zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Nederlanders productiever na kop koffie

Dennis   |    |  7 april 2017
Reactie: Ik vraag me af in hoeverre mensen kunnen beoordelen of ze productiever dan anders.
Zeker ook in ogenschouw nemende dat ze waarschijnlijk niet precies weten wanneer de cafeïne effect heeft.

Gevalletje gerelateerd aan cognitieve dissonantie denk ik
 

Werknemer niet bang dat robot zijn baan inpikt

Dennis   |    |  7 april 2017
Reactie: Zijn het dan vooral de mensen die al geen baan hebben en moeten vissen in de vijver waar robotisering een grotere aandeel heeft, die zich zorgen maken?

Anders klopt de theorie dat dit vooral de kiezers van de PVV en eventueel SP zijn niet meer?
 

Nederlandse werknemers minder gestresst dan die in buurlanden

Dennis   |    |  7 april 2017
Reactie: Op zich een logisch verhaal, maar vergeet dit onderzoek niet dat wij wereldkampioen part-time werken zijn?

Dat lijkt me ook stressverlagend werken.
 

MKB onderschat juridische risico’s

D   |    |  5 april 2017
Reactie: Dit artikel spreekt volledig de waarheid. Het is nu al een paar jaar later maar dit onderwerp speelt nog steeds. Veel ondernemers beginnen te laat met het opstellen van juridische documenten. Ze bedenken dit pas wanneer het al te laat is en wanneer de risico's werkelijkheid zijn geworden. Ik kan het niet genoeg benadrukken dat je al je juridische zaken op orde moet hebben! Veel ondernemers vinden het allemaal te duur. Daar hebben we bij VeiligDoen iets op bedacht! Nu kan iedereen gebruik maken van onze gratis scan en advies. Je vult een aantal gegevens in en op basis hiervan geven wij jou een vrijblijvend advies over hoe je nog veiliger kunt ondernemen en welke juridische documenten jij het best kunt gebruiken!

 

Rabobank lanceert site ikgastarten.nl

VeiligDoen   |    |  5 april 2017
Reactie: Deze website is echt heel goed voor starters! Je kunt veel informatie over vrijwel alle onderwerpen vinden waar starters mee te maken hebben. Toch moet ik wel benadrukken dat er weinig informatie te vinden is over alle juridische onderdelen waar starters mee te maken krijgen. Zo worden onderwerpen als algemene voorwaarden en contracten kort beschreven en wordt er niet diep genoeg op de informatie ingegaan. Ik zou dan ook willen aanraden om voor deze informatie naar een juridische website te gaan! De meeste zijn ook gespecialiseerd in starters en hen behoeften.
 

Help, ik ben voor mijzelf begonnen

VeiligDoen   |    |  5 april 2017
Reactie: Wij, bij VeiligDoen, ondervinden vaak dat starters aan veel dezelfde dingen denken: een product, een website en een locatie. Deze zijn allemaal erg belangrijk en zijn ook vaak de leukere dingen om uit te zoeken. Toch zijn er ook minder leuke aspecten waar starters beter op tijd mee kunnen beginnen. Deze aspecten zijn juridische aspecten zoals algemene voorwaarden en contracten. het is beter om goed voor bereid te zijn en al je juridische zaakjes goed op orde te hebben voor dat je überhaupt begint met ondernemen. Hierdoor voorkom je veel onnodige risico's!
 

De drie beste manieren om met lastige klanten om te gaan

D   |    |  5 april 2017
Reactie: Wanneer je er voor kiest om klanten te 'leaven' dan is het belangrijk dat het goed onderbouwd is! Zo kun je er voor kiezen om al jouw klanten de algemene voorwaarden te laten ondertekenen. Dit is overigens best gebruikelijk. In deze voorwaarden kun je een bepaling laten opnemen dat er of alleen voor jouw partij, of voor beide partijen, de mogelijkheid is om de samenwerking te verbreken. Wanneer je dit laat opnemen dan kun je de klanten in elk geval 'leaven' zonder juridisch gedoe! Anders verlaat je de klant en heb je misschien minder omzet en je veroorzaakt flink wat juridisch gedoe. Wanneer deze bepaling in de voorwaarden laat opnemen dan heb je in elk geval één probleem minder!
 

U of jij?

D   |    |  5 april 2017
Reactie: Voor mij persoonlijk is het heel verschillend wat je gebruikt. Het is gebruikelijk dat je mensen met 'u' benoemd wanneer je ze niet kent, dit doe ik voornamelijk in mijn privé leven. Toch is het binnen mijn zakelijke leven gebruikelijker om mensen aan te spreken met 'jij'. Dit komt omdat er binnen het juridische kantoor waar ik werk een erg informele sfeer is en wij dit ook naar onze klanten uitstralen. Hierom gebruiken wij vrijwel altijd 'je' of 'jij' ook in de mailtjes en in de telefoongesprekken die wij voeren.

Ik denk dan ook dat het gebruik van 'jij' of 'u' verschilt of hoe je opgevoed bent of wat het 'brand' van jouw bedrijf is, wat je wilt uitstralen.
 

MKB gaat juridisch adviseur uit de weg

D   |    |  5 april 2017
Reactie: Vooral het punt van het opstellen van documenten klopt helemaal!

Ik werk bij een juridisch kantoor en we kunnen onze klanten er niet genoeg op benadrukken dat je zoveel juridische problemen kunt voorkomen wanneer je goede documenten hebt! De grootste tip is dan ook echt dat je zorgt dat je documenten juridisch goed in elkaar zitten. Laat ze dan bij voorkeur ook opstellen door een jurist of iemand die er verstand van heeft i.p.v. ze zelf in elkaar te plakken.
 

Kwart Nederlandse jongeren gaat backpacken

Reizenisfijn.nl   |    |  4 april 2017
Reactie: Niet alleen jongeren gaan steeds vaker backpacken. Ook 30+ers kiezen steeds vaker voor deze vorm van reizen.
 

Zakgeld nu, financieel vaardig later

Kinderbijslag2017.org   |    |  4 april 2017
Reactie: Goed artikel! ''Jong aangeleerd is oud goed gedaan''. Wij zien dat bepaalde ouders hun kind(eren) een handje helpen door (een gedeelte van) de kinderbijslag te sparen voor later. Zo krijgt hun kind een vliegende start voor bijvoorbeeld de bekostiging van zijn/haar studie.
 

Privacy op mobiele devices te grabbel

J de Vries   |    |  3 april 2017
Reactie: Het is goed dat er tegengas wordt gegeven aan de drang om encryptie zwak te maken, maar apps die alles van je willen weten zijn mijns inziens een groter privacy probleem. Daar helpt geen encryptie tegen.
 

Zo houdt u uw boodschap simpel, stupid!

Peter   |    |  3 april 2017
Reactie: Suggestie 7: Sla item 3 over? Uw lezers lezen de opsomming dan minstens 2 x?
 

Privacy op mobiele devices te grabbel

Jari   |    |  1 april 2017
Reactie: Er zou meer aandacht besteed moeten worden aan anti virus en privacy op mobiele telefoons...
 
< vorige 130 131 132 133 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10