zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Twee derde consumenten blijft trouw aan dienstverlener

Arno   |    |  11 januari 2017
Reactie: Bedrijven hebben dus de grenzen opgezocht van hoe onpersoonlijk en efficiënt zij klantenservice kunnen maken.

Op zich wisten zij ook wel dat persoonlijke benadering beter werkt, ook wel te zien aan dat men voor acquisitie wel bereid was die persoonlijke benadering te gebruiken.

Maar naarmate er minder mensen zijn die niet opgegroeid zijn met internet, zal deze draai naar persoonlijk contact wel weer afnemen
 

Een op de negen verlaat liefst morgen nog huidige werkgever

marjoke hinnen   |    |  11 januari 2017
Reactie: Autonoom gemotiveerde mensen zijn gelukkiger, presteren beter en zijn aantoonbaar minder vaak ziek. Waarom dan niet sturen op het verhogen van de autonome motivatie?
Kost niets; levert slechts een heleboel op.
 

Waarom je niets moet willen onthouden

John   |    |  10 januari 2017
Reactie: Dag allen, dank voor jullie bijdragen en aanvullingen!
@Ton: in zekere zin; werknemers uit de zorg, het onderwijs en het publieke domein gaan gebukt onder 'alles dat moet'. Met hen breng ik in kaart (lijstjes) wat dat dan precies is. Idd, lange lijsten en stress. Met de sleutelvragen 'wat hiervan is jouw verantwoordelijkheid' of 'wat draagt bij aan jouw doelstellingen' verdwijnt vaak meer dan de helft van het lijstje, én van de stress.
 

Een op de negen verlaat liefst morgen nog huidige werkgever

Ad de Beer   |    |  10 januari 2017
Reactie: Nadat vorige week Metro aangaf dat maar liefst 35% actief op zoek is naar een andere baan, opnieuw een onderzoek dat laat zien dat organisaties wel roepen duurzaam personeelmanagement te hebben, maar toch druk zijn met het wegjagen, of zelfs wegpesten van personeel.
Dat hierdoor jaarlijks miljarden worden verspilt schijnt bijna niemand te deren.
Terwijl met goed personeelmanagement medewerkers makkelijk geboeid en gebonden kunnen worden aan de organisatie.
Reacties op het artikel in de Metro op Linkedin laten zien dat veel van de managers nog in de ontkenningsfase zitten. de kwaliteit van de onderzoeken wordt ij twijfel getrokken, er wordt met vingers naar de mensen gewezen, ze moeten zelf maar zorgen tevreden te zijn.
Wanneer slaat dit om is de vraag die mij al decennia lang bezig houdt, temeer daar ik bij mijn afstuderen in 1989 al constateerde dat 70% van de werkende beroepsbevolking niet echt blij was met het takenpakket
En dan te weten dat met een investering van ca 250 euro per medewerker veel verloop kan worden voorkomen en dus miljoenen kan worden verdiend!
 

Chinees bestuursmodel wint terrein

Harry Heijligers   |    |  9 januari 2017
Reactie: Interessant om te lezen dat dit het Chinese model genoemd wordt Dat autoritair leiderschap wel degelijk met succes kan worden toegepast, heb ik beschreven in de Praktijkgids Autoritair Leiderschap. Deze is hier gratis te downloaden.
 

Vijf innovaties die uw leven binnen vijf jaar zullen veranderen

Ruben   |    |  9 januari 2017
Reactie: Interessante ontwikkelingen. Alhoewel we in Nederland aardig voorop lopen, steeds meer mensen hebben bijvoorbeeld een slimme thermostaat. Staat IoT nog in de kinderschoenen.
Steeds meer apparaten zijn, met of zonder kabel, verbonden met het internet. Om energie te besparen of het ons gemakkelijk te maken. Of natuurlijk voor onze veiligheid zoals het voorspellen van onze geestelijke gezondheid of het kijken door mist. Ik ben benieuwd of we deze ontwikkelingen inderdaad binnen 5 jaar zullen zien.
 

Waarom je niets moet willen onthouden

A.G.Th.   |    |  9 januari 2017
Reactie: Het is vooral belangrijk dat je al die lijstjes ook verwerkt, anders heeft het nog niet heel erg veel zin.
Een goede planning (wat alles met je to-do lijstjes te maken heeft) is vooral essentieel.
Ik gebruik hiervoor de RDA planningsmethode, die zich richt op planning van je leven (dus al je taken privé en zakelijk) en niet allen op planning van tijd.

Antoinette

 

Experiment zesurige werkdag niet geslaagd

Alexandra   |    |  7 januari 2017
Reactie: Dan heb ik toch iets meer uitleg nodig.. dus de kosten wegen niet op tegen het kwaliteit die gewaarborgd kon worden?
 

Hoogbegaafdheid kan obstakel zijn in carrière

Dennis   |    |  6 januari 2017
Reactie: Ik denk dat het bij hoogbegaafden al eerder fout gaat.
Op de basisschool treedt al verveling op en ook meer moeite sociale contacten te maken (niet altijd overigens), maar dat alles werkt in de hand dat er later eventueel problemen gaan komen.

Maar zoals het artikel al benadrukt, bij goed 'gebruik' zeer waardevol op de werkvloer.
 

Vijf innovaties die uw leven binnen vijf jaar zullen veranderen

Dennis   |    |  6 januari 2017
Reactie: 'Nanotechnologie laat ons weten dat we ziek worden voordat we de symptomen ervaren'

Als niet kenner van de mogelijkheden van nanotechnologie, vraag ik me af wat hier precies onder ziektes valt.

Hebben we het alleen over griepjes en dergelijke of ook over meer serieuze zaken als kanker?

Zo ja, neem ik aan dat de wetenschap hier hard op inzet en dat genezing van dit soort ziektes snel dichterbij zal brengen.
 

Hoeveel fooi geven Nederlanders in de taxi?

Ben   |    |  4 januari 2017
Reactie: Paar ritten op rekening gereden voor taxi 2 airport maar moet nog zoeken naar me fooi !
Misschien is de fooi bij taxi 2 airport binnen gekomen.
 

Gebrek doorgroeimogelijkheden grootste reden van ontslag

Henk   |    |  2 januari 2017
Reactie: Kenmerk van veel jongeren (om het daar even bij te houden) is dat men in no time niet gehinderd door kennis of vaardigheden ''de top'' wil halen. Dit vanuit een overdreven eigen beeld waarbij sommigen zichzelf wel heel erg speciaal vinden.
Moet je die hoofden zien als je ze (super netjes) met beide benen op de grond zet.
 

Waarom je niets moet willen onthouden

Edward   |    |  2 januari 2017
Reactie: Google Keep, Trello enzovoort ... alles geprobeerd .. ik weet werkelijk alles van OneNote (goed in te passen in MS Office) ... maar na jaren prutsen is mijn conclusie... Evernote steekt toch ver boven alle andere opties uit!
 

Waarom je niets moet willen onthouden

Christiaan Enter   |    |  2 januari 2017
Reactie: @Stijn en andere geïnteresseerden:
> Trello voor de takenlijstjes
> Google Keep voor notities

Beiden werken uit de kunst op desktop, laptop, tablet en smartphone (zelfs op die iPhone ;-) en zijn naadloos in jouw werkmethode inpasbaar!
 
< vorige 140 141 142 143 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10