als je jezelf wilt onderscheiden dan moet je zeker geen a6 nemen. Dat is de Skoda onder de directeuren en die je toch wel te veel.
Ik ga voor Italiaanse stijl: Lancia of Alfa
Ton
|
|
25
-
09
-
2006
|
15
:
18
uur
Mercedes, dik, mooi en degelijk, puur uitstraling en kwaliteit. Hoe dikker hoe beter! Wie sponsort mij weer een nieuwe voor deze reclame????
Italiaanse stijl, inderdaad mooie auto's maar kwalitatief heb ik er nog een erfenis in mijn achterhoofd waar mijn tenen van gaan krullen. Het lijkt dat de Italianen een inhaalslag hebben gemaakt dat wel. Tja, ik zit in de automotive en als er in de automotive Mercedes wordt geroepen dan schrikt de kwaliteitsdienst wakker en moet alles perfect zijn, moet er extra kritisch gecontroleerd worden op kwaliteit en gaat alles met maar eniszins twijffel naar een andere afnemer of in de schrootbak.
Uiteindelijk merk je dat in de kwaliteit en de goede naam die een merk heeft en natuurlijk zie je het terug in de inruilprijs.
Toyota is ook zo'n merk, de Lexus zal denk ik ook kwalitatief zeer hoog staan. Net als bij BMW, Audi en Volkswagen. Mercedes spant echter de kroon.
Skoda is al een hele tijd Volkswagen, nog geen Mercedes, BMW of Audi maar wel een mooie en ik denk degelijke auto. Maar net geen directieauto, net als Alfa en de Volkswagen. Dan ga je toch zeker voor de Lancia.
De show steel je pas met een Maybach maar dat trekt natuurlijk weer veel bekijks. Je rijdt en valt dan op als een Dagobert Duck en daar zit natuurlijk ook niet iedereen op te wachten.
mevrouw N.M. Lam
|
|
25
-
09
-
2006
|
16
:
45
uur
Wat een non-item deze poll!
heer RCH Labohm
|
|
25
-
09
-
2006
|
17
:
26
uur
Ik ga zelf toch liever voor de audi A6. De Audi heeft net dat beetje meer klasse dan de Mercedes. Volvo is een fantastische auto maar zal nooit een directiewagen worden, en de BMW is gewoon te stoer voor dergelijke activiteiten.
heer HFF Ven
|
|
25
-
09
-
2006
|
20
:
33
uur
Ten eerste Mercedes is voor taxi bedrijven! Ten tweede deze poll is inderdaad een non-item! Ten derde ik rij zelf Range Rover supercharger. Een echte directie auto moet gewoon duur zijn.
Jan Maasland
|
|
25
-
09
-
2006
|
21
:
38
uur
De Jaguar XJ, verreweg de stijlvolste directiewagen. Indien je een chauffeur hebt, dan wel de verlengde versie natuurlijk.
Martin Bloom
|
|
25
-
09
-
2006
|
22
:
26
uur
Tjah, als autoliefhebber weet ik dat rationeel gezien, de a6 de beste is, maar ja..
Je kan ook eens gaan voor een Lexus IS/GS of een Hyundai Sonata/Grandeur, natuurlijk is er ook nog de Skoda Octavia Rs. Voor de prijs van een Golf Gti een bak meer auto en beslist meer aantrekkelijk, samen met de Lexussen, dan al die andere saaie zaken sedans.
heer J.G. Groeneveld
|
|
25
-
09
-
2006
|
22
:
55
uur
Je moet gewoon in de auto gaan rijden die je gewoon lekker rijdt.
Ik vind het gewoon triest als je een 'dikke' auto rijd om "de show te stelen"
of uit wil stralen dat een directie(lid) ECHTWEL het meeste geld heeft van alle personeelsleden.
("Een echte directie auto moet gewoon duur zijn.")
