zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Tip: neem een sollicitant aan die een burn-out heeft gehad

Miriam   |    |  2 mei 2017
Reactie: Hallo Pieter,

het gaat ook niet dat ik het er niet mee eens bent dat werkgevers de mensen niet aan moeten nemen. Juist wel. Geef ze een positieve werkervaring! Maar over het feit dat ik eerder beschreef: niet iedereen krijgt tools mee en eens een burnout gekregen, dan ligt dat erg gevoelig.

Groet, Miriam
 

Medewerker wil merkambassadeur zijn; werkgevers is er niet klaar voor

anton   |    |  2 mei 2017
Reactie: Niet alleen medewerkers als merkambassadeur inzetten maar ook je klanten en leveranciers!
De menselijke organisatie maakt het verschil.
 

Tip: neem een sollicitant aan die een burn-out heeft gehad

Pieter   |    |  2 mei 2017
Reactie: Helaas is het zo dat nog teveel werkgevers voorzichtig zijn bij het aannemen van iemand die burn-out is geweest. Zo zijn banken ook voorzichtig met financieren als mensen eerder failliet zijn geweest. In US is het juist eerder een voordeel. Een ezel stoot zichzelf niet gemakkelijk aan dezelfde steen. Zo is het ook met burn-out. Het vereist voor veel werkgevers helaas nog omdenken. Ik vind dat jammer want uit ervaring weet ik dat de meeste mensen die ooit burn-out zijn geweest beter in hun kracht komen en veel van zichzelf hebben geleerd. Moeten we nu ook geen mensen meer aannemen omdat ze ooit tijdens een skivakantie hun been hebben gebroken omdat ze over hun grens zijn gegaan? Of eerder een auto ongeval hebben veroorzaakt waarbij ze letsel opliepen? Pff. Moeten we dan alleen nog mensen aannemen die met 100 km per uur op de snelweg rijden? Nooit gaan skiën, paardrijden, motorrijden, parachutespringen, fietsen en altijd braaf in het gelid lopen? Het is gewoon prettig als iemand zijn grenzen heeft leren kennen en dat is voor een werkgever nou eenmaal fijn meegenomen.
 

Tip: neem een sollicitant aan die een burn-out heeft gehad

G.H.   |    |  1 mei 2017
Reactie: Het lijkt mij ook veiliger om iemand aan te nemen zonder smetjes.

Als er toch gedoe komt wil ik niet graag uitleggen waarom ik niet iemand heb aangenomen zonder problemen.

 

Vernieuwen in een logge organisatie lukt niet. Wat nu?

Ellen   |    |  1 mei 2017
Reactie: Een vraag voor de vraagsteller. Hoe oud ben je en hoeveel andere organisaties heb je al meegemaakt?

Ik vermoed namelijk dat je nog redelijk jong bent en weinig andere organisaties gezien hebt.

Zelf ben ik namelijk ook ooit zo begonnen, botsend tegen de traagheid van organisaties die me aan hadden genomen als 'frisse wind'. Wat blijkt, het is in bijna alle organisaties zo. Zelfs als je hoger op de hiërarchische ladder komt, loop je tegen de traagheid van de organisaties aan. Het goede nieuws, het went. Je went aan de traagheid en leert er zelfs voordeel uit te halen.
Als je toch voor snelheid in verandering wilt gaan, zoek dan een jonge organisatie met voornamelijk jonge mensen.

Mocht ik me vergissen en je bent toch al wat meer ervaren, dan zit je echt op de verkeerde plek.

Succes!
 

Tip: neem een sollicitant aan die een burn-out heeft gehad

Ellen   |    |  1 mei 2017
Reactie: Wat een onzin blog.
Inderdaad, eens met Miriam en Herma.
En ook, net alsof dit een werkgever overhaalt.
Mijn ervaring is nog altijd dat je beter over je burn-out kunt zwijgen, omdat de meeste werkgevers dit als een zwakte zien en niet als een kracht.
 

