent als je slaapt, kom je in contact met dromen en je onderbewuste. Soms is het een gezellige droom, maar soms is het een droom met een betekenis over de richting die je onderbewuste wil volgen. Het bied je een kans om je bewust te worden van verborgen verlangens.
Slapen is niet alleen slapen, het is veel meer. Mijn beste ideeën deed ik op tijdens een wandeling of tijdens mijn slaap, omdat ik dan ontspannen ben.
 

Zeven oorzaken waarom timemanagement vaak niet werkt

John   |    |  20 juni 2016
Reactie: Geachte heer Hanssen, dank voor uw uitvoerige aanvulling van voorwaarden. Het lijkt me heel plezierig werken in zo'n bedrijf...

Ben eigenlijk wel benieuwd of er lezers zijn waar het zo toegaat.

Met hartelijke groet, John Vrakking
 

Negen tips om meer leads te krijgen

Rent a Pen   |    |  20 juni 2016
Reactie: Het artikel is al een beetje oud, maar ik constateer dat er steeds meet platforms komen die je geld willen laten betalen voor een offerte aanvraag. Springest, Freelance, Verkopersonline etc.

Dit zijn platforms voor mensen die zelf geen acquisitie kunnen/willen plegen. Mijn advies is, doe het zelf! Het spaart geld en frustraties.
 

Negen tips om meer leads te krijgen

Bas   |    |  20 juni 2016
Reactie: Zorg voor je eigen leads. Pas nog de ervaring met Springest dat een ''lead'' die we voor 375 euro kochten niet meer opleverde dan de contactgegevens van iemand die toch eigenlijk helemaal geen leiderschapstraject of iets dergelijks wou. Reactie van Springest: dat risico hoort bij de koper van de lead.
 

Werkomgeving bepalend voor productiviteit en tevredenheid

peter zzp-boekhouder   |    |  20 juni 2016
Reactie: Een kleine rondvraag rond vrienden en ex-collega’s brengt het volgende. Een wat grotere organisatie en een gemeente zijn afgestapt van vaste werkplekken en van aparte kamers, in grote zalen wordt gewerkt. Er wordt geklaagd over afleiding door geluid, geconcentreerd werken wordt veel moeilijker. Vermoeidheid en irritatie neemt toe. De directie hoort het aan, maar luistert niet. Zij denkt dat door deze opzet de kosten dalen en de productiviteit juist verhoogd doordat collega’s elkaar evt. gaan controleren. De loon van de angst regeert en ziekteverzuim zal alleen maar toenemen. Werken in kleine groepen of in blokken kan zeker een goede zaak zijn, voor de mensen die daar belang aan hechten. Een psychologische test -MBTI, Ennegram, Insights- geeft vaak al snel uitkomst wat het beste past bij die specifieke collega, zodat die het beste kan presteren.
 

Zeven oorzaken waarom timemanagement vaak niet werkt

Diederik   |    |  20 juni 2016
Reactie: Geachte heer Vrakking,

Ik heb met veel interesse uw artikel gelezen en kan volledig achter de inhoud staan. Het is echter belangrijk voor een individu in een organisatie dat deze organisatie eveneens in het gedachtegoed van resultaatgericht werken denkt waarbij de zelfverantwoordelijkheid van medewerkers in de filosofie van de organisatie is ingebed. Tijdsdruk en stress bij medewerkers hoeft niet te bestaan als de organisatie concreet is in doelstelling en resultaten, die communiceert op een duidelijke en gerichte wijze en de medewerker hierin betrekt en laat participeren vanuit zijn deskundigheid en competenties zodanig dat in gezamenlijkheid afspraken en een tijdspad bepaald wordt. Op deze wijze weet zowel de medewerker als de organisatie (leidinggevende) waar ieder voor staat en hoeft alleen bij problemen in de uitvoering overleg gepleegd worden. Uiteraard monitort de leidinggevende het proces maar is eerder luisterend oor, facilitator en ondersteuner.
Door resultaatgericht te werken wordt tijdsbeheersing geregeld maar dan moeten er wel een aantal principes gerespecteerd worden door organisatie, medewerker en leidinggevend.

