zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
poll

Managers belemmeren de productiviteit van medewerkers (Artikel)

 
Onzin, managers zijn juist nodig om de productiviteit te verhogen 60 10.8%  
Goede managers niet 419 75.4%  
Inderdaad, managers staan medwerkers in de weg om hun talenten ten volle te benutten 74 13.3%  
Anders 3 0.5%  
Totaal: 556 100%  
 
 Doorsturen   10 Reacties   Reageer   Nieuwsbrief   Eerdere polls
 
reacties
 
Léon Algra  |   | 
18-09-2006
 | 
14:09 uur
Managers belemmeren de productiviteit van medewerkers. Managers kunnen dit belemmeren. Er zijn er ook bij die op een goede wijze processen weten te managen zònder medewerkers in hun productiviteit te belemmeren. Overigens er zijn ook medewerkers, die zichzelf belemmeren voldoende productief te zijn, waarbij motivatiebelemmerende factoren vaak van invloed zijn op hun gedrag en prestaties.
To  |   | 
19-09-2006
 | 
00:37 uur
Managen is toch zaakjes regelen, organiseren, uitwerken, aankaarten enz. Wie dus alleen met zichzelf bezig is, is geen goede manager en wie niks organiseert, regelt, aankaart, uitwerkt ook. Blijft over de manager die weet zijn team te ondersteunen met raad en daad, die het beste uit zijn mensen haalt en die mensen weet te motiveren en te helpen. Diegene dus die zorgt dat zijn afdeling, bedrijf, organisatie of team goed draait. Die zijn trouwens maar dun gezaaid geloof ik. Helaas krijgen die dan ook vaak het minste betaald doordat ze misschien het minst met zichzelf bezig zijn. Ze zijn echter goud waard voor een organisatie. Helaas heeft de naam managers voor velen een vieze nasmaak gekregen door de collega's die te dom zijn om het werk te begrijpen, teveel met zichzelf bezig zijn, arrogant of lui zijn. Heel jammer....
sandra  |   | 
19-09-2006
 | 
09:27 uur
Communicatie is een van de moeilijkste dingen in het leven. Je kunt er een drs titeltje in halen,dus kun je nagaan hoe moeilijk het is. Een manager zou ook eens de tijd moeten nemen om beter contact te krijgen met zijn team. Een Swot analyse. Welke punten gaan goed volgens team en welke niet en welke gaan goed volgens manager en welke niet. Hoe kunnen de minder goede punten worden verbeterd en hoe kunnen de goede punten behouden. Veel managers zijn vaak bezig met zichzelf. Een complimentje kan er amper vanaf. Alleen als er kritiek is dan komt men over de vloer. Het is net als je tegen iemand zegt een half jaar lang hoe lelijk ie eruit ziet,na een half jaar zul je zien dat diegene er ontzettend lelijk eruit gaat zien. Probeer daarom de boel positiever te benaderen. Geef je medewerker vaker een complimentje. Vertel eerlijk als je blij met je team bent.
Als je goed voor je mensen bent,zijn je mensen ook goed voor je klanten en je klanten weer goed voor het bedrijf.
W.TUINSTRA  |   | 
19-09-2006
 | 
18:06 uur
Er zijn heus wel goede managers,alleen het bedrijf moet dan wel over de brug komen ,en geef ze de kans om te ontplooien want het is niet meer zoals vroeger.Kritiek is en blijft er toch ,al doet hij nog zo goed zwart gallige mensen zijn er toch en die weten het meestal beter .Geef iemand ook een kans.Maar wees eerlijk en zeg dan wat jouw mening zou zijn .Het kan zijn dat je daar een andere kijk op hebt , en praat er over daar bereik je meer mee dan kwade /boze gezichten .Vr.Gr.-W.Tuinstra
A.oostmeyer  |   | 
20-09-2006
 | 
14:27 uur
Het leidinggeven aan een afdeling of een bedrijf is een grote uitdaging. Het is leuk en niet moeilijk.
Nu zie ik u denken: 'niet moeilijk?' 'NEE'
Als het niet lekker gaat gaan managers opzoek naar strategische vergissingen, aanvallen door de concurentie of andere problemen. Helaas kijken zij niet naar de oorzaken van hun situatie. Managers willen graag onkwetsbaarheid, harmonie, zekerheid, populariteit en status. Door één of meerdere van deze valkuilen gaat het mis en belemmeren zij de productiviteit van de medewerkers.
A. Oostmeyer
LUC HORIO  |   | 
21-09-2006
 | 
10:23 uur
Zolang je een manager in een verloningsysteem steekt waardoor het interessant blijft het bedrijf naar de top te leiden en winst en omzet te maken , zonder daarbij het bedrijfsgebouw of zo te verkopen om die winst dat jaar te realiseren, zit je met een manager goed. Het wordt helemaal klote als je veel te grote ontslagpremies gaat uitbetalen want dan wil die topman zo vlug mogelijk aan de deur gezet worden......!
Ron Dijkstra  |   | 
21-09-2006
 | 
11:29 uur
Ik ben er van overtuigt dat een goede manager de mens ziet i.p.v. "een werknemer" dichter bij je zelf zijn is voor mij ook dichter bij een ander kunnen komen. Jezelf niet hoger plaatsen dan een ander, erkennen en uitspreken van goede handelingen of ideeën van mede collega's. Bovenal eerlijk zijn naar elkaar.. wat goed gaat of niet goed gaat.
RENAUD Advies  |   | 
21-09-2006
 | 
13:52 uur
Managers kunnen de productiviteit belemmeren als zij o.a.:
- minder goed in staat blijken om het juiste personeel te werven en te selecteren
- opleiding en training en coaching van medewerkers onvoldoende prioriteit (blijven) geven
- ervan overtuigd blijven dat zij mensen kunnen motiveren
- overmatig egocentrisch zijn
- over onvoldoende vaardigheden beschikken om mensen te kunnen stimuleren
- een zeker tekort hebben aan (functioneel) inlevingsvermogen.