Hier is de puur hollandse term wel van toepassing; 'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'. Waarom zou je indruk WILLEN maken op je collega's? Als je geen positieve indruk kunt maken met je gedrag (daarmee bedoel ik collegiaal een relatie opbouwen) dan denk ik dat je eerst op dit gebied te raden moet gaan bij jezelf.. als je een goede relatie hebt met je collega's (en je je dus niet hoeft te bewijzen) is vervolgens iedere auto geschikt als directiecar..
ton.bosma@home.nl
|
|
26
-
09
-
2006
|
01
:
45
uur
Het gaat ook om de uitstraling van het bedrijf. Hoe vreemd het ook mag klinken voor vele nuchteren; het merk auto, de status van de auto en dus de kostprijs worden door velen geasocieerd met de betrouwbaarheid en de macht van een persoon en het bedrijf. Het gaat hier dus meer om de uitstraling naar de klant enz. dan indruk maken op je collega's. Volgens mij heeft een goede relatie opbouwen met je collega's niks te doen met een dikke auto rijden. Beide zaken kunnen goed samen gaan. Je zou dan de discussie net zo goed kunnen hebben over dure folders, bureau's en gebouwen. Je straalt daarmee ook kwaliteit en betrouwbaarheid uit en je kunt daarbij ook een prima relatie met iedereen opbouwen. De klant betaalt meestal voor het mooie bureau, de auto en de mooie glossy folders en dat willen ze kennelijk graag want er is veel vraag naar dergelijke zaken. De directeur in een aftandse auto of "b" merk wordt over het algemeen niet serieus genomen en de zaken zullen dan ook niet echt succesvol zijn. Uiteindelijk zal het bedrijf minder florisant zijn en dat bedrijf zijn ook de werknemers. Wil, of kan je , je daar niet aan meten dan kun je overwegen met de taxi, helicopter, fiets of trein te reizen dat heeft ook immers ook uitstraling. Ik zou dan de taxi prefereren want dat is meestal een Mercedes en dat heeft wederom zijn reden...klasse en degelijkheid maar dat schreef ik al. lol.
Ik vind het absoluut geen non-item, dat moge duidelijk zijn.
heer W.J.I. Scherpenisse
|
|
26
-
09
-
2006
|
08
:
40
uur
Of deze poll nu echt zin heeft? denk het niet, anderzijds wel leuk om de mening van anderen te lezen. Mercedes, volgens een van de mensen hierboven een goede basis voor een leuke inruilprijs, helaas heb ik 'veel' minder goede ervaringen met dit merk. Verderop lees ik iets over de Hyundai Sonata of de Grandeur, kijk daar zie ik een wagen welke qua prijs interessant is en alle luxe geeft welke een directeur kan verwachten. Waarom moet een directie auto duur zijn? Een kleine ondernemer, of MKB ondernemer, kan beter met een goede wagen voor de deur komen bij zijn clienten dan met een dure wagen. Duur niet alleen in aanschaf, maar ook in onderhoud. Dat is n.m. wel het geval bij een Mercedes of BMW. Skoda Suberb of in Volkswagen kringen de VW Passat is mijn inziens een hele goede, betaalbare en onderhouds vriendelijke wagen. Skoda heeft de naam onder ouderen van mindere wagen. Gelukkig onder de hoed van VW is dit weldegelijk veranderd en kunnen wij spreken over een degelijk en met een kleiner type (Octavia) heb je ook een waarde vaste auto, beter als een Mercedes (in vergelijking). Dus waar kies je voor? Met mijn MKB bedrijf kies ik voor een goede, betrouwbare wagen welke in aanschaf niet te duur mag zijn, er toch goed uit ziet en waar je zeker lekker in zit ook op lange ritten en welke onderhoud vriendelijk is. Niet alleen in aantal beurten maar ook in prijs, of juist in prijs.
Dan kom ik toch bij een minder gewaardeerd merk als Hyundai en Skoda, mijn eigen voorkeur? Audi A6, maar helaas die was nog net iets te duur dus gekozen voor een Suberb, waar ik overigens van clienten regelmatig een compliment voor krijg.
