zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Kwart jongeren raakt gedemotiveerd als ze geen kerstpakket krijgen

Tal Daniel   |    |  17 december 2017
Reactie: Interessant. Een kerstcadeau is inderdaad een goede manier om waardering te tonen aan je werknemers. Maar het is al helemaal mooi als je de visie van je bedrijf kwijt kan in een kerstcadeau. Dus iets geven waar je bedrijf achter staat.
 

Kwart jongeren raakt gedemotiveerd als ze geen kerstpakket krijgen

Nancy   |    |  15 december 2017
Reactie: Ik krijg ook geen kerstpakket omdat ze zeggen je zit niet in de cliënten raad van sherpa iedereen verdiend het toch kerstpakket MET hapjes dr in
 

Baan voldoet vaak niet aan verwachtingen

John   |    |  15 december 2017
Reactie: Opnieuw blijkt maar weer dat werkplezier en loyaliteit (net als overigens alle écht relevante zaken in het leven) niet te koop zijn. Voor management financieel en budgettair gezien natuurlijk een prettig gegeven.
 

Van stress naar ontspannen werken in 2018...Zet je wens om in concrete daden!

Noah Joy   |    |  14 december 2017
Reactie: Ik deel je mening. Goede inspiratie om het juiste te doen, daar wordt de wereld beter van. Ik ga mijn goede voornemens omzetten in daden. Dank je Wout.
 

HR-manager kan burn-out helpen voorkomen

Tal Daniel   |    |  13 december 2017
Reactie: Heel goed artikel! Volledig mee eens dat smartphones een groot aandeel hebben in extra werkstress. Heb daarom ook al mijn werkapps verwijderd van mijn telefoon, scheelt al een hoop.
 

HR-manager kan burn-out helpen voorkomen

Ellen   |    |  13 december 2017
Reactie: @Ad, goede aanvulling. Al vind ik wel dat PZ de bal eens op mag pakken en haar verantwoordelijkheid mag nemen.
Of die hele afdeling moet opgedoekt worden, is misschien nog wel het beste.
 

Goede vragen stellen is een kunst

  |    |  13 december 2017
Reactie: Het is gewoon een geweldig artikel! Bedankt, Michel
 

HR-manager kan burn-out helpen voorkomen

Ad de Beer   |    |  13 december 2017
Reactie: opnieuw een advies dat nergens op slaat. Steeds maar weer wil P&O (ik kan het echt geen HRM noemen) bepalen hoe mensen moeten leven, ''gezondheidsadvies'' en dat terwijl juist P&O door haar gedrag en rituelen veelal de oorzaak is van burnout.
Stop met het aanpassen van mensen aan functies, stop met die verplichte gesprekken net voor de kerst en de vakantie.
Ga werk aanpassen aan de medewerkers, want stress wordt maar al te vaak veroorzaakt door het opleggen van taken die niet passen bij het competentieprofiel van mensen en dat is dé manier om mensen in een burn-out te jagen.
En vooral, stop met het inhuren van de traditionele bureaus die ook niet los kunnen komen van de P&O paradigma's van zorg en betutteling.
 

Vrouwen besluiten vóór hun zestiende dat ze niet in cybersecurity willen werken

Edwin | TimeTick Urenregistratie Software   |    |  12 december 2017
Reactie: Dit kan natuurlijk veel verder getrokken worden. Over het algemeen worden banen waarbij omgegaan wordt met programmeurs toch al niet erg ''sexy'' gevonden. Ik denk wel dat dit onderzoek de vinger op de zere plek legt: er zijn weinig vrouwen geïnteresseerd in een dergelijke loopbaan.

Een vriendin van mij, met een cultuurmaatschappelijke achtergrond, is begonnen in een ICT-bedrijf en is in een paar jaar tijd gigantisch opgeklommen. Zij blinkt dan ook wel uit in de ''soft skills'' waarover in het artikel gesproken wordt. De organisatie heeft daar heel veel baat bij, anders zou het haar niet zo goed af gaan in haar carrière.

Daaruit blijkt ook dat mensen met een ander interesseveld juist een hele goede impuls kunnen geven aan een bedrijf. En die interesse voor ICT of cybersecurity komt dan later vanzelf, omdat het geen ver-van-mijn-bedshow meer is.

Een terechte constatering is dat het niet per se aan de werkgever ligt maar ook aan de (potentiële) werkne(e)m(st)er. Als de interesse er niet ligt, komen ze ook niet solliciteren.
 

Goede vragen stellen is een kunst

Michel   |    |  12 december 2017
Reactie: Beste Sam,
Van harte bedankt voor je compliment! Ik had de bron van het onderzoek er uiteraard bij moeten vermelden. Dat was het onderzoek van Neil Rackham (project Sigma), dat zijn weerslag kreeg ik de bekende SPIN verkoopmethodiek. Je vindt veel meer gegevens in het boek: SPIN verkooptechniek => https://goo.gl/S1dWhT
 

Cybersecurity-blunders van derden vormen grootste kostenpost

VoIP van WeCloudit   |    |  12 december 2017
Reactie: Een simpel anti-virus pakketje volstaat al lang niet meer. Een firewall en dataversleuteling zijn minimale zaken die het MKB moet implementeren. Daar komt ook bij dat de cloud niet meer weg te denken is en men goed moet overwegen welke dienstverleners daarvoor wordt aangenomen. Niet iedere dienstverlener heeft evengoed haar (beveiligings-)zaakjes op orde.
 

Goede vragen stellen is een kunst

Sam   |    |  12 december 2017
Reactie: Leuk overzicht van goede basistips! En mooi bedacht: inhaakvragen (ga ik opnemen in ons overzicht met soorten vragen). Maar waar ik wel benieuwd naar ben: welk onderzoek van 35.000 verkoopgesprekken wordt precies bedoeld?
 

Consultants laten miljoenen aan omzet liggen

Urenregistratie software   |    |  11 december 2017
Reactie: Het is belangrijk om in de urenregistratie software genoeg uursoorten te hebben, op die manier ontstaat er ook geen twijfel over onder welke categorie uren geboekt worden. Een keer een halfuur vergaderen kan geen kwaad, als dat betekent dat er duidelijke afspraken zijn en een logische onderverdeling kan worden gemaakt. Dan kun je veel meer van de ''verloren uren'' terugvinden en veel effectiever handelen. Vaak worden uren wel nuttig besteed, maar weet niemand waaraan en waarom.
 

Mobiele professionals steeds meer verslaafd aan Wi-Fi

Internet en TV   |    |  11 december 2017
Reactie: Tegenwoordig worden de internet verbindingen toch steeds beter. Met 5G op komst zal dit probleem binnenkort wel verleden tijd zijn.
 
< vorige 103 104 105 106 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10