Tip: neem een sollicitant aan die een burn-out heeft gehad

Herma Swijtink   |    |  1 mei 2017
Reactie: Ik sluit me aan bij aan Miriam; niet iedereen die een burnout heeft gehad heeft destijds tools aangereikt gekregen om een nieuwe burnout te voorkomen.Vaak is de aangeboden begeleiding uitsluitend gericht op herstel. Daarom is het voor werkgevers belangrijk een coach/psycholoog in te schakelen die de werknemer ondersteunt bij het ontwikkelen van nieuwe gewoontes en gedrag die een terugval voorkomen. Dat kost soms iets meer tijd en geld maar uiteindelijk wordt er veel bespaard, met name ook ellende bij de werknemer.
 

Tip: neem een sollicitant aan die een burn-out heeft gehad

Miriam   |    |  1 mei 2017
Reactie: Was het maar zo makkelijk om als je eenmaal een burnout hebt gehad je de volgende kunt voorkomen. Helaas krijgt niet iedereen de juiste tools mee. En grenzen stellen blijft lastig. Dus zo zwart wit is het helaas niet volgens mij.
 

'Lunch op werkvloer ondermaats'

Ad de Beer   |    |  28 april 2017
Reactie: Als ik de eerste zin lees, 60% wil gezond eten en ik zet dat af tegen onderzoek (5% is actief bezig met lifestyle) dan lijkt het weer eens een marketing stunt te zijn.
De andere uitkomsten staan ook haaks op andere onderzoeken. Dus hoe geloofwaardig is dit allemaal?
Ja P&O wil graag betuttelen, maar de werknemer zitten op andere dingen te wachtem
 

Samenwerking met MKB niet vanzelfsprekend, vooral niet voor universiteiten

M   |    |  27 april 2017
Reactie: Ik vind dit toch vreemd.
Ik snap best dat de werkwijze van wetenschappers niet altijd overeenkomt met die van bedrijven die gewoon geld moeten verdienen.
Maar studenten neerzetten die eventueel wat voor je kunnen betekenen en niet al teveel kosten, moet toch kunnen?

 

'Leidinggevende verantwoordelijk voor pesten op het werk'

Mike   |    |  27 april 2017
Reactie: Uiteraard Rinus,

Ik wil ook geen juridische verantwoordelijkheid bij de leidinggevende leggen.
Maar als CEO zou ik in zo'n geval wel de leidinggevende aanspreken op zijn verantwoordelijkheid.
 

'Lunch op werkvloer ondermaats'

M   |    |  27 april 2017
Reactie: Toch vreemd dat we juist in gezond eten op de werkvloer achterlopen.
Vergeleken met de meeste landen om ons heen zijn groente en fruit redelijk goedkoop.

Misschien als werknemers wat vaker aangeven gezonder eten te willen dat er sneller wat verandert
 

'Leidinggevende verantwoordelijk voor pesten op het werk'

Rinus (Pestbriefje) Rodenburg   |    |  26 april 2017
Reactie: Beste Mike,

Als de pester vindt dat iemand anders (mede) aansprakelijk is dan heeft hij/zij het recht om de schade (deels) bij die persoon te verhalen. Maar bedenk dat gedeelde aansprakelijkheid géén verminderde aansprakelijkheid is. D.w.z. de dader betaalt de volledige schade o.g.v. de wet.
Als je pesten wilt stoppen dan moet je de pester pakken en niet de leidinggevende want anders breng je je eigen positie in gevaar. Dit is de voornaamste reden waarom pesten zo'n probleem is. Vergelijk dit maar met de puinhoop die je krijgt als de baas de bekeuringen gaat betalen.
 

'Leidinggevende verantwoordelijk voor pesten op het werk'

Rinus (Pestbriefje) Rodenburg   |    |  26 april 2017
Reactie: Beste Mike,

Als de pester vindt dat iemand anders (mede) aansprakelijk is dan heeft hij/zij het recht om de schade (deels) bij die persoon te verhalen. Maar bedenk dat gedeelde aansprakelijkheid géén verminderde aansprakelijkheid is. D.w.z. de dader betaalt de volledige schade o.g.v. de wet.
Als je pesten wilt stoppen dan moet je de pester pakken en niet de leidinggevende want anders breng je je eigen positie in gevaar. Dit is de voornaamste reden waarom pesten zo'n probleem is. Vergelijk dit maar met de puinhoop die je krijgt als de baas de bekeuringen gaat betalen.
 
< vorige 126 127 128 129 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10