Reactie: Vodafone heeft vaker van dit soort interessante alternatieven. Ze organiseren ook jaarlijks het Mobilewidgetcamp wat ook interessant is om te volgen. Daar kunnen apps en widgets ontwikkeld worden voor de mobiele markt.
Reactie: Het is niet gek dat mensen zelf de verantwoordelijk nemen over hun privacy.
We vinden het overigens ook van de gekken dat de overheid de zorgen die onder andere amnesty international, de autoriteit persoonsgegevens, Bits of Freedom en andere betrouwbare partijen hebben geuit niet serieus nemen.
Reactie: Het WPA2 wifi-lek dat gisteren wereldkundig is gemaakt zal voor veel bedrijven voor nog meer kwetsbaarheden zorgen. Inherent aan het feit dat nu de hele wereld weet hoe kwetsbaar 'beveiligde' wifi-netwerken zijn, zullen bedrijven er zo snel mogelijk bij moeten zijn hun systemen te updaten en hun dataverkeer te vergrendelen (door bijv. een professioneel VPN-netwerk op te zetten). Maar je zal zien dat veel bedrijven met deze nieuwe bedreiging (van vrij grote omvang) de komende tijd steken zullen laten vallen. Er heerst een bepaalde laxheid, een mentaliteit van ''het zal wel meevallen'' of ''het zal mijn tijd wel duren'', bij sommige organisaties. Dat is me tijdens mijn werk al vaker opgevallen. Ik vind het ook niet gek dat relatief veel bedrijven uiteindelijk slachtoffer worden van een cyberaanval, zoals in het artikel omschreven.
Reactie: Engineers zijn vaak onmisbare technici in/van een bedrijf.
In hun vakgebied zijn zij vaak eenlingen die alles op hun eigen manier oplossen, en daar ligt ook vaak het probleem ten grondslag.
Zij zijn daardoor niet gewend om communicatief verantwoording af te leggen, laat staan te communiceren.
Een bedrijf dat aandacht geeft aan haar klanten, zorgt ervoor dat elke engineer ook hierin een goede opleiding krijgt.
Reactie: Er is best al wel het een en ander bekend vanuit de gedragsethiek hoek over wat (on)ethisch gedrag drijft. Dat prestatie druk bepalend is, maar ook sociale druk. En ook leiderschap, en ook cultuur etc etc. Ethische keuzes maken vergroot ook zeker de prestaties. Het is niet altijd een spanningsveld. Wat ik belangrijk vind, is dat mensen zelf nadenken over waar hun ethische grenzen liggen en die continue blijven onderzoeken en dat er een veilige sfeer is waarbij je elkaar mag challengen. Dat we dat moeilijk vinden om elkaar erop aan te spreken, laat onderzoek ook zien. En dat is begrijpelijk, want het is niet leuk om iemand te vertellen dat je zijn/haar gedrag niet ethisch vindt. Je legt jouw norm op die van een ander.
Reactie: Mannen hebben ook belang bij het feit dat vrouwen beter gewaardeerd worden. Het blijkt namelijk dat bij beroepsgroepen die feminiseren, de salarissen afnemen, dus ook uiteindelijk die van mannen. De huisarts is hier een goed voorbeeld van.
In de praktijk zie ik dat vrouwen minder dan mannen achter hun waardering aangaan. De aanname dat je vanzelf krijgt waar je recht op hebt is onjuist. Neem in CAO's een toetsingscommissie op die de salarissen vergelijkt op basis van functie, dienstjaren en beoordelingen. Maakt een bedrijf ook aantrekkelijker voor vrouwen, waardoor HR uit meer en mogelijk ook betere kandidaten van kiezen.
Reactie: Bedankt voor het delen Asha! Informatief artikel waar velen van kunnen leren, deze site geeft mij veel nieuwe inzichten die ik in de organisatie kan toepassen.
Reactie: Was eens beschouwd als de beste app die ik had. Maar nu gaat het alleen om parkeren. Er is geen manier om het daadwerkelijk te laten draaien, het laat me alleen maar voorbij rijden en ga niet langs het openingsscherm. Het is volledig reageerbaar, er is geen knop voor het starten van een reis en het doet het niet automatisch. Niet een goede verandering om in een betaalde app te hebben. Het is ook begonnen met een pop-up over het feit dat de lijn te lang is en opvallend is totdat het gevoed wordt, wat er ooit over gaat. Ik zal vrolijk dit een 5 -sterren geven, wanneer het weer bruikbaar wordt, omdat het een geweldige app is wanneer het werkt.
Reactie: Ik volg de uiteenzetting helemaal.
We zijn bij een bedrijf waar ik vroeger werkte een klant kwijtgespeeld omdat een (technisch perfecte) uiteenzetting waarom iets niet kon, door onze engineers met onvoldoende empathie aan een klant is gecommuniceerd.
We mogen niet vergeten dat de technische mensen van de klant ook ''klant'' zijn, en naast rationele ook alle ''menselijke'' kenmerken hebben.
Reactie: Waarom is het belangrijk om de engineers relationele vaardigheden aan te leren?
Laat vakmensen het werk doen waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden. Zet engineers in om te engineren en zet weer andere vakmensen (bv marketing en sales) in op de communicatie met de klant. Probeer niet het schaap met 5 poten te willen en te maken, maar zet mensen in waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden. Als ze dingen moeten gaan doen waar ze niet goed in zijn (en niet leuk vinden), kost dat (veel) extra energie en die extra energie kan niet meer in hun normale werk gestoken worden.
Reactie: Interessante trend. Is het niet duurder om voor kortere tijd een auto te leasen? En hoeveel kan het iemand schelen als diegene zijn/haar lease contract verlengt?