In de jaren 80 /90 moesten mensen bereid zijn om wat verder te reizen voor een baantje vertelde de regering
Nu werk een ieder ver tot zeer ver van het werk en wordt nu dus gestraft per KM die hij/zij naar werk gaat
En de rijke (die meestal niet ver hoeft te reizen) krijgt een vette bonus in de vorm van tienduizenden euro's minder op de nieuwe auto te betalen
Rijk heeft weer eens dubbel voordeel
Geert
|
|
28
-
12
-
2009
|
09
:
05
uur
De kilometerheffing is het zoveelste wangedrocht wat wordt ontworpen om de automobilist op kosten te jagen. Het voegt niets toe. Dit gaat ons héél veel geld kosten en wij schieten er helemaal niets mee op.
Ik adviseer de minister 25% van de regels te schrappen zodat hij wél kan bouwen aan een goed wegennet. Het openbaar vervoer blijft te duur en wordt ook nooit een succes. De werkenden staan 's morgens en 's avonds als haringen in een ton... Service is er niet. Kosten wel en véél!
Herman Eikenbroek
|
|
28
-
12
-
2009
|
09
:
44
uur
Volgens mij betalen we al jaren heffing per liter, dit maakt per auto het verschil in het verbruik.
Binnenkort kunnen we nog achter het stuur op een onbetaalde parkeerplaats om te genieten van de stilte in je bolide.
Arvel
|
|
28
-
12
-
2009
|
10
:
29
uur
Tegen de tijd dat de kilometerheffing zou gaan starten zijn de bebyboomers allemaal met pensioen en rijden dus slim buiten de spits.
Het levert dus vanaf die periode ook nog eens minder belastingcenten op.
En dan zijn we een paar jaar later ook nog maar met 17 miljoen mensen in Nederland. Het is dus onzin om te investeren in infrastructuur en huizen, die niet nodig zijn.
Want in plaats van een rijtjeshuis in Almere, koop je dan voor hetzelfde geld een rijtje huizen in datzelfde Almere.
P.J.M.
|
|
28
-
12
-
2009
|
15
:
45
uur
De minister overweegt de km-heffing geleidelijk in te voeren en tevens geleidelijk de 'oude' belastingen af te bouwen. De huidige bezitters van een auto hebben vooral problemen met het gegeven dat zij bij de aankoop van hun huidige auto al BPM hebben betaald. Zij hebben dus geen voordeel van de afbouw/afschaffing van de BPM in de toekomst, terwijl zij wel de km-heffing moeten gaan betalen. Sterker nog, hun auto wordt straks bij inruil/verkoop minder waard als de BPM is afgeschaft. Immers: op nieuwe auto's wordt dan geen BPM meer geheven, dus ligt de aanschafprijs (en ook de verkoopprijs) lager. Daarom lanceer ik het volgende idee: Als de minister de km-heffing in één keer VOLLEDIG zou invoeren voor alle NIEUWE auto's en alle bestaande auto's zou vrijstellen van km-heffing, wordt aan dat bezwaar tegemoet gekomen. Wel is het in dat geval nodig dat de bezitter van een 'oude' auto de huidige belastingen (wegenbelasting e.d.) blijft betalen tot hij dat voertuig verkoopt. Als het oude voertuig wordt verkocht kan op dat moment de vrijstelling van km-heffing vervallen.
p
|
|
29
-
12
-
2009
|
07
:
29
uur
Het is een gedrog van de zoveelste orde de kilometer heffing.
We hebben een aantal jaren geleden al de kilometer heffing betaald het bekende kwartje van Kok wat tijdelijk zou zijn en op de dag van vandaag niet terug gekregen.Het kabinet zou wat slimmer moeten zijn en het daadwerkelijke probleem aanpakken,zorg dat het openbaar vervoer beter wordt.Door frequenter te rijden en op plaatsen waar nu geen openbaar vervoer meer komt.En zorg dat het goedkoper wordt het openbaar vervoer.En directie's van bedrijven moeten niet denken als hun kantoor niet in de Randstad ligt dat het bedrijf niet meetelt.Volgens mij is Philips en DSM toch ook groot geworden zonder dit gebied.
Dus verspreid de bedrijven over het hele land heb je ook niet zoveel forensen op de weg.
Ton
|
|
29
-
12
-
2009
|
17
:
34
uur
Er zitten al zoveel belastingen op brandstof waarom niet de wegenbelasting laten vervallen en deze verwerken in de brandstof kosten. Dan wordt het gebruik van het voertuig belast en bovendien energiezuinige voertuigen krijgen zo een ''voordeel'' tov slurpers. Er is geen ambtenaar en geen ingewikkeld systeem nodig om dit in te voeren want het is er in principe al. De pomphouder werkt voor de fiscus.
Wel zal men dit Europees moeten regelen anders wordt denk ik over de grens getankt. Er is ook geen verdere inbreuk op de privacy nodig.
Let wel: ik ben helemaal geen voorstander van het opvoeren van de kosten voor de gewone burger, integendeel.