Mercedes is meer een taxi, maar ook daar wordt dit merk al vaak "te duur" genoemd.
mevrouw J Appels
|
|
26
-
09
-
2006
|
08
:
51
uur
Het heeft niets te maken met indruk willen maken op collega's, maar alles met de profilering van je bedrijf. Het hangt er dus wel vanaf in welk segment je je bevindt, maar dat het een auto uit een hogere klasse moet zijn, lijkt me evident.
heer Dirk De Grève
|
|
26
-
09
-
2006
|
09
:
28
uur
Ik ben het volledig eens met Dhr J.G.Groeneveld.
Ikzelf kom dagelijks met de motor naar het werk en bekijk dit zelfs tweedelig. Enerzijds weinig of geen file-leed, anderzijds een afdoend ontstressingsmiddel.
Een positieve uitstraling doe jezelf, dat kan geen auto of motor voor je doen.
johan de temmerman
|
|
26
-
09
-
2006
|
10
:
54
uur
Direktiewagen... poolwagens... hebben wij na chroom- en leder jalouzie discussies uit vorige levens, in onze nieuwe managementvisie helemaal omgezwaaid. Personeel, verkopers, aankopers én direktie rijden allen met hun persoonlijke wagen en ontvangen een goede km vergoeding voor de voor de firma afgelegde km's. Wat hier wel ter beschikking staat is ... 1 cabrio, 2 motorfietsen, 1 bestelwagen, 1 mobilhome, 1 vrachtwagen, 1 terreinwagen ... en die kunnen het personeel aan brandstofvergoeding privé vrijuit gebruiken, wanneer gewenst .... en dit terwijl automotive onze grootste klant is.
Bernardus A.
|
|
26
-
09
-
2006
|
17
:
33
uur
Met een Daihatsu Cuore is ook niets mis. De ideale instapauto voor toekomstige leiders. Kwaliteit voor een goede prijs. Wel rekening houden met reisafstand...
M. Serrien
|
|
27
-
09
-
2006
|
08
:
54
uur
Non-item of niet, toch is het voor iedereen de moeite om hierover te schrijven. Nog nooit zoveel reacties gezien op een artikel.
Boys will be boys (op 2 dames na) en ja, ik hou ook wel van een mooie directiewagen.
Ikzelf rij met een Skoda Suberb, voor iedereen die een Passat te klein zou vinden! Elke directeur heeft er evenveel plaats in achter de chauffeur als in een 7-reeks of een S-klasse. De mijne is full option en als ik een Passat wil met dezelfde uitrusting, ben ik makkelijk 30% meer kwijt voor minder auto (10 cm korter dan de Suberb).
luuk
|
|
27
-
09
-
2006
|
22
:
03
uur
Echt onderscheid je je natuurlijk in een mooie klassieker als directie. Laat je ook nog eens zien dat je geen meeloper bent en voor je eigen mening gaat.
Ik rijd zelf liever in mijn klassieker dan in mijn leaseauto.
Esther
|
|
28
-
09
-
2006
|
10
:
01
uur
De audi A6 is de mooiste en functioneelste auto die in het rijtje staat!! Het is ook nog eens de mooiste auto!
Barry
|
|
29
-
09
-
2006
|
12
:
25
uur
Ik ben een VW en Audi fan. maarrrre...
Wat kost een auto? Wat doe je in/ met die auto?
Wat is er mis met een Toyota Yaris of een VW polo? Kunnen directeuren tegenwoordig wel goed rekenen? A6 goed, bureaustoel voor Piet niet? Het is druk op de afdeling, geen budget voor een goede werknemer?
Merendeel gebruikt de auto om te rijden van huis naar werk en terug. Niet eens veel ontvangen klanten in de "dienstauto" of vergaderen/ vertoeven de grootste dagdelen in de auto.
Discussiepuntje, of gaat iedereen voor big-blik?
PS: goed stukje van Dirk
Marcel
|
|
29
-
09
-
2006
|
21
:
38
uur
Elke dag kijk ik even in de email wat de twee onderwerpen van de dag zijn. Soms kijk ik op de site naar het aantal reacties bij een artikel, vaak een teken van een interessant of aansprekend artikel.
