zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
poll

2009 wordt een rampjaar

 
Waarschijnlijk wel 65 26.4%  
Dat zal wel meevallen, het ergste hebben we al gehad 127 51.6%  
Anders 54 22%  
Totaal: 246 100%  
 
 Doorsturen   8 Reacties   Reageer   Nieuwsbrief   Eerdere polls
 
reacties
 
Gerard van de Kamp  |   | 
28-12-2008
 | 
17:43 uur
Ik ben van mening dat alles maar opgeklopt wordt door de media waardoor de hand op de knip gaat. Als er 2 weken geen media-aandacht is of alleen positief (Unilever fors meer winst dan vorig jaar), gaat de economie vanzelf weer opwaarts.

Jean Meuris  |   | 
29-12-2008
 | 
08:33 uur
Eerst en vooral denk ik dat door de bewustwording van de maatschappij en de ontnuchtering de steeds verder sluipende recessie in 2009 zijn stempel zal drukken op de economie. De gevolgen van de opeenstapeling van crisissen, in het bijzonder de financiële en sociale crisis, zullen in 2009 hard toeslaan en aan de reeds gehavende economie een ernstige wendig geven. De autoindustrie, als koploper, voorspelt weinig goeds. Het zou wel eens een signaal kunnen zijn, dat we zullen terugvallen naar een tijdperk van ongeveer zestig jaar terug en dat in een huidige wereld van vermeende welvaart en spitstechnologie.
J.T.T. Smeets  |   | 
29-12-2008
 | 
11:21 uur
Ik vrees dat het nog iets erger wordt, maar ben wel optimistisch gestemd als er een andere financiering van het bedrijfsleven zou komen. Niet meer door banken maar door een betrouwbare overheid. Dat banken meer expertise zouden hebben dan een overheid is een gotspe en dat hebben we afgelopen half jaar aan den lijve mogen ondervinden. Dan komen de opbrengsten ook weer terug in de staatskas en kan het effect van een innovatieve economie beter gestuurd worden. Gaat het de winst op aandelen naar de burger en niet meer naar piramidespel spelers.
Diny G. de Jong  |   | 
29-12-2008
 | 
12:58 uur
Kenmerk van een crisis is: er op of er onder.
Ik ben er van overtuigd, dat wanneer er wereldwijd erkenning is van de crisis, er genoeg mogelijkheden zijn om samen de schouders er onder te zetten en het ''er op'' te bereiken.

Zolang de media ernstig de indruk wekken de meningen te bepalen en mensen niet meer zelf lijken te denken, maar alleen anderen napraten, bestaat het risico van ''er onder''. En dat moeten we gewoon niet willen.

Niets gaat vanzelf. Dus met vertrouwen de schouders er onder, dan komen wij de zwaarste crisis ''gewoon'' te boven.

lidy rooy  |   | 
29-12-2008
 | 
15:41 uur
Velen zijn het consumeren zat. Ik denk dat het tijd is voor meer creativiteit. Als het even kan zelf iets maken. Al is het maar een taart of een zelfgebreide das. Dat geeft pas echt voldoening. Of dat bevorderend is voor de economische groei is mij eerlijk gezegd
''scheissegal''.
Jacqueline  |   | 
29-12-2008
 | 
18:06 uur
Het is de laatste jaren toch allemaal veel te overdadig geweest? Mijn 16-jarig personeel heeft al meer gsm's versleten dan ik (meer dan 2x zo oud). Ik had dat in mijn tijd niet kunnen betalen.
Zoveel mensen tegenwoordig 3x per jaar op vakantie... vroeger ging je niet of 1x per jaar.
Niet dat vroeger alles beter was, maar het kan best een beetje minder.
Als de media overigens een tijdje stopt met negatieve berichtgeving zou het allemaal wel meevallen.
Ik zie de toekomst redelijk zonnig. Geen hogere winst in 2009, maar ik denk ook geen lagere winst als 2008.
Geert  |   | 
30-12-2008
 | 
21:21 uur
Ik denk dat de media, die voor het grootste deel gevuld worden door mensen met geen of weinig verstand van zaken ertoe hebben bijgedragen dat alles en iedereen 'de hakken in het zand zet'. Wees blij dat wij mekaar hebben en leer gewoon weer genieten van de kleine dingen van het leven en... matig jezelf in álles! Begin élke morgen met het jezelf toelachen in de spiegel. Moeten jullie eens opletten hoe weinig last wij met z'n allen dan nog hebben van de crisis! Kom op, Kop op. Samen kunnen wij álles aan!
tania  |   | 
1-01-2009
 | 
12:53 uur
Er zijn verschillende factoren waar ik zelf aan denk namelijk * inderdaad de media doet weinig goed als het maar schandalen en sensatie is. De belangrijkste dingen verliezen ze uit het oog => als er maar kijkcijfers zijn.
Toch ben ik zeker dat een crisis niet enkel met media te zien heeft. We mogen onze kop niet in het zand steken, het is gewoon zo dat er een mindere tijd aankomt. Maar het is niet slecht het kaf zal van het koren onderscheiden worden. Momenteel was het te veel van het goede dit kon niet blijven duren. Ik vrees dat we weinig leren uit het verleden en te veel denken dat wij alles beter kunnen en de goede waarden van vroeger vergeten mee te nemen en te weinig stilstaan bij onze beslissingen en de gevolgen ervan. Ik zie het dagelijks in het bedrijfsleven overal heerst het zelfde probleem => door druk en tijdsnood verliest men het belangrijkste uit het oog: Goede communicatie, eerlijkheid en menselijkheid wat automatisch leid tot betere samenwerking,prestaties, gemotiveerde werknemers en onze resultaten op het einde.

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10