Overigens zal dit plan altijd struikelen in Brussel en zo niet duurt het jaren voordat het erdoor is. Opmerkelijk trouwens dat deze regering dergelijke zaken met prio erdoor duwt maar belangrijke zaken laat liggen. Gratis openbaar vervoer zou men van de belastingcenten moeten regelen. Mobiliteit inperken is een stap terug. In afbraak is deze regering meester.
RJL Visser
|
|
30
-
12
-
2009
|
14
:
50
uur
De kilometerheffing wordt (zoals iedere verandering) primair waargenomen als een verslechtering. De maatregel zelf is een effectief middel om files te bestrijden en de kosten van autoverkeer rechtvaardig door te berekenen aan de veroorzaker. Indien de techniek goed werkt en het systeem goed is doordacht zullen echte automobilisten na 3 weken niet anders meer willen.
W. Smit
|
|
30
-
12
-
2009
|
17
:
24
uur
Wubertus
De KM heffing is volslagen zinloos en is bij voorbaat gedoemd te mislukken. De opbrengsten op wat voor manier je die gaat meeten zullen in geen verhouding staan tot deze opbrengsten.
Het gaat de belastingbetaler, u en ik dus, een niet te becijferen vermogen kosten.
Investeren in verstandige, betere en flexibeler oplossingen zoals kwalitatief hoogwaardig openbaar vervoer (kijkt u eens in Tokio, Kuala Lumpur, Beijing, Shangay en zeker Singapore waar naast een uitstekend openbaar vervoer ook het ERP system (Electronic Road Payment)al jaren goed functioneert. Dit ERP is voor bepaalde delen van de stad met en kent een gedifferienceerd tarieven structuur.
Ik begrijp niet waarom er in NL tientalen miljoenen Euro´s (u en mij geld) voor onderzoek nodig is. Het system in Singapore heeft zich bewezen en is kant en klaar te gebruiken. De Singaporezen willen ons best helpen. Daarnaast zijn er ook bestaande TAG systemen die je in de auto inbouwd en nauwelijks of niet te saboteren zijn zonder daar melding van de maken en die iedere beweging volgen. Ik hoor het al, hohoho daar gaat mij privacy !!!! beste mensen wat voor privacy ?? dit is echt een lachertje. Heeft u een mobieltje ? PC met draadloos internet? bankpas? kenteken op uw wagen ? kent u nog een stad zonder webcams ? ID nr ? BSNr ? enzovoorts
Telewerken (deze optie bied ongekende mogelijkheden en voordelen voor werkelijk iedereen) de 24 uurs economie vinden wij nog ver weg. De meeste Aziatische landen zijn ons al ver voorruit, die weten niet beter.
Waarom vasthouden aan de oerconventionele werktijden 08.30 tot 16.30, ik hoor het weer, hoho nee, bij ons is het flexibel, jaaaah en wel van 07.30 - 09.00 en s´middags ook zo iets.
Hallo wanneer worden we wakker, gewoon werken wanneer je kan en wil, thuis of op de zaak.
(Ik ga de opmerkingen over het feit dat je baas of directeur verantwoordelijk is voor je tijdens werktijd maar even uit de weg) want anders wordt het nooit wat)
Controle op je productiviteit gebeurd toch op een andere wijze dan vroeger, dat je achter je scherm zit op kantoor wil nog niet zeggen dat je productief bent !!!
En voor alle andere mensen die niet kunnen telewerken wanwege hun functie, die staan dan ook niet in de files.
Kortom , als je niet TELEWERKT terwil je dit wel kan dan moet je gestraafd worden en je baas ook.
DUS mentaliteit veranderen, telewerken verplichten (fiscal beter belonen dan nu) en als de bedrijven het niet doen dan straffen, de fiscus weet daar wel wat op. Telewerken ook als is het maar gedurende de spits 2,3 of 4 uurtjes per dag. En waarom ook niet op zaterdag werken !!! wat is daar op tegen !!! geen 5 maar gewoon 6 mogelijke werkdagen, in heel veel bedrijven is dat mogelijk. Ik denk dat heel veel directies dit wel willen.
Verstandige politieke keuzes, open discussies waar NLers echt wat aan hebben, daar gaat het om.
Ik kan me ECHT NIET voorstellen dat er in Den Haag of waar dan ook in NL of Europa geen slimme koppen zitten die dit zeer uitdagende project niet tot een goed einde kunnen brengen en dan bedoel ik niet KM heffing.
mvg
WS
TTA
|
|
31
-
12
-
2009
|
09
:
36
uur
Eindelijk een goed plan dat mensen dwingt om na te denken over de manier waarop ze reizen.
Eindelijk concrete actie om ons dagelijks verkeersinfarct te proberen op te lossen. De vervuiler betaald zoals het hoort. De mensen die nu het hardst schreeuwen zijn de mensen die echt nog niet snappen dat het 10 voor twaalf is en dat er echt verandering nodig is !