Ben al ruim 25 jaar directeur en later DGA van m.i. zeer dynamische bedrijven. Maar ben, op 1 crisis na, nog nooit gebeld tijdens m'n vakantie. Wil trouwens ook niet dat m'n medewerkers tijdens die van hen gebeld moeten worden.
Als ze het niet kunnen als ik er niet ben, kunnen ze het ook niet als ik er wel ben. Dus weg met die vangnetconstructies - het zorgt alleen maar voor slappen knieën.
Marion
|
|
1
-
05
-
2007
|
15
:
44
uur
Ik ben het helemaal met Hr. Elshout eens.
Het is voor het personeel prettig om te weten dat je bereikbaar bent. In de praktijk blijkt echter dat ze te trots zullen zijn om van de moglijkheid gebruik te maken. Mensen worden ineens razend creatief en initiatiefrijk als ze weten dat ze er in feite alleen voorstaan. Problemen worden opgelost meestal vóórdat ze daadwerkelijk ontstaan. Met als gevolg tevreden klanten, tevreden medewerkers die, als je terugkomt van vakantie, reuze trots zijn op hun prestatie.
Toch moet ik zeggen dat ze me één keer een sms hebben gezonden tijdens mijn vakantie.
Ze konden het niet laten om me te laten weten dat ze die grote order hadden binnengesleept. Kijk en dat droeg dan ook weer bij aan mijn vakantievreugde.
mevrouw g hofsink
|
|
1
-
05
-
2007
|
23
:
47
uur
Geweldig deze reacties. Zelf werk ik als coach/trainer en bovenstaande laat zien dat dit managers zijn die uitgaan van de kwaliteiten van de medewerkers. Loslaten is moeilijker dan vasthouden! Pas wanneer de medewerker de ruimte krijgt om na te denken, analyseren en oplossingen mag bedenken....merkt deze hoe leuk dit eigenlijk is.
Marion
|
|
2
-
05
-
2007
|
10
:
40
uur
Iemand die succesvol een bedrijf wil leiden moet zich bewust zijn van de kwaliteiten van zijn medewerk(st)ers. Deze kwaliteiten zijn immers ook heel belangrijk als wij als bedrijf mensen voor een vacature screenen. Vervolgens zou je dan geen gebruik maken van deze kwaliteiten? Natuurlijk wel. Het is een killer voor elke creativiteit als je je medewerk(st)ers niet alle initiatieven laat ontplooien die zij zelf aandragen. Het opent dikwijls nieuwe wegen binnen de organisatie. Een enkele keer zal je op je schreden terug moeten keren als een nieuwe aanpak niet werkt. Maar het is uitzonderlijk. Een nieuw initiatief, een nieuwe aanpak zal door de desbetreffende met elan, energie en veel plezier geïntroduceerd worden. Alleen al die werkhouding opent de weg naar succes.
Als wij, als directeur, altijd maar torenhoog boven de medewerk(st)ers blijven staan, ons eigen gebiedje afschermen en vooral veel informatie voor onszelf houden, kunnen wij nooit op vakantie. Zelf af en toe een snipperdag zou dan al kunnen leiden tot een infarct van het hele bedrijf. Gelukkig zijn bij ons alle opties open en hebben we elke dag veel plezier met elkaar. Er wordt dagelijks erg veel gelachen en erg hard gewerkt. Het personeelsverloop is bij ons 'nul'.
heer F.W. Enk
|
|
2
-
05
-
2007
|
21
:
33
uur
Helemaal eens net marion. Het is niet alleen voor de medewerkers plazierig, maar ik ben er ook vrij ongtspannen bij. Ik weet dat de medewerkers mij bijna nooit bellen, tenzij er een echt probleem is. Het werkt daardoor voor de mensen ook veel ontspannender. . ze vinden het toch vervelend wanneer er erg lang gezocht moet worden of dat er even ruggespraak wordt gehouden. Ik doe dat trouwens wel op mijn momenten.
heer Edward Schrijvers
|
|
2
-
05
-
2007
|
21
:
45
uur
De zelfstandigheid van werknemers wordt gestimuleerd op het moment dat je even niet bereikbaar bent. Niemand is onmisbaar tegenwoordig, en creativiteit zit in de mens. Je moet natuurlijk niet bang zijn deze creativiteit te geven en ook te stimuleren. Ik zelf ben niet bereikbaar op vakantie. Mijn plaatsvervanger heeft nog nooit problemen laten liggen voor mij bij terugkomst. Lekker idee toch?