Het is veelzeggend en een beetje teleurstellend dat juist dit item veel reacties krijgt, los van een aantal anti-reacties. Tuurlijk, auto hoort er bij voor directie en management vanwege statuur, verlengde van het kantoor en imago van het bedrijf. Maar als elk artikel net zoveel reacties zou krijgen en met name van directieleden en managers, met net zo veel passie en inleveringsvermogen, dan zouden deze mensen wellicht wat minder ikke-ikke-ikke overkomen.
Jan Maasland
|
|
30
-
09
-
2006
|
03
:
01
uur
Drie Marcel, Managersonline heeft altijd drie artikelen per dag. De derde valt niet zo op in de emailnieuwsbrief omdat die onder zo'n reclamebanner staat, maar ik weet nog heel goed dat deze site mij beloofde elke dag de top-3 van het laatste managementnieuws te sturen. En daar houden ze zich aan trouwens. Hear, hear. En verder: wat is er mis met een poll over de favoriete directieauto? Je kunt wel doen alsof alles over de inhoud gaat, maar dat is natuurlijk niet zo. Waarom wordt iemand manager of directeur? Omdat hij het zo goed voor heeft met de organisatie? Natuurlijk, maar ook voor zijn persoonlijk leven. Het geeft hem aanzien en respect. En een mooie auto helpt daarbij. Maar dan liever geen Audi A6, want daar rijden ze (kennelijk) allemaal al in. Spring liever uit de band met iets sportievers. Al eerder suggereerde ik de Jaguar XJR, een wolf in schaapskleren. Trekt elke Audi eruit.
Dhr. A. Brouwer
|
|
30
-
09
-
2006
|
16
:
38
uur
Doe mij maar een BMW 5-serie! Het liefst een 545i met M5-pakket. Een puur zakelijke uitstraling maar toch sportief!
Bassie
|
|
1
-
10
-
2006
|
03
:
06
uur
Wat een onnozel onderwerp!
Hou op met dromen, ga aan het werk mijne dames en heren!
Pipo
|
|
1
-
10
-
2006
|
20
:
06
uur
@Bassie.
Gezien het tijdstip van je reactie. Hou op met "werken", ga dromen Bassie!
Jacob
|
|
2
-
10
-
2006
|
10
:
06
uur
Een directieauto is een noodzakelijk kwaad maar waarom altijd z'n duur model. Geeft mij als klant altijd het idee dat ik teveel, ja veel te veel betaal voor de producten die ik afneem. Waaom is een peugeot 407; C5; Passat of Sigma oid niet goed genoeg? Kun je ruim in zitten heeft toch een zkere uitstraling en geeft mij een beter gevoel.
Ton
|
|
5
-
10
-
2006
|
21
:
36
uur
@ Jacob.
Die gevolgtrekking kan ik me goed voorstellen: Dure directieauto wordt betaald door de klant die dus waarschijnlijk een flinke opprijs moet betalen op het product dat hij afneemt.
Van de andere kant is dat natuurlijk ook een keuze die je moet maken als je een bedrijf een bepaalde uitstraling wilt geven denk ik.
Als je een duur, kwalitatief zeer goed merk in de markt wilt zetten of houden dan lijkt me dat je ook een bijpassende vloot aan bedrijfsauto's kiest. (Dus duur met veel imago).
Sommige klanten kiezen gewoon voor het duurste produkt, ze vragen niet eens of het kwalitatief hoogwaardig is of praktisch het beste ontwerp is.