Managers kunnen productiviteit juist stimuleren en opvoeren als zij continu bereid zijn te werken aan het terugdringen van de eigen tekortkomingen.
Mabel Maurick / Nikèh Consultant  |   | 
21-09-2006
 | 
17:03 uur
Iedere zichzelf respecterende organisatie is in beweging. Die beweging wordt gekenmerkt door grote en kleine veranderingen. Mijn persoonlijke ervaring als interim manager is dat je jezelf als manager in grote en kleine veranderingsprocessen soms diepgaand tegenkomt. Dát bewustzijn maakt de ene manager beter dan de andere.

De bereidheid om direct uit je eigen ervaring te putten, niet een theorie of methode centraal te laten staan, maar het hier-en-nu van onze directe ervaring te toetsen aan de te behalen doelen.
Ervoor zorg dragen dat de persoonlijke ontwikkeling van je medewerk(st)ers de ontwikkeling van het geheel niet in de weg gaat staan of andersom.

Ik praat vanuit eigen (management)ervaring. Soms weten we het gewoon niet. Wat is nu waar en wat niet? Wat vind ik er als interim manager nu werkelijk van? Vaker is het ons al lang bekend. Kennen we de waarheid wel maar komen we er niet voor uit. We zijn soms bang voor de consequenties. De consequenties voor onszelf of voor de ander. Manager zijn betekent immers dat je door het masker van jezelf of de ander heen prikt en dat is voor het ego altijd een beetje pijnlijk.

Iedere opdracht stel ik mijzelf de vragen; hoe blijf ik respectvol en voorkom ik dat ik meer weerstand oproep dan nodig is? Hoe ga ik om met weerstand? En als er een conflict ontstaat ben ik dan ook benieuwd naar de waarheid van de ander? Deze manier van leiding geven heeft mij in de diverse veranderingsprocessen geen windeieren gelegd. Ik hoop het nog jaren vol te houden!!

Hartelijke groet,
Mabel Maurick
Nikèh Consultant
rob  |   | 
22-09-2006
 | 
14:10 uur
Het is een kwestie van gezond verstand.
En managing by walking around.....

Aandacht, contact, vertrouwen hebben in mensen, motiveren, doen wat je zegt en vierkant achter de mensen staan en ze in hun werk coachen...
De uitstraling hebben dat er voor ieder probleem een oplossing is en dat je die alleen met elkaar kunt oplossen

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10