Reactie: Ik vraag me af in hoeverre mensen kunnen beoordelen of ze productiever dan anders.
Zeker ook in ogenschouw nemende dat ze waarschijnlijk niet precies weten wanneer de cafeïne effect heeft.
Gevalletje gerelateerd aan cognitieve dissonantie denk ik
Reactie: Zijn het dan vooral de mensen die al geen baan hebben en moeten vissen in de vijver waar robotisering een grotere aandeel heeft, die zich zorgen maken?
Anders klopt de theorie dat dit vooral de kiezers van de PVV en eventueel SP zijn niet meer?
Reactie: Dit artikel spreekt volledig de waarheid. Het is nu al een paar jaar later maar dit onderwerp speelt nog steeds. Veel ondernemers beginnen te laat met het opstellen van juridische documenten. Ze bedenken dit pas wanneer het al te laat is en wanneer de risico's werkelijkheid zijn geworden. Ik kan het niet genoeg benadrukken dat je al je juridische zaken op orde moet hebben! Veel ondernemers vinden het allemaal te duur. Daar hebben we bij VeiligDoen iets op bedacht! Nu kan iedereen gebruik maken van onze gratis scan en advies. Je vult een aantal gegevens in en op basis hiervan geven wij jou een vrijblijvend advies over hoe je nog veiliger kunt ondernemen en welke juridische documenten jij het best kunt gebruiken!
Reactie: Deze website is echt heel goed voor starters! Je kunt veel informatie over vrijwel alle onderwerpen vinden waar starters mee te maken hebben. Toch moet ik wel benadrukken dat er weinig informatie te vinden is over alle juridische onderdelen waar starters mee te maken krijgen. Zo worden onderwerpen als algemene voorwaarden en contracten kort beschreven en wordt er niet diep genoeg op de informatie ingegaan. Ik zou dan ook willen aanraden om voor deze informatie naar een juridische website te gaan! De meeste zijn ook gespecialiseerd in starters en hen behoeften.
Reactie: Wij, bij VeiligDoen, ondervinden vaak dat starters aan veel dezelfde dingen denken: een product, een website en een locatie. Deze zijn allemaal erg belangrijk en zijn ook vaak de leukere dingen om uit te zoeken. Toch zijn er ook minder leuke aspecten waar starters beter op tijd mee kunnen beginnen. Deze aspecten zijn juridische aspecten zoals algemene voorwaarden en contracten. het is beter om goed voor bereid te zijn en al je juridische zaakjes goed op orde te hebben voor dat je überhaupt begint met ondernemen. Hierdoor voorkom je veel onnodige risico's!
Reactie: Wanneer je er voor kiest om klanten te 'leaven' dan is het belangrijk dat het goed onderbouwd is! Zo kun je er voor kiezen om al jouw klanten de algemene voorwaarden te laten ondertekenen. Dit is overigens best gebruikelijk. In deze voorwaarden kun je een bepaling laten opnemen dat er of alleen voor jouw partij, of voor beide partijen, de mogelijkheid is om de samenwerking te verbreken. Wanneer je dit laat opnemen dan kun je de klanten in elk geval 'leaven' zonder juridisch gedoe! Anders verlaat je de klant en heb je misschien minder omzet en je veroorzaakt flink wat juridisch gedoe. Wanneer deze bepaling in de voorwaarden laat opnemen dan heb je in elk geval één probleem minder!
Reactie: Voor mij persoonlijk is het heel verschillend wat je gebruikt. Het is gebruikelijk dat je mensen met 'u' benoemd wanneer je ze niet kent, dit doe ik voornamelijk in mijn privé leven. Toch is het binnen mijn zakelijke leven gebruikelijker om mensen aan te spreken met 'jij'. Dit komt omdat er binnen het juridische kantoor waar ik werk een erg informele sfeer is en wij dit ook naar onze klanten uitstralen. Hierom gebruiken wij vrijwel altijd 'je' of 'jij' ook in de mailtjes en in de telefoongesprekken die wij voeren.
Ik denk dan ook dat het gebruik van 'jij' of 'u' verschilt of hoe je opgevoed bent of wat het 'brand' van jouw bedrijf is, wat je wilt uitstralen.
Reactie: Vooral het punt van het opstellen van documenten klopt helemaal!
Ik werk bij een juridisch kantoor en we kunnen onze klanten er niet genoeg op benadrukken dat je zoveel juridische problemen kunt voorkomen wanneer je goede documenten hebt! De grootste tip is dan ook echt dat je zorgt dat je documenten juridisch goed in elkaar zitten. Laat ze dan bij voorkeur ook opstellen door een jurist of iemand die er verstand van heeft i.p.v. ze zelf in elkaar te plakken.
Reactie: Goed artikel! ''Jong aangeleerd is oud goed gedaan''. Wij zien dat bepaalde ouders hun kind(eren) een handje helpen door (een gedeelte van) de kinderbijslag te sparen voor later. Zo krijgt hun kind een vliegende start voor bijvoorbeeld de bekostiging van zijn/haar studie.
Reactie: Het is goed dat er tegengas wordt gegeven aan de drang om encryptie zwak te maken, maar apps die alles van je willen weten zijn mijns inziens een groter privacy probleem. Daar helpt geen encryptie tegen.