Ik hoop dat een aantal bedrijven hun businessmodel op de kop zetten en klanten (=mensen) op de eerste plaats gaan zetten. Juist ook in deze tijden is het belangrijk niet intern maar extern gericht te zijn.
J.T.
|
|
3
-
02
-
2009
|
15
:
28
uur
Wel een grappige opmerking ''...klanten op de eerste plaats gaan zetten.....''
Wie of wat stond(en) er tot nu toe dan op de eerste plaats?
Bij de opzet van mijn praktijk van kinderpsycholoog in 2005 moest al een flink gevecht geleverd worden om meerwaarde boven gevestigde collega's/rivalen te realiseren. Voor zover je van een business-model kunt spreken is dit model flink op zijn kop gezet t.o.v. dat van de vakgenoten. Dat zit vooral in:
* een gemakkelijk vindbare website.
* optimaal bereikbaar zijn (overal + in de avonduren)
* een zeer efficiente onderzoeksmethodologie.
* optimaal efficient informatie opdoen door aan huis te komen bij het anamnese-interview.
* maximaal efficiente psychodiagnostiek bij kinderen door ook deze thuis te doen.
* onafhankelijk onderzoek doen door daar naast de opvoeders, ook VIP's van het gezin en andere informanten (school, sportclub etc.) bij te betrekken. Zij worden daardoor tevens helpers bij de probleemoplossing in het gezin.
* heldere en korte rapportage,
* advisering met minimaal in te schakelen hulpverleners uit de geestelijke gezondheidszorg. Het probleemoplossende van het gezinssysteem wordt optimaal benut. Met diagnostiek-plus kan meestal worden volstaan.
* helpen bij de invulling van de aanvragen van vergoeding door de zorgverzekeraar.
Zo'n freelancer verdient goed, maar kost weinig.
Kinderpsychologie nieuwe stijl, maar dat mag ook wel na 32 jaar ervaring.
Met groet van
Drs. Job te Pas
kinderpsycholoog NIP
Den Haag
Bij mij gaat er niets op de schop. Je valt toch aardig door de mand als ondernemer als je nu opeens besluit het heel anders te doen. Want had het dan niet al lang heel anders gemoeten? En dan heb ik het niet over de organsaties die kansen zien in tijden van crisis.
Dat is toch het mooie van een periode als deze, dat de ondernemers met een ''het is wel goed zo'' mentaliteit nu eens flink wakker geschud worden, of gewoon over de kop gaan.
Een gezonde organisatie zal toch zeker ook in deze tijden moeten kunnen voortbestaan!
Met ondernemende groet,
Katrien de Graaf
MassageProfs / ErgoProfs