Een ruime middeklasser vind ik niet passen bij een zeer duur horlogemerk als product maar wel weer bij andere produkten. Bovendien en dat klinkt misschien cliche vind ik dat bij een Duits produkt een duitse auto hoort enz. Bovendien heeft elke auto bepaalde associatie's met levensstijlen, sportieve Italiaan, degelijke maar soms saaie Duitser, Klasse van Engelse merken, eigenwijze maar modieuze Fransoos, Yuppen Smart, Patserige SUV, enz. Ook hier kun je maar beter naar kijken want de directieauto is toch vaak de eerste indruk. Natuurlijk kunnen andere mensen absoluut andere associatie krijgen bij het zien van een bepaalde auto of merk auto. Het is een goede zaak om je hierin te verdiepen alvorens tot koop over te gaan. De directieauto zie ik persoonlijk niet als een noodzakelijk kwaad maar als een van de zaken waar je als bedrijf trots op mag zijn. Net zoals je trots mag zijn op je folders, pr. materiaal, gebouw, inrichting, bedrijfskleding, bedrijfslogo, arbeidsvoorwaarden enz. Ook allemaal zaken die je zorgvuldig moet kiezen omdat ze zowel praktisch als functioneel moeten zijn en de bijpassende uitstraling moeten hebben wil het bedrijf succesvol zijn.
Pieter
|
|
12
-
10
-
2006
|
20
:
09
uur
Geef maar BMW.....! Okee hij is iets duurder dan de concurent. Maar dan heb je ook wat! Tweede plek mercedes.
Robert
|
|
13
-
10
-
2006
|
08
:
29
uur
Welke auto bij je past, heeft niet alleen te maken met je eigen persoonlijkheid maar ook wat je uit wilt stralen. Ik ken jonge internet ondernemers met een florende business en die willen jong en eigenwijs overkomen: een kever als directieauto is tocg echt kicken dan (wel de oude!). Een saaie bankier die serieus wilt overkomen, neemt gewoon een donklerblauwe VolvoC70 of een Audi A 6/8. Een ongeduldige maar commerciele man van de wereld neemt een BMW, een bouwondernemer of andere vrije jongen neemt een Mercedes. (bij ons kantoor een verboden auto trouwens) De keuze is enerzijds gewoon afhanklijk in welke wereld je acteert en wat daar gebruikelijk is, maar ook wat je wilt uitstralen. Daarom hebben we toch als moderne vredespijp bijna allemaal een stropdas om en drinken we met elkaar een bak koffie?
heer Hans Tienhoven
|
|
13
-
10
-
2006
|
08
:
53
uur
Het is iedere keer weer verbazingwekkend wat een onderwerp als dit losmaakt. Ikzelf ben van het type "een auto is een vervoersmiddel om van A naar B te gaan" en ik vind het statusverhaal volstrekt onbelangrijk. Laten we met z'n allen aan het werk gaan en zorgen dat de club waar je verantwoordelijk voor bent, een goede boterham verdiend en volgend jaar ook nog gezond is. Daar gaat een grote of kleine auto je niet bij helpen, dat moet je toch echt zelf (en met je team) doen!!
Yannick
|
|
24
-
08
-
2007
|
08
:
41
uur
ik snap in de eerste plaats al niet hoe je in't rijtje van de audi A6, BMW 5 de mercedes C klasse durft te zetten. Dat is gewoon hét teken dat je niets van auto's afweet... de mercedes C klasse is een hele andere klasse binnen de autowereld dan een 5 of a6...
Na gestart te zijn in de BMW-5 en daarna vele jaren in de dikke volvo's te hebben rondgetuft, hebben we besloten om datgene, waar wij als organisatie voor staan, ook in de directieauto tot uiting te laten komen.
Een Toyota Prius dus; milieu bewust, zeer luxe, lage operationele kosten en een verrassend goede inruilwaarde en geen BPM. Met andere woorden: Duurzaam met verantwoordelijkheid en respect voor het milieu en tegelijkertijd goed voor het verlagen van de structurele uitgaven van de organisatie.
En misschien klinkt het raar, maar het bevalt prima, alleen de trekhaak is soms een gemis.
In principe ben ik het wel eens met de schrijvers die een auto een vervoermiddel vinden. Maar dat is alleen de linker hersenhelft. Of je nu wilt of niet: men (en ook de klant) heeft een mening over je kleren,je website, je briefpapier,je taalgebruik en ook je auto. Dan kun je maar beter een auto gaan rijden die de juiste mening meeneemt naar die zakenlunch of die presentatie van de offerte. Veel plezier in je Audi, Mercedes, Alfa, Skoda of met je OV kaart!