Ik wil er hier een paar van benoemen:
1. Betekenis van resultaatgericht leiden en managen.
°het scheppen van voorwaarden waardoor anderen de gewenste resultaten bereiken
°de processen monitoren
°resultaat bewaken
°de focus bepalen en de weg te wijzen door:
°een collectieve ambitie te creëren
°in dialoog en betrokken te zijn met medewerkers, collega’s en klanten
°voorspelbaar te zijn
°waardering en vertrouwen te geven
°zelfverzekerd nederig te zijn
laat vooral je ego thuis als leidinggevende

2. Principes van leidinggeven op organisatieniveau:
°één-baas-principe: één baas geeft de opdracht
°blijf uit de lijn (stafrelatie)
°in de stafrelatie mag u ‘neen’ zeggen
°leidinggevende bakent een duidelijk verantwoordelijkheidsgebied af voor medewerker
°delegeren moet en is het geven van taak- en resultaat- en beslissingsverantwoordelijkheid
°medewerker heeft een ‘voorkoppelplicht’
°leidinggevende heeft een ‘hulpplicht’
°leidinggevende stelt vooraf toetsingsgegevens vast
°voortdurende balans tussen doelstellingen (RA’s) en de middelen (rol leidinggevende)
°beoordelen moet persoonlijk en direct, constructief en gericht op resultaten, leren en ontwikkelen.

3.Principes van leidinggeven op gedragsniveau.
°afspraak is afspraak
°het leidinggeven en managen heeft voorrang (eerst denken en dan doen) – westerse of oosterse methode
°leidinggevende ontplooit zelf alle initiatieven voor het behalen van resultaten
°leidinggevende moet desnoods ook handelen buiten zijn taak en gebied (belang van de organisatie)
°leidinggevende heeft plicht beslissingen van zijn baas actief te beïnvloeden, voor een beslissing genomen wordt.

Ik denk namelijk dat wanneer een organisatie resultaatgericht werkt vanuit deze principes dat tijdsbeheersing voor medewerkers en leidinggevenden uitstekend kan verlopen.

Ik hoop in een zeer kort bestek even te reageren op uw artikel al valt hierover nog het nodige te vertellen.

Groetjes,
Dirk Hanssen


 

E-mail, bron van afleiding tijdens vergaderingen

Robert   |    |  18 juni 2016
Reactie: Ja heerlijk zo'n email loze dag, mijn ziggo webmail puilt alweer uit. Heb je hem eindelijk leeg en dan begint het weer haha. Leuk artikel verder!
 

Mobiele apps die onderling informatie uitwisselen zijn gevaarlijk

Pieter   |    |  15 juni 2016
Reactie: Vind het maar niks, met de nieuwe telefoons vragen ze wel nu eerst of je toestemming wilt geven om toegang te krijgen tot bepaalde dingen in je smartphone. Eenmaal geaccepteerd en ze hebben toegang voor altijd en dat is weer wat minder. Heel lastig om op te lossen. Hebben ze echt toegang nodig? En zo ja, hoe gaan we dat oplossen met een privacy gevoel dat behoud wordt
 

Is parttime werken wel mogelijk op topniveau?

Raymond   |    |  15 juni 2016
Reactie: Interessante discussie!

Het is een cultuur- en een structuur-ding. Die gaan hand in hand bij het organiseren van wat ons handig en verstandig lijkt. En daar roesten we dan feitelijk een beetje een vast.
Het begint met de boel ter discussie te stellen: moet het zijn zoals het nu is? Of kan het anders.... A change is gonna come?

Misschien helpt de discussie over de 6-urige werkdag zoals die nu in scandinavie tot uitdrukking komt?
 

De macht van de vraagsteller!

Bianca   |    |  13 juni 2016
Reactie: Een uitstekend artikel
 

Tien tips voor een perfecte presentatie

j.   |    |  13 juni 2016
Reactie: Ik vind het een mooie samenvatting. Als verkondiger van het Evangelie, vraagt presentatie top prioriteit, vanwege de relevantie van de boodschap.
Ik mis een binnenkomer. Het is een goede zaak om met een verhaaltje te beginnen, die richting geeft aan de vraag, die je aan het publiek gaat stellen en naar het doel verwijst.
 

Consument eist omnichannel klantbeleving van financiële sector

Van Staveren   |    |  12 juni 2016
Reactie: Zelfs een behouden bedrijfstak als de Makelaardij loopt vooruit op het bankwezen.

De noodzaak zal er niet zijn voor de banken, de klant heeft toch al weinig te kiezen.
 

Websites steeds beter bereikbaar via live chat

peter zzp-boekhouder   |    |  12 juni 2016
Reactie: Live chat kan en is veelal een uitstekend communicatiemiddel, bellen naar veel bedrijven kost je 5-10 minuten aan wachttijd. Mits de caht wordt bediend heel mooi, er zijn ook sites waar de chat wel is geinstalleerd, maar waar geen response komt, dan wekt het eerder tegen je
 
< vorige 162 163 164 165 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10