Reactie: Teambuilding is een belangrijk onderdeel van ons bedrijfscultuur. Wij zien teamuitjes als een middel om ons medewerkers aan elkaar te verbinden en een betere sfeer te creëren op de werkvloer. Het werpt in ieder geval zijn vruchten af!
Reactie: Ik denk dat face to face contact zeker bijdraagt aan een hogere omzet. Je sluit veel sneller een deal, omdat het ook moeilijker is weg te gaan zonder duidelijke afspraak. Dit is bij videobellen makkelijker, met één druk op de knop is een onderhandeling beëindigd.
Reactie: Denk dat een soort roulatie systeem ook kan helpen. Dat je een werkplek kan boeken voor een bepaalde dag, mocht je echt fysiek met mensen in contact komen of willen spreken.
Reactie: Vermoeide ogen is veelgehoorde klacht. Niet gek ook gezien thuiswerkers de hele dag achter een scherm werken en vaak weinig buiten komen. Wat alles behalve gezond is voor de ogen.
Reactie: De technische sector is een prima plek om in te werken. Ik vind het dan ook jammer dat er weinig vrouwen werkzaam zijn in deze sector. Hopelijk kan de sector met initiatieven komen om deze sector aantrekkelijker te maken voor vrouwen.
Reactie: Begrijpelijk gezien de huidige situatie. Corona is niet iets waar wij snel vanaf gaan komen, wellicht wel nooit. Gelukkig kunnen wij ruim voldoende afstand houden op kantoor en werken het liefst samen aan leuke projecten!
Reactie: Je merkt op alle vlakken van de economie dat de komst van de technologie veel heeft verandert. Ook de relatie met tussen klant en aanbieder. De klant heeft zelf al veel vooronderzoek kunnen doen, en verwacht dus veel meer van de aanbieder. Dus niet alleen de manier waarop gewerkt wordt, maar ook de manier van verkopen is flink aan het veranderen. Het is interessant wat de volgende verandering gaat zijn in onze economieën.
Reactie: Jammer dat veel bedrijven niet investeren in de buyers journey. Een klantrelatie opbouwen en de klant laten ervaren wat goede service is, geeft veel terug. Mond-op-mond reclame brengt nog altijd veel (loyale) klanten binnen.
Reactie: Het is een logisch dat met de komst van alle online tools, de klant zelf al veel meer weet en dat dus ook meer verwacht van de aanbieder. Je kunt je opstellen als een adviseur naar de klant toe. Een vertrouwelijke band te creëren, en dus tijd besteden aan het ontwikkelen van die band, in plaats van de offerte er meteen door te drukken. Verkopen van vroeger is niet de toekomst.